Pneurile se tocesc, ca rezultat al frecării cu asfaltul, de aceea trebuie schimbate la anumite perioade de timp. Nu și anvelopa ideală, inventată de Goodyear, care în loc să fie schimbată, ”se încarcă”!
Cum ar fi să ai un set de anvelope bune și vara și iarna, și pe ploaie și pe soare, și pe denivelări și pe autostradă? ”Imposibil”, ai fi tentat să spui, dar Goodyear nu ar fi de acord cu tine. Americanii au dezvoltat anvelopa ideală, care nu trebuie schimbată niciodată!
Sigur, pentru că are bandă de rulare, și anvelopa viitorului se uzează, doar că la atingerea gradului maxim de uzură, nu se schimbă, ci se încarcă. Conceptul se numește reCharge și implică un compus biodegradabil, care are în componență un material cu compoziție asemănătoare pânzei de păianjen și care este stocat într-o capsulă. Aceasta se montează în axul roții și, prin intermediul fibrelor care leagă butucul de zona circulară exterioară, regenerează blocurile benzii de rulare a anvelopei.
SF? Probabil, dar trebuie să recunoști că e un concept plauzibil! Iar ca să poată fi adaptat condițiilor meteo diverse, compusul are consistență diferită, așa că poți opta pentru compus de vară, de iarnă, de înaltă performanță, de ploaie… Capsulele au culori diferite, în funcție de tipul acestora.
Cum reduci riscul acvaplanării
”Goodyear își dorește ca anvelopa să contribuie și mai mult la rezolvarea problemelor tipice mobilității din viitor. Cu această ambiție în gând am pornit la crearea acestui concept de pneu gândit în mod special pentru viitorul mobilității electrice”, a declarat șeful de marketing al Goodyear Europe, Mike Rytokoski.
Cât despre personalizare, atât canelurile din banda de rulare, cât și zona din marginea flancului anvelopei ideale poate fi colorată activ în orice nuanță, pentru a se asorta cu vopseaua caroseriei. Va deveni conceptul reCharge o anvelopă de serie? Greu de spus, dar la ritmul cu care se succedă evenimentele, nimic nu e exclus!
Comentați?