Emisiile de dioxid de carbon ale vehiculelor, în vizorul CE. Producătorul auto care a ratat ţinta

Emisiile de dioxid de carbon provenite de la autovehiculele noi din Europa au crescut, în 2018, pentru un al doilea an consecutiv, conform datelor publicate miercuri de Agenţia Europeană de Mediu.
emisiile

În acest context, executivul comunitar de la Bruxelles a cerut producătorilor auto să-şi intensifice eforturile pentru a reduce şi mai mult amprenta de carbon date fiind obiectivele mai dure care vor intra în vigoare în acest an, chiar şi în condiţiile unei scăderi a vânzărilor şi a perturbării lanţurilor de aprovizionare pe fondul pandemiei de coronavirus.

„Producătorii vor trebui să reducă semnificativ emisiile flotelor, pentru a îndeplini obiectivele mai stricte care se aplică începând cu acest an”, a transmis Comisia Europeană.

Emisiile medii au urcat, în 2018, la 120,8 g CO2/km pentru maşinile noi înmatriculate în UE (inclusiv Marea Britanie) şi Islanda, o creştere cu aproximativ 2 g/km faţă de 2017, arată datele Agenţiei Europene pentru Mediu.

Producătorii ar trebui să îşi reducă emisiile cu 27% faţă de nivelurile din 2018, pentru a îndeplini obiectivele mai stricte de poluare ale UE şi pentru a evita amenzile. Ţintele pentru 2020 limitează emisiile medii de CO2 provenite de la maşinile noi la 95 g CO2/km.

Potrivit executivului comunitar, creşterea emisiilor de CO2 în 2018 s-a produs pe fondul vânzările sporite de autoturisme pe benzină şi al majorării ponderii pe piaţa europeană a SUV-urilor mari consumatoare de combustibil, de la 29% în 2017 la 35% în 2018.

Deşi vânzările de maşini electrice şi cu emisii reduse au crescut, au reprezentat, în 2018, doar 2% din înmatriculările de maşini noi, menţionează Agenţia Europeană de Mediu.

Un singur producător a ratat obiectivele din 2018

Potrivit Agenţiei Europene pentru Mediu, toţi producătorii, cu excepţia unuia, şi-au îndeplinit obiectivele specifice privind emisiile de CO2 în 2018, dar sunt încă departe de ţintele din 2020.

Automobili Lamborghini SPA şi-a depăşit obiectivele pentru anul 2018 şi, prin urmare, este obligată să plătească penalizări pentru emisiile în exces.

Printre marii producători, Toyota este cea mai apropiată de atingerea ţintelor viitoare, având de recuperat până la obiectivul din 2020 aproximativ 5 g CO2/km, în timp ce Mazda se află la cea mai mare distanţă de cifrele impuse de CE, cu 39 g CO2/km.

În acelaşi timp, toţi producătorii de utilitare şi-au îndeplinit obiectivele specifice de emisii de CO2 pentru 2018. Unii dintre cei mai mari constructori auto, precum Automobile Peugeot, Automobile Citroën, Ford – Werke GmbH şi Iveco au atins deja ţintele de CO2 pentru 2020, fiind chiar sub acestea. Alţii, precum Nissan International, Volkswagen AG şi Toyota Motor Europe, se află la mică distanţă de obiectivele din acest an.

 

CITEȘTE ȘI:

Şantierele de autostrăzi şi drumuri expres deschise în 2020

Granturi pentru IMM în valoare totală de 1 mld. euro. Cum vor fi împărţiţi banii nerambursabili

Germania va ridica interdicţia de călătorie în afara ţării de la 15 iunie

 

Adaugati comentariu