Advertisement

plafonarea tarifelor RCA
Home COTAR: Preţul RCA a crescut, deși numărul accidentelor s-a redus

COTAR: Preţul RCA a crescut, deși numărul accidentelor s-a redus

Tariful de referinţă pentru asigurările de răspundere civilă auto (RCA) s-a majorat, deşi numărul de accidente auto s-a redus, avertizează Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), care menționează că firmele de asigurări din alte ţări au restituit şoferilor o parte din valoarea tarifului perceput în avans, pe fondul restricţiilor de circulaţie cauzate de pandemia Covid – 19 şi a valorilor de trafic scăzute.

„COTAR îşi exprimă îngrijorarea faţă de creşterea tarifului de referinţă al RCA publicat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). În timp ce firmele de asigurări din alte ţări au restituit şoferilor o parte din valoarea preţului RCA perceput în avans, pe fondul restricţiilor de circulaţie cauzate de pandemia Covid – 19 şi a valorilor de trafic scăzute, în România a crescut preţul RCA, în aceleaşi condiţii de reducere a numărului de accidente”, a precizat organizaţia patronala.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România prezintă informaţii publicate de ASF în martie 2021, conform cărora frecvenţa şi severitatea daunelor au fost în scădere în 2019 faţă de 2018.

„Frecvenţa (cât de des au loc accidente) şi Severitatea (valoarea despăgubirilor achitate) sunt în descreştere şi reprezintă cei doi parametri principali care determină preţul RCA. Asta înseamnă că în anul 2019 – care este ultimul an de referinţă luat în calculul primei RCA – observăm faptul că atât frecvenţa daunei (5,81), cât şi severitatea daunei (6.4379) sunt în scădere faţă de anul anterior (2018). În concluzie, în anul 2019, românii au făcut mai puţine accidente şi cu daune medii mai mici faţă de anul 2018”, a arătat COTAR.

De asemenea, în anul 2020, în perioada crizei sanitare, în România au existat două luni de stare de urgenţă, urmate de 7 luni de stare de alertă, iar până recent au existat restricţii de circulaţie pe timp de noapte, notează organizaţia patronală.

În această perioadă, valorile de trafic au scăzut semnificativ, la nivel naţional, la fel şi numărul de accidente de circulaţie şi, implicit, numărul dosarelor de daună RCA achitate de asiguratori, se precizează în comunicatul COTAR.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România aminteşte că scăderea numărului de accidente este confirmată de Poliţie şi de Comisia Europeană.

„Situaţia este confirmată de Poliţia Română – a declarat că în perioada stării de urgenţă numărul accidentelor a scăzut cu 72%; ASF a recunoscut, pe 5 noiembrie 2020, că societăţile de asigurare au avizat, în intervalul aprilie – iunie 2020 (trimestrul II), un număr de 56.661 dosare de daună RCA, cu 38,67% mai puţine decât cele vizate în primul trimestru al anului 2020; Comisia Europeană a prezentat, la sfârşitul lunii aprilie 2021, un raport din care reiese că numărul victimelor accidentelor rutiere produse pe drumurile din România s-au redus cu 12% în anul 2020 faţă de anul 2019”, au explicat reprezentanții COTAR.

Cu toate aceste reduceri ale numărului de accidente, tariful de referinţă al poliţei RCA publicat în luna martie 2021 de ASF nu scade, ba chiar înregistrează creşteri.

Preşedintele Corganizațuiei patronale, Vasile Ştefănescu, consideră că ASF favorizează astfel firmele de asigurări, în detrimentul şoferilor.

„Există o mare problemă, iar toate indiciile din ultimii ani arată că acest sector de activitate din cadrul ASF, condus de domnul vicepreşedinte Roşu, este măcinat de grave probleme interne, care pun sub semnul întrebării capacitatea şi integritatea persoanelor aflate în conducerea acestui sector. Când numărul de accidente e în scădere abruptă în ultimii doi ani, iar tariful de referinţă al poliţei RCA, în loc să scadă, creşte în permanenţă, este clar că vorbim despre greşeli grave şi repetate, care favorizează firmele de asigurari şi care prejudiciază interesele celor 9 milioane de şoferi români, pe care Statul Român ar trebui să-i protejeze”, a declarat preşedintele COTAR.

 

CITEȘTE ȘI:

Cod portocaliu de ploi abundente în partea de vest a țării

Pe fondul crizei de semiconductori, constructorii auto reanalizează sistemul de producție just-in-time

Noi controale în transportul public de persoane și de marfă. Au fost aplicate peste 7.000 de sancțiuni

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

transportul multimodal
Transporturi

Doar 2,3% dintre companii utilizează transportul multimodal. Studiu

Transportul multimodal de mărfuri este puțin utilizat de către companiile din țară,...

siguranța rutieră
Siguranţă rutieră

Comisia Europeană propune o revizuire a regulilor privind siguranța rutieră și înmatricularea vehiculelor

Pentru a îmbunătăți siguranța rutieră și calitatea aerului în întreaga UE, Comisia...

mașini rulate
Auto rulate

Sistem de escrocare la scară largă a cumpărătorilor de mașini rulate din Europa, inclusiv din România

Autoritățile din Lituania și Germania și-au unit forțele și au identificat o...

lungimea autostrăzilor
Infrastructură

INS: La finalul anului 2024 lungimea autostrăzilor era de 1.137 km, în creștere cu 140 km

La 31 decembrie 2024, lungimea autostrăzilor ajunsese la 1.137 km, în creștere...