Autostrada Nordului ar trebui să facă legătura între provinciile istorice Modova şi Transilvania şi, totodată, să le conecteze la reţeaua rutieră europeană, prin intermediul autostrăzii M3 din Ungaria. Până acum, CNAIR a lansat licitaţii doar pentru sectoarele de la capetele şoselei, cel de mijloc, dintre Satu Mare – Baia Mare, fiind complet ignorat.
Conform proiectului de lege adoptat de Senat şi intrat în dezbaterea Camerei Deputaţilor, Autostrada Nordului ar trebui să urmeze traseul Petea – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Suceava.
Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, are însă alte planuri pentru şoseaua de mare viteză, transformând-o în drum expres. În plus, licitaţiile pentru realizarea studiilor de fezabilitate, prin care sunt stabilite traseele, privesc doar tronsoanele de la capete, Baia Mare – Suceava şi Satu Mare Drum Expres M49 (Ungaria).
Astfel, licitaţia pentru realizarea Studiului de Fezabilitate destinat construcţiei drumului expres Baia Mare – Suceava a fost lansată la începutul lunii octombrie, valoarea estimată a contractului fiind cuprinsă între 53,5 – 63,4 milioane de lei, fără TVA.
Documentaţia este împărţită în trei loturi, aferente celor 3 tronsoane care vor forma şoseaua de mare viteză:
- Lot 1 Baia Mare – Bistriţa. Valoarea estimată fără TVA: 19,4 mil. lei – 22,9 mil. lei
- Lot 2 Bistrita – Vatra Dornei. Valoarea estimată fără TVA:16, 5 mil. lei – 19,5 mil. lei
- Lot 3 Vatra Dornei – Suceava. Valoarea estimată fără TVA:17,6 mil. lei – 20,8 mil. lei
Durata contractului este de 18 luni, iar termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 8 ianuarie 2020.
Pentru finanţarea lucrării, CNAIR estimează că va obţine fonduri europene nerambursabile prin POIM 2014 – 2020 în semestrul I al anului viitor.
Tot la începutul lunii octombrie, a fost lansată şi licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate destinat conexiunii cu graniţa româno-ungară, pe traseul VO Satu Mare – Oar – Drum Expres M49 (Ungaria).
Valoarea totala estimata a contractului este cuprinsă între 4,1 – 5,6 milioane de lei, durata acestuia fiind tot de 18 luni.
Potrivit anunţului de participare publicat în SICAP, depunerea ofertelor s-a încheiat pe data de 25 noiembrie 2019.
În acest caz, CNAIR estimează că va obţine fondurile europene nerambursabile până la finalul acestui an.
CITEŞTE ŞI:
Cum a ajuns România lider regional pentru ALD Automotive pe segmentul flotelor „verzi“
Soluţii pentru optimizarea costurilor de la Hertz Lease
Consiliul Concurenţei va urmări ieftinirea carburanţilor
Comentați?