În 2018, brokeriide asigurare au intermediat peste 80% dintre poliţele auto

Asigurătorii şi-au distribuit şi anul trecut marea majoritate a poliţele RCA şi Casco prin brokerii de asigurare, datele ASF aratând că aceştia au intermediat prime în valoare de 4,76 miliarde de lei, adică 81,5% din piaţa asigurărilor auto.
OUG 33/2020

Potrivit Autorităţii de Supraveghere Financiară, pe parcursul anului trecut, brokerii de asigurare au intermediat prime în valoare de 3,29 miliarde de lei pe segmentul RCA + CMR, în scădere cu 1,6% comparativ cu rezultatul din 2017, când valoarea poliţelor auto obligatorii vândute de intermediari a fost de 3,35 miliarde de lei. În acelaşi timp, primele intermediate pe segmentul Casco au urcat cu 9% faţă de 2017, de la 1,35 miliarde de lei la 1,47 miliarde de lei.

În ceea ce priveşte veniturile din activitatea de intermediere, anul 2018 a adus pentru brokerii de asigurare o creştere cu 12,71%, până la 1,095 miliarde de lei. Din această sumă, 467,45 milioane de lei reprezintă veniturile obţinute din intermediarea poliţelor RCA, cu o pondere de 46,21% în total, iar 235,23 milioane de lei, veniturile obţinute din vânzarea asigurărilor Casco, cu o pondere de 23,25% în total. Astfel, veniturile au crescut, comparativ cu 2017, cu 11,42% în cazul asigurărilor auto obligatorii şi cu 10,2%, în cel al asigurărilor auto facultative.

Topul brokerilor

La finalul anului trecut erau înregistraţi în evidenţele ASF un număr de 342 de brokeri de asigurare şi/sau reasigurare (faţă de 382 la finele anului 2017), din care 299 societăţi active, 28 de societăţi cu activitatea interzisă temporar şi 15 societăţi cu activitatea suspendată.

Conform supraveghetorului pieţei, primii 10 brokeri deţin o cotă de piaţă cumulată de 46,56%.

Liderul pe segmentul intermediarilor rămâne, ca şi în 2017, Safety Broker, cu o cotă de 7,41%, urmat la mică distanţă de Marsh Broker de Asigurare Reasigurare (7,05%). Pe locul trei şi patru se plasează Transilvania Broker, cu o cotă de 5,51%, şi Destine Broker, cu 5,05%. Top 5 este încheiat de Inter Broker, cu o cotă de piaţă de 4,73%.

De altfel, raportat la anul precedent, clasamentul primilor 10 brokeri de asigurare şi reasigurare nu a suferit modificări în 2018, cu excepţia poziţiei 10, unde AON România a cedat locul lui Millenium Insurance Broker.

Potrivit Raportului privind piaţa asigurărilor din 2018, toate societăţile din top 10 au înregistrat creşteri ale volumelor primelor de asigurare intermediate, în ansamblu, ponderea volumului de prime intermediate pentru primii zecce brokeri în total prime intermediate la nivelul pieţei, înregistrând o creştere de 1,08 puncte procentuale.

„Asistăm la o creştere a concentrării primelor de asigurare intermediate de primii 10 brokeri şi, în consecinţă, a decalajului faţă de restul intermediarilor. Din punct de vedere al produselor de asigurare intermediate, acestea sunt cu predilecţie din categoria asigurărilor generale, în special Clasele A3 (Casco) şi A10 (RCA)”, explică reprezentanţii ASF.

Pentru cine lucrează brokerii de asigurări

Raportul ASF arată că anul trecut, comparativ cu 2017, nu numai Topul brokerilor a rămas neschimbat, ci şi clasamentul preferinţelor acestora, orientate către asigurătorii care practică RCA.

În ceea ce priveşte principalii 10 asigurători pentru care brokerii au intermediat poliţele, locul I este ocupat de City Insurance, cu o pondere de 21,71%, urmată de Euroins România (15,35%) şi de Allianz-Ţiriac Asigurări (11,18%). Clasamentul este completat de: Omniasig – 11,04%, Groupama Asigurări – 9,7%, Asirom – 8,26%, Generali Romania – 5,88%, Uniqa Asigurări – 3,36%, Gothaer Asigurari Reasigurări – 1,76% şi NN Asigurări de Viaţă – 1,43%.

Realimntim că în 2017, în Top 3 asigurători se plasaseră aceleaşi societăţi, City Insurance (19,92%), Euroins România (16,98%) şi Allianz-Ţiriac Asigurări (10,92%). Comparând cele două perioade, 2017 şi 2018, se observă o consolidare a City Insurance şi Euroins România Asigurare Reasigurare pe primele două poziţii.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, luna mai 2019)

 

CITEŞTE ŞI:

Ridesharing-ul reglementat, în paralel, de Guvern şi Parlament

Monitorul preţurilor pentru carburanţi, lansat de la 1 iulie

Administrarea flotei de maşini. Internalizare sau externalizare?

 

 

Adaugati comentariu