Bateria integrată în șasiu: +50% densitate energetică!

O abordare nouă: liderul mondial în producerea bateriilor pentru vehicule electrice, CATL, dezvoltă bateria integrată în șasiu, care va crește densitatea energetică cu peste 50%, permițând autonomii de peste 800 km.
Aiways U5 vine cu o baterie evoluată floteauto

Aur sau cenușă? Ideea celei mai mari companii producătoare de baterii pentru vehicule electrice are un avantaj uriaș, dar vine la pachet cu o problemă majoră: pierderea modularității. Să-ți explic ce fac chinezii de la Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL).

Actualmente, o baterie destinată vehiculelor electrice este grupată judicios în mai multe subansamble. Cele mai mici dintre ele, celulele, sunt asamblate în module, iar modulele sunt grupate în pachete de baterii. Dacă vehiculele mici au un singur pachet de baterii, cele medii și mari folosesc două sau mai multe pachete, în funcție de greutate și se autonomia țintită.

Bateria integrată în șasiu CATL floteauto.ro

Un exemplu elocvent este oferit de grupul PSA: aceștia au grupat bateriile modelelor electrice în pachete de 25 kWh și l-au înzestrat pe micul e-208 cu un două pachete (total 50 kWh) și pe LCV-ul e-Expert fie cu două pachete, fie cu trei pachete (caz în care capacitatea totală crește la 75 kWh). Iar această practică poartă numele de modularitate și este iubită de către producătorii de autovehicule electrice, pentru că permite adaptarea diferitelor configurații pe diferite vehicule fără a crește costurile de producție și, în plus, permite și schimbarea facilă a modulelor cu probleme în service. Ca să nu mai discutăm despre simplitatea demontării și reciclării.

Bateria integrată în șasiu: explicații

Ei bine, CATL este pe cale să șteargă cu buretele acestă practică. Chinezii vor să ”sară” peste module și să grupeze direct celulele în pachete. Astfel, spațiul ocupat de module poate fi suplimentat cu celule, crescând capacitatea totală raportată la volum cu aproximativ 50%. Dar asta nu e tot: chinezii merg mai departe și studiază posibilitatea integrării bateriei direct în platformă (Cell-To-Chassis, sau CTC), care ar scăpa și de pachete și ar crește și mai mult densitatea energetică.

Sigur, această abordare va schimba inclusiv proiectarea platformelor, care vor trebui să integreze circuitele de răcire/încălzire și vor trebui să ranforseze corespunzător zona în care sunt amplasate bateriile pentru a evita incendiile în cazul accidentelor. Soluția chinezilor este, probabil, fezabilă: nu vorbim despre o companie mică, ci despre liderul mondial, care colaborează cu branduri de prestigiu, precum Toyota, Mercedes-Benz, Honda, BYD și altele.

via insideEVs

Adaugati comentariu