Linia de metrou până la Aeroportul Otopeni ridică semne de întrebare asupra fezabilităţii

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, consideră că investiția de 700 de milioane de euro în construcția unei linii de metrou până la Aeroportul Otopeni este discutabilă, motivând că ”densitatea zonei de la Tokyo până la Aeroportul Otopeni este cea mai mică din Bucureşti”.
metrou

Potrivit șefului de la Transporturi, Bucureştiul are mare nevoie de alte linii de metrou.

„Se pune problema dacă această investiţie de 700 de milioane de euro este utilă în această formă, mai ales că Bucureştiul are mare nevoie de alte linii de metrou. E vorba de linia M5 care traversează de la est la vest Bucureştiul, apoi continuarea spre sud a liniilor 4, chiar şi pe linia M7 din Colentina până în Rahova. Toate acestea sunt linii necesare care unesc cartiere cu densitate de oameni. Densitatea zonei de la (staţia, n.r.) Tokyo până la Aeroportul Otopeni este cea mai mică din Bucureşti. Sunt păduri acolo”, a arătat Cătălin Drulă.

Acesta a adăugat că realizarea liniei de metrou spre Aeroportul Otopeni ridică și semne de întrebare asupra fezabilităţii.

”O linie de metrou nu costă doar construcţia, costă operarea foarte mult. Linia deschisă în Drumul Taberei ne costă 175 de milioane pe an. Recuperăm 25 de milioane din bilete, deci 150 de milioane este subvenţie. Cred că trebuie să investim cu cap. Experţii Băncii Europene de Investiţie ne ajută să investim cu cap”, a explicat Cătălin Drulă.

 

CITEȘTE ȘI:

Fonduri europene pentru documentația destinată drumului de mare viteză Baia Mare- Bistrița

Pe fondul crizei de semiconductori, constructorii auto reanalizează sistemul de producție just-in-time

 

 

Adaugati comentariu