Aceasta este Dacia Spring!

DACIA SPRING floteauto.ro

Dacia Spring, cel mai ieftin autoturism electric din Europa, vine cu autonomie urbană WLTP de 295 km și cu aspect de crossover mini.

Povestea a început în 2016, odată cu vizita în Wuhan a șefului Renault, Carlos Ghosn, cu ocazia inaugurării uzinei francezilor din localitate. Atunci, Ghosn declara că în cadrul Alianței va apărea un vehicul electric low-cost.  În 2019 vedea lumina zilei versiunea de producție, numită K-ZE. Azi, modelul este prezentat și în varianta pentru Europa, unde va fi comercializat sub denumirea de Dacia Spring.

DACIA SPRING floteauto.ro

➡ Bateria integrată în șasiu: +50% densitate energetică! 💡

Luca De Meo, șeful Renault, a denumit-o ”Loganul Mașinilor Electrice”. La exterior, Dacia Spring are proporții interesante: dimensiunile 3.735/1.579/1.516 mm (L/l/h) trădează un mini relativ atipic. Raportat la Suzuki Ignis, un alt mini-crossover, Spring este mai lung (+3,5 cm), dar mai îngust (-11 cm) și mai scund (-8,9 cm). De fapt, este doar cu 12 mm mai înalt și decât VW e-up!, care nu este un crossover, ci un hatch.

Dacă ținem cont de garda la sol de 15 cm la gol, deducem că Spring este un SUV-uleț urban cu caroserie zveltă. Ampatamentul măsoară 2.423 mm (-1,2 cm față de Ignis). Câteva elemente de design și oglinzile pot fi vopsite opțional în nuanțe diferite de cele ale caroseriei, iar jantele sunt de tip Flexwheels și le imită pe cele din aliaj.

DACIA EV floteauto.ro

Habitaclul ar trebui să fie suficient pentru 4 persoane înalte, cu spațiu la genunchi de 10 cm, iar spațiile de depozitare din față totalizează 23,1 l, în timp ce pe partea din spate a spătarelor scaunelor sunt buzunare.

Dacia Spring: portbagaj uriaș

Portbagajul de 300 l este uriaș pentru un mini (+8 l față de Ford Fiesta, care este un hatch de segment B, deci joacă în liga superioară), și se pot depozita obiecte și sub podea. Dacă pliezi spătarul banchetei, obții 600 l.

În plus, va exista și o versiune Cargo, cu volum util de 800 l și sarcină utilă de 300 kg.

DACIA SPRING floteauto.ro

Standard primești servodirecție electrică variabilă, 4 geamuri electrice și închidere centralizată, precum și un ecran de 3,5 inci între cadranele de bord. Opțional, poți comanda aer condiționat, oglinzi electrice, sistem multimedia și roată de rezervă.

Schimbătorul de viteze este rotativ.

Cât despre agilitate, un diametru de bracaj de numai 9,6 m este excelent, în timp ce, opțional, poți comanda senzori de parcare și cameră marșarier cu linii de ghidare dinamice. Sistemul Media Nav (opțional) oferă navi, DAB, Apple CarPlay și Android Auto, Bluetooth și USB.

Autonomie record pentru citadine

Bateria are o capacitate de 26,8 kWh, care, datorită greutății de sub o tonă a mașinii, promite o autonomie urbană WLTP de 295 km (225 km autonomie în regim mixt), extrem de bună pentru un city-car, mai ales în condițiile în care Dacia Spring va fi cel mai ieftin autoturism electric de pe piață. La această autonomie contribuie și motorul electric de 45 CP.

DACIA SPRING floteauto.ro

Sigur, 45 CP și 125 Nm nu aunt suficienți la drum întins, mai ales că asigură o viteză maximă de 125 km/h și o accelerație 0-100 km/h în mai bine de 16 secunde (valori pentru K-ZE, fratele lui Spring). Dar veleitățile lui Spring sunt pur urbane.

DACIA SPRING floteauto.ro

Micuța electrică poate fi încărcată de la sursele de curent de maximum 30 kW, caz în care o încărcare până la 80% durează sub 60 de minute. Acasă, la priza de 220V, se încarcă în sub 14 ore. Există și o aplicație, numită MY Dacia, care permite verificarea de la distanță a nivelului de încărcare a bateriei și a autonomiei în timp real via smartphone.

Momentan nu există date legate de preț, însă, dacă ținem cont de bonusul Rabla, acesta nu ar trebui să sară de 9.000 de euro. Vom afla în prima jumătate a anului viitor, când va începe comercializarea modelului. Garanția mașinii se întinde pe 3 ani sau 10.000 km, în timp ce bateriile sunt garantate 8 ani sau 120.000 km.

via Renault

Adaugati comentariu