Interviu cu Alain van Groenendael, Preşedinte şi CEO Arval
– Arval se află pe piaţa de leasing operaţional de mai bine de 30 de ani, unde a obţinut rezultate chiar
mai bune decât concurenţii săi. În acest context, ce a adus strategia Arval Beyond în ceea ce priveşte noile elemente strategice?
– Este adevărat că Arval a fost o companie de mare succes în ultimii 30 de ani. Am crescut, am investit, neam integrat în ţări noi, am dezvoltat noi segmente de clienţi, aşa că ne-am dezvoltat semnificativ în ultimii 30 de ani până în punctul în care am devenit Nr. 1 în leasingul operaţional full service din Europa. Acum suntem liderul de piaţă în leasingul multibrand full service în Europa. Strategia Arval Beyond aduce o schimbare a modelului nostru de afaceri pentru a reflecta lumea care se transformă: mergem dincolo de conceptul de maşină, oferim mobilitatea la 360°. Responsabilitatea socială corporativă se află în centrul strategiei noastre, cu ambiţia de a fi lider în mobilitate durabilă.
– De fapt, ce ar trebui să sugereze termenul „beyond“ clienţilor şi, bineînţeles, angajaţilor Arval?
– „Beyond“ ar trebui să sugereze o schimbare în modelul de afaceri al Arval, de la leasingul de maşini la un concept mai larg de mobilitate ce include vehiculul. Pentru clienţi, ar trebui să reflecte o ofertă mai largă şi integrată care să se potrivească cu evoluţia industriei noastre, cu noile aşteptări ale acestora, cu noile lor nevoi, împreună cu cele ale angajaţilor lor. Cu Arval Beyond am lansat patru oferte inovatoare dedicate unui public mai larg, care se adresează nu numai companiilor, ci şi angajaţilor acestora, clienţilor de retail şi partenerilor. Pentru angajaţii noştri, Arval Beyond este în primul rând un mod de a gândi: de a fi deschişi la schimbare şi gata să transforme lucrurile din viaţa lor de zi cu zi.
– Trecem printr-o perioadă complicată, la sfârşitul unei pandemii şi în timpul unui conflict care afectează economia şi afacerile. În plus, criza semiconductorilor îi ţine în tensiune pe producătorii auto. Cum s-a adaptat Arval la situaţia actuală?
– Suntem alături de clienţii noştri, ascultându-le provocările prin care trec, sprijinindu-i şi sfătuindu-i în această călătorie. Un bun exemplu este lansarea campaniei „The Journey Goes On“ la începutul anului 2022, pentru a ajuta clienţii să-şi facă planuri din timp şi să găsească cele mai adecvate soluţii durabile, având în vedere situaţia actuală din sectorul auto.
Prin discuţiile şi colaborarea cu clienţii noştri, am descoperit că există şi oportunităţi mari de a reduce costurile şi de a accelera tranziţia energetică. Ne ajutăm clienţii să compenseze întârzierile legate de livrare, să preia controlul asupra flotelor lor şi să facă schimbările care vor avea cel mai mare impact, utilizând, de exemplu, soluţia telematică Arval Connect. Un mare atu pentru a fi o companie de leasing multibrand este că avem o expertiză puternică cu producătorii din domeniul auto şi că apoi suntem capabili să ne sfătuim clienţii în cel mai bun mod şi să îi direcţionăm către modelele şi produsele care sunt disponibile.
2020 şi 2021 au înregistrat o creştere a prelungirilor de contracte din cauza crizei de sănătate. Modelul de leasing evoluează în prezent cu vehicule utilizate mai mult timp, dar fără impact asupra calităţii şi serviciilor. Arval Re-lease, oferta noastră de leasing de maşini second hand, este un bun exemplu, oferind clienţilor un răspuns concret la nevoia imediată de vehicule în contextul deficitului de cipuri. În plus, numărul de luni cu închirieri prin Arval Mid Term Rental a crescut cu 34% între sfârşitul anului 2020 şi 2021. Unul dintre principalele noastre puncte forte este Grupul BNP Paribas, ca singur acţionar, stabil şi puternic.
