Volkswagen Amarok. Tușe premium

Concepută pentru a aborda drumuri cu asfalt şi fără, noua generație a lui Volkswagen Amarok a fost dezvoltată în Germania și Australia și urmează să fie produsă în Africa de Sud. Modelul se va comercializa începând cu sfârşitul lui 2022.
Volkswagen Amarok

Amarok nu este un nume nou în segmentul pick-up. În 2010, Volkswagen lansa prima generație, care avea să rămână în producție până în 2020, fiind comercializată în peste 830.000 de exemplare. În Europa, Australia, Noua Zeelandă, Africa, Asia de Nord și America de Sud și Centrală. Marea majoritate dintre acestea sunt vizate și de noul model. Care, însă, are o identitate proprie.

În primul rând, vorbim despre un model dezvoltat pe platforma lui Ford Ranger, ca urmare a parteneriatului semnat de cele două companii în domeniul vehiculelor comerciale. Apoi, filosofia este alta. Volkswagen Commercial Vehicles îl prezintă drept un pick-up premium, iar acest statut este întărit de gama extinsă de echipări: „Amarok” (standard), „Life” și „Style”, precum și versiunile de top „PanAmericana” (stil off-road) și „Aventura” (stil exclusiv).

Oficialii companiei germane spun că setul său de caracteristici, peste 20 de noi sisteme de asistență pentru șofer, servicii mobile online, motoare care sunt atât eficiente, cât și cu cuplu ridicat, două tehnologii de tracțiune integrală, accesorii personalizate și ADN-ul clar al designului Volkswagen fac din noul Amarok unul dintre cele mai versatile pick-up-uri și, în egală măsură, între cele mai echilibrate de pe piață. ”Totul este nou. Dar limbajul de design tipic pentru Volkswagen spune clar: este Amarok. A devenit mai mare, mai puternic, mai atletic și mai carismatic. Pentru noua generație, am modificat semnificativ designul arhetipal al lui Amarok. Acum este fără ambiguitate mai expresiv și chiar mai impresionant”, spune Albert Kirzinger, șeful de design la Volkswagen Vehicule Comerciale.

Ampatamentul lung al lui Volkswagen Amarok îmbunătățește proporțiile și calitățile off-road

Noul Amarok este lansat în variante cu o cabină dublă cu patru uși (DoubleCab) și cu o singură cabină cu două uși (SingleCab). Sunt disponibile opt culori pentru caroserie. Iar echipările Style, PanAmericana și Aventura vin standard cu faruri IQ.LIGHT LED matrix.

Sub barele transversale, grila radiatorului se îmbină într-o diviziune orizontală a secțiunii frontale sau – în cazul PanAmericana și Aventura – într-un design în formă de X. Reliefat deasupra plăcuței de înmatriculare este cuvântul Amarok.

Volkswagen Amarok

În partea posterioară regăsim stopuri în formă de C (full LED pe PanAmericana și Aventura). În relief, pe hayon, practic pe întreaga lățime, este prezent, de asemenea, numele modelului. Hayonul în sine este acum integrat în sistemul de închidere centralizată începând cu echiparea Life.

Pasajele roților, semirotunde, precum la precedenta generație, oferă un impact vizual puternic la ambele versiuni. Aripile de deasupra jantelor din aliaj de până la 21 de inchi și anvelopele all-terrain (de până la 18 inchi, standard pentru PanAmericana), care sunt disponibile în premieră, conferă un aspect puternic, iar arcurile roților sunt placate cu elemente robuste, negre, din plastic.

Cu 5.350 de milimetri, noul Amarok este cu 96 mm mai lung decât predecesorul său. Lățimea este de 1.910 mm (2.204 cu oglinzi), iar înălțimea, în funcție de anvelope și jante, poate ajunge până la 1.888 mm. Ampatamentul atinge acum o valoare de 3.270 mm, ceea ce înseamnă un plus de 173 mm. Grație acestuia, evident, modelul oferă mai mult spațiu, în special pe al doilea rând de scaune al cabinei duble. În plus, modul în care a evoluat ampatamentul în raport cu lungimea, înseamnă că noul Amarok are console mai scurte, care se traduc atât prin proporții mai clare, cât și valori superioare atunci când vorbim despre veleitățile în off-road. Unghiurile de atac, rampă şi degajare au crescut până la 29, 21 şi 21 de grade respectiv. În plus, Amarok poate parcurge acum vaduri de apă cu o adâncime de 800 mm (anterior maximum 500 mm).

