Costurile de reparaţie a autovehiculelor în baza unei poliţe RCA au crescut cu 31% în 2018 faţă de 2017 şi cu aproximativ 14% în prima parte a acestui an, arată o analiză privind privind costul mediu de reparaţie al autovehiculelor avariate in evenimente acoperite de politele de asigurări auto obligatorii realizată de Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR).
Potrivit documentului, în totalul costurilor de reparaţie, în medie, ponderea cea mai mare o deţin piesele (73,6%) urmate de materialele de vopsitorie (17,2%) şi manoperă (9,1%).
Conform analizei, distribuţia costului mediu de reparaţie pe an şi mărci arată că în majoritatea cazurilor costul mediu de reparaţie a crescut de la an la an, existând totuşi şi mărci care au înregistrat o variaţie mai mică sau chiar scăderi.
Pe de altă parte, distribuţia costului mediu aferent manoperei pe an si mărci arată că se păstrează aceeaşi tendinţă a costului total de reparaţie cu mici variaţii pentru câteva mărci.
În ceea ce priveşte media pe fiecare componenta a costului de reparaţii se poate observa o creştere ceva mai pronunţată a costului mediu aferent manoperei, cu 28% în 2018 faţă de 2017, respectiv cu 12% în 2017 faţă de 2016.
Analiza BAAR a fost realizată pentru perioada 2016-2018, în baza a peste 600.000 de calculaţii unice, efectuate de unităţile reparatoare, atât reprezentanţe, cât şi service-uri independente.
PiaţaRCA a revenit pe creştere în primul trimestru din 2019, cu un avans de aproape 5% faţă de perioada similară a anului trecut, şi a atins o valoare de aproximativ 970 de milioane de lei (203,6 milioane de euro). În acelaşi timp, prima medie RCA anualizată s-a majorat cu 3%, iar dauna medie a crescut cu peste 11%, Potrivit ASF, concentrarea pieţei s-a menţinut, primii doi jucători controlând aproape 70% din subscrieri.
CITEŞTE ŞI:
În 2018, brokeriide asigurare au intermediat peste 80% dintre poliţele auto
Asirom asigură Casco flota RAR
Cât au crescut tarifele de referinţă RCA pentru companii
Comentați?