Miniștrii Economiei și Industriei din statele Uniunii Europene au convenit, luni, să ”îmblânzească” o propunere a Comisiei Europene privind emisiile Euro 7, după ce producătorii de automobile și opt țări, inclusiv Franța și Italia, au declarat că modificările ar putea devia investițiile pentru vehicule electrice.
Țările UE au convenit să nu modifice condițiile existente de testare pentru standardul Euro 6 și limitele de emisii pentru mașini și vehicule utilitare ușoare, deși acestea vor fi mai scăzute pentru autobuze și vehicule utilitare grele. De asemenea, au acceptat noi limite de emisii de particule pentru frâne și anvelope.
Consiliul, Parlamentul European și Comisia Europeană trebuie să negocieze acum un acord final cu privire la noile reglementări.
„Credem că, prin această propunere, am obținut un sprijin larg, un echilibru în ceaa ce privește costurile de investiții ale mărcilor de producție și îmbunătățim beneficiile de mediu derivate din acest regulament”, a declarat Hector Gomez Hernandez, ministrul interimar al industriei, comerțului și turismului din Spania.
Italia, Franța, România, Cehia și alte patru state au susținut reguli mai puțin aspre, exprimându-și temerile că limitele propuse pentru poluanți, cum ar fi oxizii de azot de la motoarele cu ardere, ar devia dezvoltarea și investițiile în vehicule electrice.
Ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso, a salutat acordul de reducere a Euro 7: „Noul regulament, la cererea Italiei, face posibilă protejarea lanțului de aprovizionare auto al producătorilor de volum mic, tipic producției italiene, precum Ferrari, Lamborghini, Maserati, simboluri ale „Made in Italy” care produc aproximativ 50.000 de mașini pe an.
Producătorii de automobile europeni avertizaseră că implementarea Euro 7, care urmează să intre în vigoare din 2025, ar fi prea costisitoare, iar câștigurile de mediu ar fi neglijabile.
CEO-ul Renault, Luca de Meo, a susținut că Euro 7 va distrage atenția industriei auto de la utilizarea exclusivă a energiei electrice și va obliga producătorii de automobile să investească în motoare cu ardere care nu au viitor. La rândul său, CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a explicat că propunerile vor duce la prețuri mai mari pentru vehiculele mai mici, limitând libertatea de mișcare pentru gospodăriile mai sărace.
UE a înăsprit progresiv limitele de emisii ale vehiculelor rutiere încă de la primul set de reglementări, cunoscut sub numele de Euro 1, în 1992.
CITEȘTE ȘI:
Impozitul pe cifra de afaceri va face nerentabil sectorul distribuţiei de bunuri
Comentați?