Pe fondul crizei de semiconductori, constructorii auto reanalizează sistemul de producție just-in-time

Lipsa semiconductorilor continuă să fie subiectul care domină știrile despre lanțurile de aprovizionare în industria auto. Cea mai recentă analiză a consultantilor AlixPartners sugerează ca acest deficit va costa industria auto globală aproximativ 110 miliarde de dolari, în pierderi de venituri. Se mai estimează că, pe fondul acestei penurii, constructorii auto vor înregistra și pierderi de producție, de 3,9 milioane vehicule.
constructorii auto

Criza semiconductorilor a fost declanșată de pandemia de Covid-19, fiind apoi agravată de o serie de evenimente, precum un incendiu într-o fabrică-cheie de producere a cipurilor din Tokyo, de vremea extremă din Texas și de seceta din Taiwan.

Cu toate acestea, Toyota Motor Corp. a anunțat că nu se așteaptă ca lipsa semiconductorilor să îi afecteze producția. Directorul financiar Kenta Kon a declarat că sunt asigurate diferite componente auto pe „o perioada de una până la patru luni, după cum este necesar”.

Ce a făcut Toyota în mod diferit? În mod ironic, a decis să renunțe la sistemul de producție just-in-time, pe care l-a inventat-o ​​în anii 70 și care a devenit principiul dominant în industria auto. Sistemul just-in-time presupune aprovizionarea cu piese și subansamble exact în momentul în care este nevoie de ele pe liniile de fabricație, fără a se realiza stocuri.

Însă, pentru anumite componente, Toyota a cerut furnizorilor săi, încă de anul trecut, să realizeze rezerve de piese, o strategie complet opusă principiului de fabricație just-in-time. Inventarul deținut de cel mai mare furnizor Toyota, Denso Corp., a crescut la aproximativ 50 de zile de aprovizionare.

Potrivit companiei de consultanță Transport Intelligence (Ti), și alți constructori auto, pe fondul penuriei de semiconductori, au început sa-și reanalizeze strategiile de producție just-in-time. De exemplu Ford a început să facă stocuri de piese și materiale-cheie și să utilizeze mai multe surse de aprovizionare. Volkswagen construiește șase fabrici, astfel încât să își poată produce propriile baterii, iar Tesla trece la prelucrarea materiilor prime.

”În pofida acestor ajustări, este puțin probabil ca producătorii auto să înlocuiască în totalitate producția de tip just-in-time, deoarece acest sistem elimină risipa și reduce costurile, astfel încât economiile și eficiența sunt destul de mari. Cele mai mari ajustări vor fi făcute în zonele cu cea mai mare vulnerabilitate. Acest lucru înseamnă stocarea unor piese mai importante, mai ales dacă sunt de neînlocuit precum semiconductorii”, a explicat Violeta Keckarovska, analist în cadrul Ti.

Potrivit acesteia, deși aceste măsuri ar trebui să atenueze într-o oarecare măsură problema, ele nu sunt suficiente. Pe lângă creșterea stocurilor, constructorii auto vor trebui să accelereze investițiile în tehnologii, în special în cele destinate gestionării lanțurilor de aprovizionare, precum planificarea acestora și optimizarea stocurilor.

 

CITEȘTE ȘI:

Noi controale în transportul public de persoane și de marfă. Au fost aplicate peste 7.000 de sancțiuni

Fonduri europene pentru documentația tehnică destinată drumului de mare viteză Baia Mare- Bistrița

Începe aprobarea primelor dosare Rabla 2021. Ministrul Mediului promite simplificarea procesului

 

 

Adaugati comentariu