Finanţările pentru autovehicule, inclusiv cele „verzi“, merg mai departe

Interviu cu Okan Yurtsever, Director General, Garanti BBVA Leasing
Okan Yurtsever

Cum s-a reconfigurat businessul de leasing financiar în această perioadă fără precedent, marcată de pandemia de coronavirus?

În aceste vremuri incerte şi pline de provocări, a trebuit să fim mai atenţi în abordarea noastră. Vrem să ne implicăm direct în repornirea economiei şi, în acelaşi timp, trebuie să fim mai precauţi în ceea ce priveşte proiectele pe care le finanţăm. Considerăm că segmentul Retail – în special zona produselor alimentare, logistica şi agricultura, sunt sectoare care pot înregistra creşteri semnificative şi pot susţine o cerere robustă de flote auto. Cu toate acestea, privim dincolo de sectorul economic în care activează un potenţial client şi căutăm cea mai bună soluţie pentru contextul actual. Suntem o companie de leasing care se concentrează direct pe clienţi şi nu pe un anumit segment. Faptul că finanţăm întreaga gamă de active (maşini, echipamente şi imobiliare) ne permite să răspundem nevoilor specifice ale clienţilor noştri, în toate domeniile în care îşi desfăşoară activitatea.
La fel ca în fiecare an, ne propunem să atingem un nivel şi mai mare de satisfacţie a clienţilor. Furnizarea de servicii excelente este în centrul strategiei noastre şi ne străduim să ne diferenţiem de concurenţă.

Credeţi că pandemia şi criza generată de aceasta a determinat o modificare în comportamentul clienţilor de leasing financiar? Aţi mai acordat finanţări pentru autovehicule?

Clienţii de leasing financiar care preferă acest produs în locul leasingului operaţional nu şi-au schimbat comportamentul în această perioadă.
În ceea ce priveşte finanţările pentru autovehicule, am primit mai multe solicitări, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Considerăm că datorită subvenţiilor de la stat şi a reglementărilor mai stricte pentru motoarele pe benzină şi motorină, este un moment bun pentru a investi în flote electrice şi hibride. La începutul anului am estimat o creştere a cererii de flote verzi şi credem că această tendinţă va continua, chiar şi în contextul actual. Cu toate acestea, oferim orice tip de finanţare care acoperă cel mai bine nevoile clienţilor noştri.

Aţi avut şi solicitări de amânare a ratelor?

Prioritatea noastră în această perioadă a fost să fim de partea clienţilor noştri şi să le oferim soluţii pentru a depăşi criza generată de pandemie. După cum am menţionat anterior, strategia noastră a fost şi continuă să fie finanţarea economiei româneşti şi, implicit, a tuturor sectoarelor. Am primit cereri de amânare / suspendare a ratelor de leasing, în special din partea companiilor din zona HoReCa – cel mai afectat de pandemie.
Nu avem o soluţie universală pentru toţi clienţii, deoarece nu toţi clienţii au fost afectaţi în mod egal. Prin urmare, oferim soluţii pentru fiecare client, în funcţie de problemele cu care se confruntă.

Prin prisma clienţilor Garanti BBVA Leasing, criza actuală, determinată de coronavirus, este diferită de criza financiară din 2008?

Criza actuală este diferită de cea din 2008, atât prin natura sa, cât şi prin efectele generate. Dacă cea din 2008 a fost o criză financiară, care a afectat, în principal, sectorul imobiliar, criza actuală este una sanitară, cu efecte mai largi asupra tuturor ramurilor economice, cea mai afectată fiind acum zona HoReCa.
Nu ştim încă gradul în care pandemia va afecta economia românească, dar clienţii noştri pot avea certitudinea că suntem un jucător stabil, care dezvoltă parteneriate pe termen lung. Folosim constant experienţa acumulată de-a lungul timpului pentru a fi un partener de afaceri credibil, oferind sfaturi, soluţii şi servicii adaptate nevoilor specifice ale clienţilor săi.

Ce sfaturi/recomandări aveţi pentru antreprenori pentru a traversa această perioadă plină de provocări?

Fiecare antreprenor îşi cunoaşte afacerea mai bine decât ar putea să o facă o instituţie financiară. Totuşi, cu toţii trebuie să fim mai precauţi în această perioadă, să analizăm mai în detaliu opţiunile pe care le avem, să fim conectaţi la realitatea economică şi, desigur, să fim concentraţi asupra noilor oportunităţi.
Economia nu s-a oprit, consumul dă semne de redresare, iar multe companii îşi reconsideră planurile de investiţii. Considerăm că abordarea prudentă este cea mai potrivită pentru moment, iar antreprenorii care se pregătesc pentru relansarea economică vor fi cei care vor avea de câştigat. Cred că, la rândul lor, clienţii trebuie să transmită acest mesaj de încredere moderată, astfel încât să avem o propagare în lanţ a acestei abordări.

Ce aşteptări aveţi de la programul guvernamental „IMM Leasing de Echipamente şi Utilaje”?

Ne dorim ca programul „Leasing de IMM-uri cu echipamente şi utilaje” să fie unul aplicabil şi prin intermediul căruia să fie atins scopul pentru care a fost dezvoltat, respectiv accelerarea relansării economiei prin creşterea investiţiilor. Considerăm că investiţiile sunt calea de ieşire din criză şi că acest program reprezintă o oportunitate pentru antreprenori.

Cum credeţi că vor evolua, în partea a doua a anului, finanţările prin leasing financiar?

În a doua jumătate a anului, ne aşteptăm la o revenire a activităţilor de finanţare prin leasing financiar, stimulată de măsurile guvernamentale pentru reluarea economiei şi revenirea la consum. Cu toate acestea, orice prognoză este strâns legată de evoluţia pandemiei de coronavirus şi de efectele acesteia.
Aşa cum am menţionat anterior, investiţiile reprezintă motorul redresării economice şi credem că reluarea leasingului financiar este un indicator al acesteia.

(Articol publicat în revista Flote Auto, luna septembrie 2020)

 

CITEȘTE ȘI:

Aceasta este Dacia Spring!

Poşta Română deschide o nouă rută poştală rutieră: Bucureşti – Paris

Afacerile din comerțul auto-moto, în scădere cu 12,2% după primele 8 luni

 

 

Adaugati comentariu