Daimler a ajuns ieri la un acord legat de software-ul pe care l-a instalat pentru a păcăli instrumentele de testare a emisiilor la motoarele diesel din Statele Unite: nemții vor plăti aproape 3 miliarde de dolari.
Când credeai că s-au stins scandalurile de tip Dieselgate, mai apare o știre. Și, din păcate, momentul este cum nu se poate mai prost: pe fondul scăderii de proporții a vânzărilor de autoturisme, care generează pierderi producătorilor auto, Daimler trebuie să plătească o amendă (cu toate cheltuielile incluse) estimată la aproape 3 miliarde de dolari. Aceasta este sentința procesului intentat de proprietarii modelelor afectate de instalarea software-ului care trișează testele de emisii ale motoarelor diesel.
Acesta afectează 250.000 de exemplare de autoturisme și utilitare ușoare comercializate de Mercedes-Benz în Statele Unite. La acest proces s-au asociat în rândul acuzării și câteva organizații americane, precum Agenția de Protecție a Mediului Înconjurător (EPA), Ministerul Justiției și două foruri din California.
Dintre cele aproape 3 mld. USD, 1,5 mld. vor fi plătiți autorităților americane și 700 mil. proprietarilor vehiculelor cu probleme. Oricum, suma este orientativă, pentru că implică și alte cheltuieli, iar valoarea finală va fi cunoscută la finalizarea tranzacțiilor de la mijlocul lunii septembrie.
Daimler se așteaptă ca această amendă să aibă impact asupra companiei pe viitorii 3 ani, cele mai puternice repercusiuni resimțindu-se în viitoarele 12 luni.
Nu s-a comunicat nimic despre o eventuală campanie de modificări care să repună în legalitate exemplarele afectate.
Probleme de software și în Europa
În septembrie 2019, Daimler a pățit un lucru asemănător și în Europa, unde 684.000 de exemplare Mercedes-Benz dotate cu motoare diesel au fost descoperite cu emisii excesive de către autoritatea federală de transport KBA, neregulă care a atras o amendă de 870 mil. euro.
Volkswagen ”a deschis balul” scandalului emisiilor, după ce s-a descoperit că 11 milioane de unități fabricate între 2005 și 2015 au fost dotate cu software de trișare a instrumentelor de măsură a emisiilor motoarelor Diesel. Scandalul Dieselgate l-a costat pe giganul german aproximativ 30 de miliarde de euro, iar vânzările de autoturisme diesel în SUA au fost sistate.
via Daimler, reuters
Comentați?