– Cum a transformat Arval conceptul de mobilitate într-o oportunitate şi cum Arval România a făcut acelaşi lucru la nivel local şi a devenit liderul pieţei de leasing operaţional full service?
– Mobilitatea nu este ceva nou pentru Arval. Ne-am schimbat strategia în 2019, pentru a merge mai departe spre un concept mai larg de mobilitate ce include maşina, când am început să construim noua noastră strategie Arval Beyond. Toate tendinţele pe care le-am prognozat şi pentru care ne-am pregătit s-au îndeplinit şi au fost chiar accelerate odată cu diversele crize prin care am trecut. Deci mobilitatea este mai mult decât o oportunitate pentru Arval, reprezintă o evoluţie majoră a pieţei noastre şi a misiunii noastre şi o adevărată aşteptare pentru companii şi angajaţii acestora. Potrivit barometrului Arval Mobility Observatory 2022, 79% dintre companiile chestionate au implementat sau intenţionează să investească în soluţii de mobilitate în următorii 3 ani.
În România, am replicat aceeaşi abordare şi, în plus, ne-am concentrat pe construirea unei echipe tinere, foarte dedicate şi orientate către client, care a dus consultanţa şi calitatea serviciilor la nivelul următor. Acest plan ne-a condus cu succes la poziţia pe care o deţinem astăzi pe piaţa locală.
România, ca şi alte ţări, este pe deplin angajată în noua strategie şi trebuie să spun că Arval România este, într-o anumită privinţă, printre ţările cele mai de succes în care Arval este prezent. Și suntem prezenţi în 30 de ţări diferite. Dacă ne uităm la cei doi indicatori majori pe care îi urmărim lunar sau trimestrial, satisfacţia angajaţilor şi satisfacţia clienţilor, pe aceşti doi indicatori Arval România este printre primele 3 ţări din lume. Arval România este un business foarte puternic, cu o creştere foarte bună a flotei, de peste 10%. Avem oportunitatea de a face o achiziţie de la o mare bancă locală, BCR, care este binecunoscută, aşa că avem încredere totală în subsidiara noastră că va continua să crească şi să-şi consolideze poziţia de lider pe piaţa de leasing din România.
– Cum vă susţineţi clienţii în tranziţia către mobilitatea durabilă?
– Folosim abordarea Arval Mobility Consulting: începem cu o analiză a situaţiei actuale a clienţilor noştri prin intermediul echipei noastre de consultanţă, definim obiective de mobilitate durabilă, identificăm oportunităţi, lucrăm în deplin acord cu o serie mai largă de părţi interesate (financiar, HR, CSR) pentru a implementa soluţii concrete, precum vehicule electrificate, car sharing, bike sharing etc, toate încorporate într-o nouă politică de mobilitate adaptată nevoilor clienţilor noştri. Îi consiliem şi îi sprijinim pe clienţii noştri şi pe şoferii lor prin aceste schimbări.
– Cum va reuşi Arval să facă tranziţia flotei sale către vehicule electrificate până în 2025?
– Avem într-adevăr o ambiţie puternică, o ambiţie revizuită în sus, de 700.000 de vehicule electrificate până la sfârşitul anului 2025. Regulile CSR şi contextul actual în care CSR este în centrul preocupărilor oamenilor vor sprijini atingerea acestui obiectiv şi accelerarea tranziţiei energetice.
– Pentru implementarea strategiei Arval Beyond, ce produse şi servicii aţi lansat? Puteţi detalia şi parteneriatele pe care le-aţi încheiat?
