Advertisement

hibridele
Home Piaţa auto Analize de piață Europenii preferă hibridele pe măsură ce vânzările de vehicule electrice pierd din avânt

Europenii preferă hibridele pe măsură ce vânzările de vehicule electrice pierd din avânt

Hibridele (HEV) au captat atenția europenilor în primele trei luni ale anului 2024, pe fondul inflației și al ratelor persistent ridicate ale dobânzilor. Pe măsură ce înmatriculările de vehicule au crescut ușor, vânzările de vehicule electrice (EV) au încetinit, inclusiv mărcile chinezești, potrivit cifrelor publicate de JATO Dynamics.

Condițiile economice provocatoare, amplificate de subvențiile diminuate, au afectat comportamentul consumatorilor din Europa în ultimele luni, demonstrând o schimbare clară a cererii.

Înmatriculările pe cele 28 de piețe europene au ajuns în martie 2024 la 1.377.541 de unități, cu 2,7% mai puțin decât anul trecut (1,42 milioane de unități înregistrate în martie 2023). Pe de altă parte, totalul înmatriculărilor în T1 2024 a crescut cu 4,8%, ajungând la 3.380.048 de unități.

Potrivit JATO, în timp ce rezultatele primului trimestru sunt pozitive, cifrele din martie sunt îngrijorătoare. Acestea indică ezitarea consumatorilor în a trece de la mașinile cu motor cu combustie internă la vehiculele electrice din cauza prețurilor ridicate. Incertitudinea cu privire la reglementări, lipsa de stimulente, dar și preocupările legate de ciclul de viață a bateriilor îi alungă pe potențialii cumpărători.

Hibridele au urcat din nou pe scenă

Prețurile ridicate ale vehiculelor electrice și diminuarea subvențiilor guvernamentale au scăzut încrederea consumatorilor în vehiculele electrice, declanșând o creștere a cererii de vehicule electrice hibride (HEV), potrivit JATO. HEV-urile au înregistrat cele mai mari înmatriculări trimestriale din 2021, atingând 328.700 de înregistrări între ianuarie și martie 2024.

Volumul electricelor hibride a crescut cu 18% față de primul trimestru din 2023 și a crescut cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului 2022. Piața de vehicule electrice a crescut cu 3,8% și, respectiv, 39%, față de aceleași perioade din 2023 și 2022. În general, piața de mașini noi a înregistrat o creștere de 4,8% și 23% în T1 2024, comparativ cu aceleași trimestre din 2023 și, respectiv, 2022.

Prețurile accesibile ale HEV-urilor au atras mulți consumatori către acest segment, deoarece prețul mediu de vânzare cu amănuntul al unui HEV pe cele mai mari patru piețe europene a fost cu 11% și, respectiv, cu 21% mai mic decât vehiculele pe benzină și, respectiv, diesel, în februarie 2024.

Vehiculele HEV nu sunt vehicule conectate la priză, dar folosesc motorul cu ardere internă și frânarea regenerativă pentru a încărca bateriile. În ochii consumatorilor, HEV-urile sunt mai fiabile decât vehiculele electrice hibride plug-in (PHEV), pe care JATO le consideră cea mai scumpă alegere, cu un preț mediu de vânzare cu amănuntul de 74.800 euro. Hibridele se autoîncarcă și sunt cu 27% mai ieftine în medie decât un vehicul electric.

Potrivit JATO, familiaritatea consumatorilor cu hibrizii, care sunt pe piață de peste 20 de ani și independența lor de la infrastructura publică de încărcare este legată de creșterea cererii lor.

Vânzările Tesla au scăzut, în timp ce BMW și Volvo au prosperat

În segmentul mașinilor electrice (EV), comportamentul în schimbare a consumatorilor s-a făcut din nou cunoscut, deoarece vânzările de vehicule electrice fabricate în China au încetinit, Tesla și-a pierdut impulsul, iar Volkswagen și-a crescut din nou vânzările.

hibridele

În martie, mărcile de mașini chineze au livrat 33.000 de unități (inclusiv MG deținut de SAIC Motors), reprezentând o creștere cu 0,7% față de martie 2023. Din acest total, 36% au fost modele electrice, în timp ce vehiculele electrice chinezești au reprezentat 6,1% din totalul vânzărilor de vehicule electrice cu baterie (BEV) în martie 2024.

Tesla a fost în fruntea clasamentului BEV în martie 2024, cu 39.000 de unități înregistrate, dar înmatriculările au scăzut cu 36% față de anul trecut. Cel mai important, cota Tesla pe piața BEV a scăzut la 19,9% în martie 2024, de la 27,8% în aceeași lună a anului precedent.

hibridele

BMW, fixându-și strategia pe o gamă largă de modele EV, a înregistrat un avans al înmatriculărilor de 60% de la an la an. O altă marcă de mare succes a fost Volvo, care a înregistrat o creștere de 70% a înmatriculărilor datorită avansului EX30, devenind al treilea cel mai înmatriculat EV din Europa după Tesla Model Y și Model 3.

Pe de altă parte, Volkswagen Golf a fost a doua cea mai înmatriculată mașină din Europa în luna martie, cu o creștere a volumelor de 43%.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Tehnologiile Continental asigură confort și siguranță mai mari pentru clasa medie superioară a vehiculelor

Cum s-au schimbat tarifele și perioadele de valabilitate pentru roviniete

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

electrice
Analize de piață

Majoritatea șoferilor de mașini electrice se declară mulțumiți de experiența de încărcare. Studiu Roland Berger

România își îmbunătățește performanța în ceea ce privește mobilitatea electrică, înregistrând un...

Jocurile Olimpice
Analize de piață

Mega-flotă electrificată pentru Jocurile Olimpice și Paralimpice de la Paris. ToyotaMotor este partener exclusiv

Prin intermediul Comitetului de Organizare a Jocurilor Olimpice și Paralimpice (COJOP) de...

motorizare
Analize de piață

România are în continuare a doua cea mai mică rată de motorizare din UE

Pe șoselele din UE circulau, în 2022, aproximativ 253 de milioane de...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%, în primele...