Flota auto, un activ perfect pentru outsourcing

Interviu cu Dan Boiangiu, director general Arval România
arval

Care sunt cele mai importante produse şi servicii oferite de Arval în 2020?

Pentru anul în curs am decis să continuăm strategia care a oferit cele mai bune rezultate – aceea de a oferi serviciile potrivite, transparente şi adaptate nevoilor clienţilor nostri. Aceasta potrivire, însă, fluctuează o dată cu evoluţia pieţei, dar şi cu schimbările de percepţie ale utilizatorilor.

Acum 8 ani, de exemplu, managerii de flotă deveneau conştienţi de nevoia unei schimbări pe partea de combustibil, acum 5 ani trendurile indicau o creştere majoră sub umbrela digitalizării şi automatizării proceselor. În ultimii 3 ani, o dată cu atingerea pragurilor anterioare, clienţii au început să se îndrepte spre combustibilii alternativi şi, implicit, soluţiile hibride sau electrice.

Anticiparea acestor trenduri se bazează pe experienţa extinsă a echipei Arval. Acest lucru ne permite să venim în întâmpinarea clienţilor cu informaţii relevante astfel încăt să ajungem la un rezultat optim pentru aceştia.

Din punct de vedere al produselor, 2020 marchează lansarea în România a Mid Term Rental-ului, o soluţie de leasing operaţional pe o perioadă între 1 şi 24 luni. Ne adresăm astfel unor clienţi cu nevoi bine delimitate în timp, oferindu-le o soluţie care asigură flexibilitate totală.

Un alt produs care va continua în forţă anul acesta este Arval Active Link, soluţia telematică proprie grupului. Încă din etapa de dezvoltare, AAL a fost gândit pentru a se diferenţia substanţial de “faimosul” GPS şi a se poziţiona ca o soluţie modernă de conectivitate în era Internet of Things. Urmând această rută de dezvoltare, astăzi produsul adună în acelaşi loc atât segmentul de servicii dedicat managementului direct al flotei (soluţie telematică, vedere de ansamblu asupra flotei, consum, combustibil, geolocalizare live etc), dar şi elementul safety. Prin comunicarea permanentă a comportamentului şoferului, AAL pune bazele şi oferă toate elementele necesare unui condus preventiv – fiecare şofer are alocat un scor în funcţie de stilul de condus şi, în funcţie de aceste raportări, responsabilul de flotă poate comunica direct cu şoferii, se pot efectua cursuri de condus defensiv etc. Mai mult, datorită sistemului complex de alerte inclus în AAL, atât driverii, cât şi fleet managerii pot fi informaţi în timp real asupra oricăror probleme apărute, de la o alertă referitoare la revizie şi până la cele apărute în cazul unui incident în trafic.

Sunt companiile româneşti din ce în ce mai familiare cu produsul de leasing operaţional?

Unul din elementele extraordinare ale industriei în care activăm este rapiditatea cu care aceasta se maturizează. Dacă acum 10 ani conceptul de leasing operaţional părea nou şi, implicit, dificil de gestionat, acum ne aflăm în ipostaza în care clienţii au realizat şi caută beneficiile oferite de acest business model.

Totuşi, chiar dacă recunoaştem creşterea interesului companiilor româneşti pentru leasing operaţional, o parte importantă a tranzacţiilor se concretizează în zonele dezvoltate economic – de exemplu zona marilor oraşe. Pe de altă parte, trecerea spre leasingul operaţional este uneori îngreunată de un aspect cultural specific, respectiv, preferinţa pentru proprietate. Dar chiar şi aşa, suficient de mulţi antreprenori şi oameni de afaceri reuşesc să înţeleagă că proprietatea aduce mai multe riscuri şi mai puţină flexibilitate şi, ca atare, să îmbrăţişeze soluţiile de outsourcing pentru activele în raport cu care nu este economic viabil să fii proprietar: spaţii logistice, utilaje, echipamente de birou şi, în special, flota auto.

Adaugati comentariu