Advertisement

şantierul drumului expres Craiova - Piteşti
Home Infrastructură Ce a găsit premierul Orban pe şantierul drumului expres Craiova – Piteşti

Ce a găsit premierul Orban pe şantierul drumului expres Craiova – Piteşti

Şoseaua de centură a oraşului Balş va putea fi dată în folosinţă chiar în 2020, a afirmat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, după ce, împreună cu premierul Ludovic Orban, a vizitat şantierul drumului expres Craiova – Piteşti, la sfârşitul săptămânii trecute.

Construcţia drumului expres Craiova – Piteşti, care va avea o lungime de aproximativ 121 km şi o valoare totală estimată de aproape 5 miliarde de lei, a fost împărţită în 4 tronsoane.

Potrivit ministrului Transporturilor, şoseaua de centură a oraşului Balş (Tronsonul 2, Lotul 1), va putea fi dată în exploatare chiar anul acesta dacă se menţine ritmul actual de lucru.

„Am văzut că pentru tronsonul 2 din drumul expres Craiova – Piteşti, care este în execuţie, avem un progres foarte clar şi asta se datorează seriozităţii antreprenorilor care lucrează acolo. Astfel chiar dacă termenul pentru finalizare este anul viitor, dacă se menţine ritmul actual, anul acesta centura Balşului va putea să fie dată în exploatare. Pe tronsonul 1 lucrurile se mişcă ceva mai greu. Am atras atenţia antreprenorului să-şi îndeplinească toate clauzele contractuale şi i-am comunicat că voi avea toleranţă zero faţă de toţi cei care nu îşi fac treaba”, a arătat Lucian Bode, prezent pe şantierul drumului expres Craiova – Piteşti..

Tronsonului 2, împărţit la rândul său în două loturi- lotul 1 – km 17+700 – km 36+200 şi lotul 2 – km 36+200-km 57+550 – este realizat de Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL.

Potrivit ministrului Transporturilor, pentru proiectele rutiere aflate în execuţie, finanţarea este asigurată.

”Prioritatea noastră în domeniul infrastructurii este în prezent să finalizăm obiectivele care sunt deja în execuţie, dar să şi lansăm noi proiecte. Avem capacitatea, avem şi banii necesari, aşa că nu există nici un motiv pentru care să nu poată fi realizate obiectivele de infrastructură. Şi dacă vom avea autostrăzi, o cale ferată rapidă, un
aeroport modern, cei care au investit deja se vor putea dezvolta şi vor fi atraşi şi alţi investitori importanţi. Iar toate acestea se vor vedea în locuri bine plătite pentru români, un nivel scăzut al şomajului, pe scurt un nivel de trai ce poate fi similar cu al celorlalte state din Uniunea Europeană. Cheia dezvoltării oricărei zone ţine în mare parte
de infrastructura ei”, a conchis Lucian Bode.

Structura şantierului

TRONSONUL 1

Pentru Tronsonul 1, proiectarea şi execuţia va fi realizată de Tirrena Scavi (Italia), valoarea contractului fiind de aproximativ 76 milioane euro fără TVA, ceea ce înseamnă un cost/km de 4,3 milioane euro.

Tronsonul 1, în lungime de 17,7 km, are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final, limita judeţelor Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale localităţilor Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti.

TRONSONUL 2

Acest tronson este format din Lotul 1 (18,5 km) – Varianta de ocolire Balş şi Lotul 2 – Varianta de ocolire Slatina. Ambele loturi vor fi realizate de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans.

TRONSONUL 3

În condiţiile în care firmele înscrise la licitaţia pentru Tronsonul 3 au depus foarte multe cereri tehnice de clarificare, CNAIR a suspendat procedura în luna octombrie 2019. În ianuarie 2020, instituţia a publicat răspunsurile aşteptate de ofertanţi şi a stabilit un nou termen de licitaţie, pentru data de 5 februarie 2020.

Tronsonul 3, în lungime de 31,75 km, are ca punct de început zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare), care intersectează DN 65 la km 57+720 şi ajunge până la limita dintre judeţele Olt şi Argeş la km 89+300.

TRONSONUL 4

Ca în cazul Tronsonului 3, CNAIR a suspendat şi licitaţia pentru cel de-al patrulea sector. În acest caz, vestea bună a venit la sfârşitul lunii ianuarie, când instituţia a reuşut să elaboreze răspunsurile la solicitările ofertanţilor, a ridicat suspendarea procedurii şi acordat un nou termen limită de depunere a ofertelor, data de 24 februarie 2020.

Tronsonul 4 are o lungime de 31,81 ( km 89+300 – km 121+115), va fi construit între limita administrativă dintre judeţele Olt şi Argeş şi intersecţia cu autostrada A1 Bucureşti – Piteşti şi va tranzita teritoriile localităţilor Lunca Corbului, Albota, Costeşti, Bradu, Suseni şi Oarja.

 

 

CITEŞTE ŞI:

Rabla Plus 2020. Vor fi finanţate minimum 3.000 maşini electrice

Mega-uzină europeană pentru producerea de baterii pentru maşini electrice

Şoferii vor folosi luminile de întâlnire şi pe drumurile naţionale. Proiect

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...