Advertisement

Renault Mégane E-Tech Electric
Home Piaţa auto Autoturisme Renault Megane E-Tech 220CP EV60 Equilibre. Biroul mobil

Renault Megane E-Tech 220CP EV60 Equilibre. Biroul mobil

Proaspăt premiat în țara noastră, unde a obținut titlul Best Electric Car in Romania, Renault Megane E-Tech Electric reprezintă o variantă excelentă pentru antreprenori. Accesibil ca preț, cu o autonomie mare și încărcare rapidă, propune și un infotainment de top, care-l transformă într-un adevărat birou mobil. (Text: Răzvan Codorean, Bogdan Grigorescu. Măsurători: Quattroruote. Foto: Bogdan Paraschiv)

Renault nu este un nume nou atunci când vorbim despre propulsia electrică. Încă de la începutul deceniului trecut marca franceză a cochetat cu acest segment, iar nume precum Fluence Z.E. și cvadriciclul Twizy, ori mai celebrele Zoe, Twingo, vă sunt, desigur familiare. La fel ca și vehiculele comerciale ușoare fără emisii.

Așadar, experiența este acolo. Inclusiv la nivelul dealerilor. Iar cele peste 400.000 de unități vândute, care au parcurs peste 10 miliarde de kilometri, sunt o mărturie că este acoperită și de rezultate. Încă din vremea când ”electrificarea” nu reprezenta o obligație morală și comercială. Însă, acum, odată cu lansarea lui Mégane E-Tech Electric, un nume sub care se ascunde un crossover de segment C, lucrurile merg către o altă dimensiune. Una specială, pe care constructorul a anunțat-o atunci când a dat startul erei Renaulution, al cărui prim exponent este. Iar modelul care a văzut lumina zilei la ElectriCity, mega-hubul francez destinate vehiculelor fără emisii, a adus pe scenă cea mai evoluată pereche platformă – motor electric din segment. Împachetată într-un ambalaj superb și plin de avantaje.

Din punct de vedere estetic, Renault Megane E-Tech Electric mizează pe remarcabila sa caroserie masivă. Nu masivă ca dimensiuni (este puțin mai mic decât ID.3 la toate capitolele), ci prin apariție. În plus, designerii francezi au preferat faruri mai subțiri și stopuri la fel, plus mânere escamotabile pentru portierele din față și deghizate în montant pentru cele din spate, iar aceste soluții contribuie la masivitatea percepută.

Renault Mégane E-Tech Electric

Astfel, la 4,20 m, este cu doar 15 cm mai lung decât Clio, dar are un interior mai spațios decât al fostului Mégane, datorită arhitecturii de tip skateboard. Aici, îți sar în ochi instantaneu tabloul de bord (orizontal, 12,3 inchi) și ecranul vertical. Standard, pentru versiunea Equilibre (fostul Zen), acesta este unul de „doar“ 9 inchi. Dar, dacă optezi pentru echipările techno și iconic, primești unul de 12 inchi. Care urmează să fie disponibil, într-o etapă următoare a comercializării modelului, și la acest nivel. În spatele acestui ecran pulsează un puternic procesor de la Qualcomm, cu opt nuclee, care gestionează un mediu Google. Pornind de la excelentele hărți în versiunea pentru vehicule electrice, care indică, de exemplu, de la nivelul de curent din baterie la destinația introdusă în sistemul Navi, precum și locurile unde se află stațiile de încărcare de pe traseu, și terminând cu asistentul vocal care răspunde la orice întrebare fără ezitare, sistemul ăsta excelează. Aceleași impresii plăcute privind utilizarea îți rămân și după ce te joci cu ecranul de bază, doar că nu e la fel de spectaculos. Însă, din punct de vedere funcțional, dacă ne raportăm la nevoile celor care folosesc mașina în scopuri profesionale, și varianta actuală este una care satisface din plin toate nevoile.

Atmosfera de la interior te face să te simți bine. Ai cele două display-uri high-tech, dar și planșă de bord acoperită cu material textil, care arată foarte bine. La versiunile superioare, acest material este înlocuit cu piele sintetică. Tot sus în gamă, ai lemn veritabil pe portiere, lumini ambientale de efect și inserții cromate.

Renault Mégane E-Tech Electric

Renault a păstrat comenzile principale ale climatizării cu butoane fizice, sub acestea este padul de încărcare wireless, iar dedesubt s-a schimbat totul. Schimbătorul s-a mutat pe coloana de direcție (stil Mercedes), la fel și butonul MultiSense, de la care setezi modurile de condus (Eco, Normal, Sport și Individual). Astfel, există acum la baza consolei un spațiu foarte mare, pe adâncime, care are în capăt o priză de 12 V. Pe consolă sunt două porturi USB-C.

Constructorul francez a încercat să obțină o poziție joasă de condus. Și chiar a reușit, în mașină stându-se bine, jos, mai ales pentru o electrică. Poate că bateria foarte subțire și-a făcut treaba. Aceasta este plasată în podea, are numai 11 cm, și este oferită în două variante de capacitate. Prima, de 40 kWh, combinată cu un motor de 130 CP, iar a doua, de 218 CP, exclusiv cu motorul de top, de 218 CP.

