Comisia Europeană a aprobat un sprijin public de 3,2 miliarde de euro din partea a şapte state membre pentru un proiect pan-european de cercetare şi inovare pentru baterii auto.
La proiect vor participa Belgia, Finlanda, Franţa, Germania, Italia, Polonia şi Suedia.
Cele şapte state membre vor oferi finanţări de aproximativ 3,2 miliarde de euro, proiectul urmând să deblocheze investiţii private de 5 miliarde de euro suplimentare.
Finalizarea generală este planificată pentru 2031, fiecare sub-proiect având termene diferite.
„Producţia de baterii în Europa este de interes strategic pentru economia şi societatea noastră, datorită potenţialului său în ceea ce priveşte mobilitatea curată şi energia, crearea de locuri de muncă, durabilitatea şi competitivitatea, a afirmat Margrethe Vestager, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene şi comisar responsabil cu politica concurenţei.
Proiectul va implica 17 participanţi direcţi, în mare parte actori industriali, inclusiv întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri), unii dintre ei cu activităţi în mai multe state membre. Participanţii direcţi vor coopera strâns atât între ei, cât şi cu peste 70 de parteneri externi, cum ar fi IMM-urile şi organizaţiile publice de cercetare din Europa.
În urma unor discuţii tehnice intense între Comisia Europeană şi actorii relevanţi pe o perioadă de 3 luni, proiectul pentru baterii auto a fost notificat în mod oficial Comisiei pentru aprobare în octombrie 2019. După notificare, CE şi-a definitivat evaluarea şi a luat rapid decizia, pentru a asigura implementarea rapidă.
Proiectul celor 7 state membre sprijină dezvoltarea de tehnologii inovatoare şi durabile pentru bateriile cu ioni de litiu (electrolit lichid şi stare solidă) care durează mai mult, au timpi de încărcare mai scurţi, sunt mai sigure şi mai ecologice decât cele disponibile în prezent. Proiectul implică activităţi de cercetare şi dezvoltare ambiţioase şi riscante pentru a furniza dincolo de inovaţia de ultimă generaţie pe lanţul valoric al bateriilor, de la extracţia şi prelucrarea materiilor prime, producţia de materiale chimice avansate, proiectarea de baterii şi module de baterii şi integrarea lor în sisteme inteligente, la reciclarea şi reîncadrarea bateriilor uzate.
Inovaţia va viza, de asemenea, îmbunătăţirea durabilităţii mediului în toate segmentele lanţului valoric al bateriei. Acesta îşi propune să reducă amprenta de CO2 şi deşeurile generate de-a lungul diferitelor procese de producţie, precum şi să dezvolte demontarea, reciclarea şi rafinarea ecologică şi sustenabilă, respectând principiile economiei circulare.
Citiţi articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro
Comentați?