– 360° Mobility : Oferta Arval Mobility as a Service a fost implementată în patru ţări, deja peste 3.000 de utilizatori ai aplicaţiei Arval Mobility fiind înregistraţi în Țările de Jos. În plus, Arval Mobility Consulting a fost lansat pentru a sprijini clienţii în tranziţia lor energetică, la fel ca şi Arval Mobility Hub, pentru a integra soluţii de mobilitate într-o singură locaţie, la sediile clienţilor Arval. Leasingul de biciclete electrice este acum operaţional în 10 ţări, contracte semnificate fiind încheiate cu clienţii Arval, iar numărul de biciclete închiriate a crescut cu 54% faţă de anul trecut. Totodată, testul cu vehicule autonome de navetă a fost extins în Franţa. De asemenea, am semnat un parteneriat strategic cu Ridecell, o companie de mobilitate, pentru a putea oferi clienţilor noştri o platformă de car sharing de ultimă generaţie.
Connected & Flexible: Flota conectată a Arval cuprinde acum aproximativ 400.000 de vehicule, ceea ce face din Arval unul dintre cei trei jucători europeni de top în acest domeniu. În martie 2022, am lansat Arval Connect. Tot în martie 2022, am lansat Arval Adaptiv, confirmând poziţia noastră de lider în mobilitatea flexibilă, cu o ofertă flexibilă inovatoare de abonament auto pentru consumatori individuali.
Arval Inside: Parteneriatele Arval au câştigat un avânt semnificativ în 2021. Dincolo de acordurile existente cu bănci (CaixaBank în Spania şi Portugalia, UniCredit Bank Austria, Erste Bank în Slovacia etc.), compania continuă să lucreze cu jucători din domeniul auto în cadrul parteneriatelor internaţionale (Hyundai, Kia, Honda, Sixt, Astara, Emil Frey Franţa, MG şi Volvo Cars).
În plus, împreună cu partenerul istoric, Element, Arval şi-a extins acoperirea geografică pentru a include cele trei ţări baltice, Letonia, Lituania şi Estonia. În februarie 2022, a fost demarată o cooperare unică cu Jaguar Land Rover Automotive PLC în domeniul soluţiilor de finanţare a mobilităţii, în care Arval furnizează componenta de leasing şi managementul flotei din cadrul alianţei sale cu BNP Paribas Group.
Good for you, Good for all: Pentru a oferi un sprijin şi mai bun clienţilor săi în tranziţia energetică, Arval şi-a revizuit în sus obiectivul pentru 2025: să închirieze 700.000 de vehicule electrificate, reprezentând 35% din flota totală a Arval.
– Vorbind despre parteneriate, ne puteţi da detalii despre cel dintre Arval România şi BCR?
– Parteneriatele fac parte din ADNul companiei noastre. Am combinat această viziune cu capacitatea noastră de a identifica şi a dezvolta potenţialul, pentru a oferi şi a asigura cel mai bun rezultat posibil pentru clienţii noştri şi sunt sigur că, împreună cu BCR, călătoria care va urma va fi una de mare succes.
– Dacă 2021 a fost un an de creştere organică 100%, cu rezultate excelente, la fel va fi şi în 2022?
– 2022 se apropie în curând de sfârşit… Este un an dinamic pentru Arval şi, în general, pentru sectorul mobilităţii, ceea ce este un semn bun, în porfida contextului dificil în care evoluăm. Rămânem concentraţi asupra obiectivelor noastre: avem un plan robust şi eficient, avem o bază solidă, cu clienţi foarte mulţumiţi şi o încredere puternică în viitorul nostru. De fapt, recent ne-am prezentat rezultatele financiare de la jumătatea anului, care sunt bune! Şi urmează să anunţăm o achiziţie importantă care ar trebui finalizată până la sfârşitul anului.
(Articol publicat în revista Flote Auto, septembrie 2022)
CITEȘTE ȘI:
Renault Megane E-Tech 220CP EV60 Equilibre. Biroul mobil
Volkswagen Amarok. Tușe premium
Comentați?