Continental lansează noi senzori pentru a proteja bateria vehiculelor electrificate

Continental își extinde portofoliul larg de senzori prin lansarea a doi noi senzori pentru vehicule electrificate: modulul cu senzori de curent (CSM) și sistemul de detectare a impactului bateriei (BID). Ambele soluții noi se concentrează pe protejarea bateriei și/sau pe păstrarea parametrilor acesteia.
Continental

În 2022, Continental va începe să producă noul modul cu senzor de curent de înaltă tensiune (CSM). Acest senzor modular compact măsoară curentul și detectează simultan temperatura. Ambele valori sunt foarte relevante ca intrare pentru gestionarea bateriei. Un alt element inovator de protecție a bateriei va fiadus pe piață de către Continental: soluția Battery Impact Detection (BID) este o alternativă ușoară la „blindarea” grea de sub podea împotriva daunelor.

„Electrificarea vehiculelor aduce noi cazuri de utilizare și, prin urmare, deschide mai multe oportunități pentru activitățile noastre cu senzori, deoarece o mașină electrică are toate toti senzorii de care are nevoie o mașină convențională – și mai mult. Protecția bateriei și menținerea performanței acesteia, de exemplu, sunt două sarcini suplimentare în vehiculele electrificate. Modulul cu senzor de curent și soluțiile de detectare a impactului bateriei servesc ambelor scopuri”, spune Laurent Fabre, șeful Passive Safety and Sensorics din cadrul Continental.

Și echipe din România sunt implicate în proiect. Specialiști din cadrul centrului de cercetare și dezvoltare al Continental din Timișoara lucrează în echipe internaționale pentru dezvoltarea și implementarea soluției Battery Impact Detection (BID).

Având în vedere că bateria este cea mai scumpă componentă dintr-o mașină electrică, CSM nu a fost dezvoltat doar pentru a proteja bateria la supracurenți, ci va ajuta și la păstrarea parametrilor bateriei prin limitarea efectelor de îmbătrânire. Integrat fiind în unitatea de deconectare a bateriei, fie în bateria însăși, CSM va furniza cele două informații decisive pentru protecția bateriei, precum și pentru monitorizarea fiabilă a intervalului de rulare. Pentru a susține cerințe stricte de siguranță funcțională, CSM este disponibil ca senzor cu două canale, măsurarea curentului făcându-se independent prin utilizarea unui shunt și a unui senzor hall, ambele integrate într-o singură unitate compactă.

BID în combinație cu scutul de protecție realizat dintr-o structură ușoară detectează impacturile sub șasiu și avertizează șoferul dacă este necesară o oprire la o unitate service/garaj. Acest sistem scutește conducătorul auto de o decizie dificilă dacă bateria a suferit daune ca urmare a unui impact având o viteză mai mare sau la un contact cu solul rulând cu o viteză mai mică. În comparație cu protecția metalică actuală sub podea (scutul de protecție), soluția BID poate economisi până la 50% din greutate.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexperindustry.ro

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Restricții ample de circulație în Capitală, pe 28 august, pentru desfășurarea unui eveniment sportiv

Cum se obține finanțarea de 3.000 de lei în programul Rabla Local. Autovehiculele eligibile

 

 

Adaugati comentariu