Advertisement

autostradă
Home Infrastructură Care sunt sectoarele de autostradă la care începe construcția în 2024. Unde se deschide traficul

Care sunt sectoarele de autostradă la care începe construcția în 2024. Unde se deschide traficul

Loturile montane 2 și 3 de pe Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea cu ecoductul pentru mamifere mari de pe Autostrada Lugoj – Deva, 2 loturi de pe Autostrada de Centură București, dar și primul tronson de pe Autostrada Unirii A8 sunt câteva dintre lucrările de construcție care sunt programate să înceapă în 2024, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

În primul rând, acesta se referă la ultimele trei loturi din Coridorul IV pan-european de transport Nădlac – Constanța, și anume: loturile montane 2 și 3 de pe Autostrada Sibiu – Pitești, precum și lotul lipsă (aproximativ 10 km) de pe Autostrada Lugoj – Deva, între Holdea și Margina.

După ce anul trecut au fost finalizate primele două loturi de pe Autostrada de Centură Bucureștiu A0, în primăvara lui 2024 va începe construcția la tronsoanele 1 și 3 de pe semi-inelul de Nord. Loturile 1 și 3 de pe semi-inelul de Sud și lotului 4 Nord sunt deja în execuție.

”Astfel, pentru prima dată, vom avea trei autostrăzi integral în execuție, în același timp: Autostrada Moldovei A7 – 13 loturi, Autostrada Bucureștiului A0 – 4 loturi și Autostrada A1 – București – Nădlac – 3 loturi”, arată Ionel Scrioșteanu.

Tot în 2024, va începe și construcția primului lot dintr-o nouă autostradă, respectiv Autostrada Unirii A8.

Pe de altă parte, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor mai anunță că va fi depășit numărul de 100 proiecte descentralizate, care sunt și vor fi realizate prin parteneriate cu autoritățile locale (primării, consilii județene și asocieri dintre acestea), cu finanțare prin CNAIR.

”Vom sprijini toți antreprenorii cu care avem contracte și, în funcție de mobilizarea acestora și știm că pe anumite șantiere este nevoie de mobilizarea suplimentară a antreprenorilor pentru a finaliza lucrările”, adaugă Ionel Scrișteanu.

Potrivit acestuia, următoarele obiective de infrastructură rutieră vor fi sau ar putea fi date în trafic anul acesta, printre care se numără primul drum expres construit în România, respectiv DX12 Craiova – Pitești (120 km), și semi-inelul de Sud al Autostrăzii de Centură București A0 (51 km), de la A1 – DN 6 – DN 5 – DN 4 – A2:

  • Autostrada de Centură București A0 – Lotul 1 Sud: 16,93 km;
  • Autostrada de Centură București A0 – Lotul 3 Sud: 17,97 km;
  • Autostrada Sibiu – Pitești A1 – Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești: 30,3 km;
  • Autostrada Ploiești – Buzău A7 Lotul 1 Dumbrava (A3) – Mizil: 21 km;
  • Autostrada Ploiești – Buzău A7 Lotul 2 Mizil – Pietroasele: 28,35 km;
  • Autostrada Buzău – Focșani A7 Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii: 4,6 km;
  • Autostrada Buzău – Focșani A7 Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord: 10,94 km;
  • Drum Expres de legătură Centura Oradea – Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km;
  • Drumul Expres Brăila – Galați: 10, 77 km.
  • Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 1 Craiova – Robănești: 17,7 km
  • Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 4 Colonești – Pitești (A1): 31,82 km

După ce anul trecut au fost finalizați 96 km de autostradă și drum expres, CNAIR are încheiate contracte de execuție pentru 760 km, licitații în curs pentru 120 km de drumuri de mare viteză și este vizată lansarea licitațiilor pentru construcția a peste 750 km de drumuri de mare viteză, printre care:

  • Craiova – Târgu Jiu;
  • Focșani – Brăila;
  • Pașcani – Suceava – Siret;
  • București – Alexandria;
  • Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni;
  • Constanța – Mangalia (Alternativa Techirghiol);
  • Baia Mare – Satu Mare;
  • Arad – Oradea.

Ionel Scrioșteanu mai arată că sfârșitul anului 2023 a reprezentat cel de al patrulea an consecutiv închis cu rectificare bugetară pozitivă.

 

autostradă

”Avem o creștere constantă a sumelor investite din fonduri europene nerambursabile în infrastructura de transport rutier, din 2020 până în prezent: 2019 – 1.891.396.000 lei; 2020 – 3.609.955.000 lei; 2021- 4.890.701.000 lei; 2022 – 8.607.374.000 lei; 2023 – 11.075.973.000 lei (o creștere de +585% a fondurilor UE(inclusiv cofinanțare) absorbite față de 2019); 2024 – estimăm peste 15 miliarde lei investiții. Am încheiat anul 2023 cu o performanță foarte bună în ceea ce privește investițiile din fonduri europene în domeniul infrastructurii rutiere, plecând de la o alocare inițială de 2,7 miliarde euro și investind peste 3,8 miliarde euro, în ciclul financiar 2013-2020 (N+3 2023), ceea ce înseamnă o rată de atragere a fondurilor europene de peste 140%, cea mai mare parte fiind angajată și decontată în ultimii 4 ani. Ne aflăm într-o perioadă istorică, întrucât această creștere constantă și consecutivă din ultimii 4 ani reprezintă o premieră pentru infrastructura de transport, vom continua și anul acesta, estimăm un total de peste 15 miliarde lei pentru investiții în infrastructura de transport rutier”, a conchis oficialul Ministerului Transporturilor.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Electrificarea flotelor, o provocare

Mai multe drumuri din 12 județe sunt acoperite parțial cu zăpadă. Unde sunt restricții de circulație

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...