BMW
Home Piaţa auto Analize de piață BMW și Toyota nu vor să limiteze artificial alegerile clienților pentru mașini electrice

BMW și Toyota nu vor să limiteze artificial alegerile clienților pentru mașini electrice

La începutul deceniului, producătorii auto concurau între ei pentru a stabili perioade și date exacte pentru eliminarea treptată a vehiculelor termice. Volvo și Bentley au fost printre primii care au anunțat că vor înceta să vândă mașini cu motoare cu ardere internă până în 2030. Alții, cum ar fi divizia europeană a Ford, au promis să vândă doar mașini electrice până la sfârșitul deceniului.

O serie de constructori auto și-au stabilit, de asemenea, obiective de a concentra o mare parte din vânzările lor anuale pe mașini electrice. Porsche, de exemplu, spera ca mașinile electrice să reprezinte peste 80% din totalul livrărilor până în 2030, în timp ce Audi plănuia să oprească complet vânzarea de motoare cu ardere internă până în 2032.

Dar multe dintre aceste obiective au fost amânate, unele pentru câțiva ani, altele pe termen nelimitat. Oricum, doi giganți auto, BMW și Toyota, au rezistat trendului axat pe electromobilitate.

Nici BMW, nici Toyota nu au urmărit strategii agresive axate exclusiv pe mașini electrice. În schimb, marca de lux germană cu cele mai mari vânzări și cel mai mare producător auto din lume au susținut că mașinile electrice nu pot fi implementate peste tot într-un timp atât de scurt. Nu numai că mașinile electrice sunt în general mai scumpe decât modelele similare pe benzină, dar infrastructura de încărcare este încă subdezvoltată în multe părți ale lumii.

BMW a rămas fidel filosofiei sale de deschidere tehnologică și oferă clienților săi ceea ce își doresc, fie că este vorba de un motor pe benzină, un motor diesel, un hibrid plug-in sau o mașină electrică. În 2028, va introduce chiar și un vehicul alimentat cu hidrogen bazat pe noul X5 și dotat cu un sistem de pile de combustie dezvoltat împreună cu Toyota.

CEO-ul BMW, Oliver Zipse, și-a exprimat în repetate rânduri îngrijorarea cu privire la interzicerea de facto planificată de Uniunea Europeană privind vânzarea de mașini noi cu motoare cu ardere internă până în 2035. El susține că politica ar limita sever alegerile consumatorilor și ar falimenta industria auto, forțând reducerea a zeci de mii de locuri de muncă.

Dar, în același timp, BMW dezvoltă și mobilitatea electrică. Noul iX3 se află în fruntea unei game de vehicule electrice viitoare, inclusiv sedanul i3, care va fi lansat anul viitor. Modelul complet electric iX5 a fost deja confirmat, iar o serie de alte modele cu emisii zero vor urma în scurt timp.

Totuși, constructorul auto german continuă să se bazeze pe motoare cu ardere internă, inclusiv pe cele cu capacitate mare, precum cele cu șase cilindri în linie și V8-ul din divizia M. Ambele sunt în prezent reproiectate pentru a îndeplini standardele de emisii Euro 7, astfel încât motoarele de 3 litri și 4,4 litri au un viitor în modelele sport. Nici dieselurile nu sunt eliminate din gamă, BMW confirmând deja acest lucru pentru următoarea generație X5, programată pentru 2026.

Vehiculele electrice nu vor depăși 30%

Anul trecut, președintele Toyota, Akio Toyoda, a ținut prima pagină a publicațiilor auto când a spus că mașinile electrice nu vor depăși niciodată 30% din piața globală. Cu toate acestea, abordarea actuală a Toyota este similară cu cea a BMW, prin faptul că nu dorește să limiteze artificial alegerile clienților.

Toyota nu pariază exclusiv pe vehicule electrice în detrimentul motoarelor cu ardere internă, mai ales având în vedere succesul său îndelungat cu hibridele, de la lansarea primei generații Prius în 1997.

Agenția Internațională pentru Energie (IEA) estimează că livrările globale de mașini electrice au crescut, în 2024, cu peste 25% față de anul precedent, ajungând la peste 17 milioane de unități. Pentru 2025, IEA se așteaptă la o creștere suplimentară de 25%, la peste 20 de milioane de unități, aproximativ 14 milioane de vehicule electrice provenind din China, reprezentând aproximativ 60% din piața de mașini noi de acolo.

 

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Administrația Trump anulează subvențiile pentru producția de vehicule electrice din fabricile General Motors și Stellantis

 

Sistemul de conducere complet autonomă al Tesla, investigat de autoritățile americane după 58 de incidente în trafic

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotele corporative
Analize de piață

Flotele corporative au redus emisiile de CO2 cu 25% în doi ani. Raport Ayvens

Flotele corporative din Europa fac progrese tangibile în reducerea emisiilor și trecerea...

vehicul
Analize de piață

Nici nemții nu își mai permit un vehicul nou la fel de ușor ca înainte

În timp ce cumpărătorul mediu din Germania trebuia să cheltuiască, în anii...

mașini electrice
Analize de piațăFlotă verde

Aproape jumătate dintre români nu ar lua în considerare achiziționarea unei mașini electrice

Deși UE intenționează să interzică până în 2035 vânzările de vehicule noi...

vehicule electrice
Analize de piață

Constructorii auto tradiționali preiau controlul în vânzările de vehicule electrice din Europa

În 2025, Germania și-a afirmat dominația asupra pieței europene a vehiculelor electrice:...