Pentru o vacanţă fără incidente, înainte de a pleca în concediu cu automobilul personal, şoferii trebuie să fie atenţi şi să prevină câteva probleme frecvent întâlnite la vehiculele rulate vara.
Cei care pleacă în vacanţă cu maşina sunt sfătuiţi să verifice filtrele şi nivelul uleiului de motor, sistemele de suspensie, direcţie şi de frânare, anvelopele, sistemul de lumini, precum şi soluţia de climatizare.
Este importantă şi efectuarea unei diagnoze, folosind un tester specializat, a calculatorului motor şi a tuturor sistemelor de siguranţă. În plus, este recomandat ca intervalul de revizie a nivelului uleiului de motor să nu depăşească 12 luni sau maximum 15.000 de km parcurşi.
Dacă nu au fost înlocuite deja anvelopele de iarnă cu cele de vară, această operaţiune este obligatorie înainte de a pleca la drum lung. Înainte de a fi montate, trebuie verificat nivelul de uzură al anvelopelor de vară, presiunea şi eventuale deformări şi lovituri.
Dacă în maşină vor fi şi copii, este esenţial ca aceştia să călătorească în condiţii de siguranţă. Potrivit legislaţiei în vigoare, şoferii sunt pasibili de amenzi dacă transportă copii care nu folosesc centurile de siguranţă sau scaune auto corespunzătoare vârstei.
Codul Rutier impune folosirea scaunelor auto speciale omologate pentru copii sub vârsta de 3 ani şi centura de siguranţă pentru cei între 3 şi 12 ani. Este interzisă transportarea copiilor sub 12 ani pe scaunele din faţă ale maşinii.
Pleci în vacanţă? Ce probleme ce pot apărea la maşinile rulate vara
Maşinile pot avea scurgeri de lichid, precum lichidul de frână, cel de servodirecţie, antigelul sistemului de răcire al motorului şi uleiul de transmisie. Pentru a preîntâmpina aceste situaţii, este necesară o verificare încă de la observarea primelor pierderi.
Înainte de vacanţă, este recomandată şi verificarea sistemului de frânare. Plăcuţele de frână trebuie să aibă o grosime cât mai mare, mai ales la roţile din faţă, unde uzura intervine mai rapid, iar lichidul de frână trebuie înlocuit o dată la doi ani.
Pot apărea probleme ale sistemului de aer condiţionat cauzate de pierderi de freon şi defectarea compresorului, iar igienizarea sistemului de ventilaţie este esenţială înainte de plecarea în vacanţă.
Filtrul de habitaclu (de polen), care filtrează aerul înainte de intrarea în sistemul de climatizare pentru a fi răcit şi/sau distribuit în interiorul autovehiculului, trebuie înlocuit pentru a asigura confortul necesar pasagerilor.
La rularea cu viteză în condiţii de nisip sau pietriş, parbrizul poate fi afectat. Tot viteza şi parcurgerea unui număr mare de kilometri pe suprafeţe accidentate pot duce la defecţiuni ale sistemului de suspensie.
CITEŞTE ŞI:
Autostrada de Centură Bucureşti Nord, scoasă la licitaţie. Află traseul
ANCOM achiziţionează o flotă de maşini hibride de la Ţiriac Auto
Pleci cu maşina în Luxemburg? Trebuie să devii şoferul ideal
Comentați?