Advertisement

Ford
Home Miscellanea Business Ford pierde 122.000 de euro pentru fiecare mașină electrică vândută

Ford pierde 122.000 de euro pentru fiecare mașină electrică vândută

Cu ocazia publicării rezultatelor financiare pentru primul trimestru din 2024, producătorul american de automobile Ford a dezvăluit că divizia sa Model E, dedicată vehiculelor electrice, a înregistrat o pierdere de 122.000 de euro pentru fiecare model electric vândut.

Analiza performanței financiare a Ford în primul trimestru al anului 2024 dezvăluie un profit net de 1,3 miliarde de dolari, determinat în principal de succesul diviziei Ford Pro și de profituri puternice din vânzarea vehiculelor termice, care au contribuit cu 3 miliarde de dolari la veniturile totale.

O pierdere colosală pentru divizia Model E

Pe de altă parte, Ford întâmpină dificultăți reale în domeniul vehiculelor electrice. Cifrele nu sunt deloc bune. Vânzările de vehicule electrice ale producătorului auto au scăzut cu 20% în primul trimestru, în timp ce veniturile diviziei E au scăzut cu 84%, până la 100 de milioane de dolari. Producătorul prognozează pierderi între 5 și 5,5 miliarde de dolari pentru divizia de mașini electrice. Fiecare vehicul electric vândut crește pierderea Ford cu 122.000 de dolari pe unitate, ceea ce reprezintă o adevărată groapă financiară.

Producătorul explică această pierdere prin declinul pieței vehiculelor electrice, remarcând în același timp „presiuni semnificative asupra prețurilor la nivel de industrie”. Pentru a rămâne competitiv, producătorul auto a trebuit să reducă și mai mult prețurile Mustang Mach-E și F-150 Lightning, reducând câteva mii de dolari din prețurile lor de listă.

Presiunea asupra prețurilor și scăderea vânzărilor

În total, pierderea este uluitoare, ridicându-se la 1,3 miliarde de dolari între ianuarie și martie. Acesta este aproximativ dublu față de ceea ce a pierdut producătorul american în primul trimestru din 2023.

Merită să ne amintim că vânzările de vehicule electrice au scăzut în general, atât în ​​Statele Unite, cât și în Europa, determinând mai mulți constructori auto, inclusiv Mercedes, General Motors și Jaguar Land Rover, să își regândească strategiile de vânzare. Vânzările de hibride și hibride plug-in rămân puternice. Vânzările de vehicule hibride Ford au crescut cu 36%, iar vânzările hibride pe tot parcursul anului sunt de așteptat să crească cu 40%. Maverick a fost cel mai bine vândut hibrid din America în primul trimestru al anului 2024.

Confruntat cu aceste provocări, Ford se află într-o poziție delicată. Poate fi obligată să reducă în continuare prețurile vehiculelor sale electrice pentru a rămâne competitiv, dar această strategie ar putea crește și mai mult pierderile financiare deja semnificative. Provocarea pentru Ford, precum și pentru alți producători tradiționali care se îndreaptă spre mobilitatea electrică la concurență cu Tesla și producătorii chinezi, nu privește doar tehnologia sau producția, ci și echilibrul financiar față de modelele termice. Acest lucru duce adesea la reactivarea producției și a vânzărilor de modele clasicei.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Un prim trimestru în declin pentru grupul Volkswagen. Profitul net, în scădere cu 20%

Ajutor de stat pentru investiții majore în industrii tradiționale. Este eligibilă și fabricarea autovehiculelor

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Afacerile din transporturi
BusinessTransporturi

Afacerile din transporturi au scăzut cu 7% în primele 4 luni din 2024

Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor a...

afacerile
Business

Afacerile din comerțul cu autovehicule în creștere cu 5,5% în primele 4 luni

Afacerile din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor...

Volkswagen
BusinessIndustrie auto

Volkswagen redirecționează o treime din investițiile în mașini electrice către modelele diesel și pe benzină

Confruntați cu realitatea unei piețe electrice aflate în dificultate, producătorii își reajustează...

China
Business

Europenizarea mașinilor electrice din China

Creșterea taxelor vamale aplicate vehiculelor electrice din China ar putea redefini peisajul...