La drum, amortizoarele filtrează denivelările impecabil, chiar și cu jantele de 20 de inchi (1800 de euro în echiparea Equilibre), iar liniștea din habitaclu indică o calitate de top a asamblării. Zgomotul rulării este insesizabil, iar în afară de zumzăitul motorului electric la viteză mică, pentru a-i avertiza pe pietoni, nimic nu se aude. Doar pe autostradă se aude un fâșâit aerodinamic clar din zona stâlpilor parbrizului. Chiar și cu această notă de confort, Renault Megane E-Tech Electric e dinamic până la punctul de a fi sportiv. Stă bine în virajele largi, transferul de mase este bine tolerat de suspensii, iar performanțele sunt exact ce trebuie.

Renault Mégane E-Tech Electric

Vei remarca rapid direcția, care, pe lângă diametrul mic de bracaj (10,7 m), este foarte puțin demultiplicată. Așa că face Mégane-ul să pară agil, mai ales în combinație cu înălțimea mică a mașinii, pentru un crossover (1,51 m), și cu centrul de greutate coborât, dat de bateria subțire. E o combinație care face mașina extrem de plăcută la condus, greutatea de aproape 1,8 tone simțindu-se abia când întreci măsura. Dar ține cont că e cu minimum 100 kg mai ușoară decât rivalii săi. Apropo de concurență, cea mai apropiată este reprezentată de VW ID.3 și Cupra Born. Însă între Mégane și frații din Grupul VW se cască o prăpastie – francezul are motorul și tracțiunea față, în timp ce perechea de pe platforma MEB funcționează pe principiul „totul în spate“.

Cu toate astea, la capitolul manevrabilitate diferențele sunt infime, dovadă a iscusinței cu care Renault a proiectat și reglat platforma. Clar, la culcarea accelerației în mijlocul virajului francezul nu poate păstra trasa la fel de curat, dar, per total, echilibrul e remarcabil. Cât despre dezvoltarea puterii, tracțiunea este incisivă încă din prima parte a accelerării și pare că mașina e mai puternică decât este cu adevărat. Accelerația durează cam la fel ca a rivalilor, aproximativ 7 secunde până la 100 km/h. Deci, rezerva de cuplu este arhisuficientă pentru orice scenariu, iar caracterul poate fi modelat prin modurile de rulare, care fac accelerația să răspundă mai agresiv sau mai blând. La fel și cu regenerarea, există patru niveluri, cel mai puternic permițându-ți să mergi fără să apeși pedala de cele mai multe ori.

Renault Mégane E-Tech Electric

Vești bune și de pe frontul eficienței, unde am înregistrat un consum mediu de 18,9 kWh/100 km, echivalentul unei autonomii de 366 km. Dar e important să faci distincția între diferite scenarii, iar orașul este, ca la orice electrică, cel mai avantajos. În cazul lui Mégane, poți parcurge 449 km, o valoare care scade la 272 pe autostradă. Dar nu e bai, pentru că viteza de încărcare de la 20 la 80% este puțin peste 30 de minute. Adevărata valoare este dată însă de încărcătorul de 22 kW la curent alternativ, o raritate care îți permite să înjumătățești timpul la priza de AC față de concurență.

Servicii de conectare online

Pentru a utiliza toate serviciile cu conectare online este necesar un abonament 4G cu date. După un prim pachet care include navigație, hărți Google și Asistent Google inclus pe 5 ani oferit la achiziția modelului Megane E-Tech 100% electric, serviciile Renault pot fi reînnoite din magazinul de aplicații Renault Connect. Pachetul „Infotainment” cu acces la Google Play este oferit pentru primele 6 luni, include 3 giga de date și permite achiziția de planuri de date suplimentare. Este instalat un sim Orange direct din fabrică, conectat la serverele Renault, dar care operează aici prin serviciul de roaming cu Vodafone.

  • Pack connected driving – pentru o perioadă de 60 luni
  • Over the air updates (fota) – 60 luni
  • Pack navigation – 60 luni
  • Pack remote service – 60 luni
  • de urgență – 360 luni

 

VERDICT Renault Megane E-Tech

Pe orice față ai întoarce-o, oferta francezilor e greu de bătut. „Atâta mașină“ electrică nu prea mai găsești la 40.000 de euro. Sau la 30.000, prin Rabla Plus. Cert e că, dincolo de orice valori cuantificabile, Mégane E-Tech Electric are un mare avantaj. Se simte bine făcut. Ușor de utilizat. Plăcut de condus. Sigur că, dacă nu te folosești de discounturile acordate de Guvern, prețul e mare raportat la compactele convenționale. Iar în curând, și ajutorul de la stat ar putea să dispară. Până atunci însă, oferta este excelentă!

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie-august 2022)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Europarlamentarii din Comisia pentru Transport vor stații de reîncărcare pentru autoturisme la fiecare 60 km

Continental a încheiat parteneriate durabile în educație pentru dezvoltarea industriei automotive

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismePiaţa auto

Noul Fiat 600 este disponibil în România

FIAT revine în segmentul B cu noul Fiat 600. Supranumit fratele mai...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...

Rabla Plus
Flotă verdeFonduri publice

Începe o nouă etapă de înscrieri în Programul Rabla Plus 2024

Începând de luni, 22 iulie 2024, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu...