Directorul general al CNAIR, Mariana Ioniţă, a solicitat comisiilor de evaluare finalizarea procedurilor de achiziţie publică în termenele asumate, menţionând că, indiferent de stadiul la care sunt în acest moment, întârzierile nu mai sunt acceptate.
Potrivit şefei CNAIR, nefinalizarea procedurilor de licitaţii în domeniul infrastructurii rutiere pot afecta economia naţională în ansamblul său, aducând prejudicii majore, care se transpun, în principal, în decomiterea de fonduri europene.
„În acest moment este foarte importantă accesarea fondurilor europene”, a subliniat aceasta.
În acest sens, au fost adoptate 4 măsuri:
- Completarea comisiilor de evaluare cu experţi nominalizaţi din cadrul Ministerului Fondurilor Europene,
- Completarea comisiilor cu membrii suplimentari în cazurile în care situaţia o impune,
- Delimitarea sarcinilor şi responsabilităţilor în cadrul comisiilor pentru eficientizarea activităţii acestora,
- Asigurarea condiţiilor tehnice şi de program optime.
„Vreau să atrag atenţia asupra importanţei activităţii pe care o desfăşoară aceste comisii. Mai ales în contextul actualei crize, şi nu aş vrea să fie interpretată ca o presiune asupra Comisiilor”, a adăugat Mariana Ioniţă.
Din punctul său de vedere cele mai importante proiecte de infrastructură derulate în acest moment sunt:
- Craiova-Piteşti,
- Sibiu-Piteşti,
- Autostrada Transilvania,
- Centura Bucureşti.
„Vreau să fie foarte clar: nu ne putem permite ca din cauza acestor întârzieri să pierdem fondurile nerambursabile, pentru că asta ar putea conduce la o presiune pe Bugetul de Stat, care în contextul actual trebuie să suporte distribuiri importante către domeniile vitale”, le-a transmis aceasta membrilor comisiilor de evaluare.
Ce bani poate primi CNAIR în perioada 2014-2020
România face parte din coridorul reţelei centrale Rin-Dunăre, care asigură principala legătură est-vest în Europa continentală.
Pentru perioada 2014-2020, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare şi Programul Operaţional Regional, pentru România s-a alocat o sumă totală de 5,9 miliarde euro din fondurile de coeziune şi de dezvoltare regională pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea infrastructurii TEN-T.
Din această sumă, 3,435 miliarde euro au fost alocate pentru realizarea a 375 de km de noi autostrăzi şi drumuri expres, precum şi pentru modernizarea a 2.000 de km de drumuri secundare, iar 1,46 miliarde euro au fost rezervate pentru modernizarea şi creşterea siguranţei transporturilor pe 140 de km de cale ferată.
În plus, în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei 2014-2018, au fost acordate 16,1 milioane euro pentru 9 proiecte de infrastructură rutieră şi 130,3 milioane euro pentru 6 proiecte feroviare.
De asemenea, pentru a consolida dezvoltarea capacităţilor societăţii de drumuri naţionale din România (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere — CNAIR), este disponibilă asistenţă tehnică.
CITEŞTE ŞI:
Top: cele mai ieftine vehicule comerciale din Romania
SPP şi-a bugetat 7 mil. lei pentru înnoirea flotei destinate misiunilor operative
CORONAVIRUS: Cât de mult poate rezista COVID-19 pe suprafeţe
Comentați?