Benă cu o capacitate utilă de până la 1,16 tone și accesorii pentru aventurieri

Bena are o lungime de 1.544 mm și o lățime de 1.224 mm (pe modelul DoubleCab). Lățimea maximă dintre arcurile roților este de 1.206 mm, astfel că permite încărcarea laterală a unui europalet de 1.200×800 mm. În versiunea SingleCab măsoară 2.305 mm în lungime și 1.224 mm în lăţime, astfel că poate ”acomoda” doi europaleți, unul în spatele celuilalt. Înălțimea benei este de 529 mm în toate versiunile. Paleții și alte obiecte transportate pot fi fixate prin inele robuste, fiecare dintre acestea suportând o sarcină de până la 500 kg. Astfel, capacitatea maximă de încărcare, dependentă de specificații, este de până la 1.16 tone!

Volkswagen Amarok

Bena poate fi securizată de asemenea cu un capac-rolă cu deschidere/închidere electrică (cu acționare din benă, habitaclu sau cheia-breloc). În plus, va exista un hardtop și un spectru larg de accesorii suplimentare disponibile pentru benă. Vorbim despre suport pentru bicicletă, sistem de transport multifuncțional, o husă care se poate monta manual, sau o gamă diversă de bare. Mai mult, clienții pasionați de aventuri vor beneficia de faptul că acoperișul este capabil să suporte o sarcină de 350 kg. Aceasta permite montarea unui cort de acoperiș pentru patru persoane, care, de altfel, va fi disponibil ca accesoriu.

Volkswagen Amarok – un Interior cu tușe specifice mărcii, de înaltă calitate

La interior, Amarok preia o serie de elemente de noul Ford Ranger, dar Volkswagen l-a personalizat. Volanul și comenzile de pe portiere sunt specifice mărcii germane, însă altele (blocul de lumini, manetele pentru semnalizare și ștergătoare, sau levierul cutiei de viteze) sunt elemente comune cu modelul Ford.

În spatele volanului este standard un monitor de 8.0 inchi (un Digital Cockpit de 12.0 inchi este opţional sau standard începând cu echiparea Style). Monitorul central vertical măsoară standard 10 inchi (unul de 12 inchi este opţional sau standard începând cu echiparea Style). Standard, indiferent de mărimea monitorului, sunt interfeţele Android Auto și Apple CarPlay, serviciile online mobile Volkswagen și două porturi USB.

Volkswagen Amarok

Volkswagen Commercial Vehicles a implementat o combinație de funcții digitale care se pot acționa fie prin intermediul unor butoane configurate ergonomic, fie prin comutatoare care funcționează prin apăsare și rotație, intuitiv de utilizat. Volumul sistemului de infotainment și setările sistemului de tracțiune integrală sunt, de exemplu, controlate prin astfel de taste. În funcție de specificație, aceste caracteristici, robuste, dar și cu aspect premium, sunt îmbrăcate în aluminiu.

Un aer premium oferă și sistemul de sunet de la Harman Kardon, exclusiv pentru Amarok – standard la PanAmericana și Aventura și disponibile ca opțiune pentru alte linii de echipare. Sistemul de scaune a fost, de asemenea, complet reproiectat. Acesta oferă pasagerilor confortul obișnuit al unui autoturism Volkswagen. În echipările de top, scaunele dispun de reglaj electric pe 10 direcţii. În partea din spate, dacă modelul este DoubleCab cu patru uşi, pot fi transportați în confort trei pasageri adulţi.

Scaunele din echiparea Style au huse ArtVelours standard, în timp ce în Amarok PanAmericana și Aventura se utilizează piele de înaltă calitate şi o planşă de bord acoperită cu o imitaţie soft-touch de piele, cu cusături decorative. În funcţie de specificaţie, există în cabină până la 20 de spaţii de depozitare şi nişe.

Cinci motoare turbo, adaptate individual piețelor mondiale

Pentru noul Amarok au fost dezvoltate patru motoare turbo diesel (TDI) și un motor turbo pe benzină (TSI). Calitățile comune tuturor celor cinci motoare sunt eficiența și nivelurile ridicate de cuplu. În Africa, de exemplu, este utilizată unitatea de bază: un TDI de 2,0 litri cu patru cilindri care furnizează 110 kW (150 CP). Urmează propulsorul disponibil pentru clienții de pe marea majoritate a piețelor, un TDI de 2,0 litri cu patru cilindri care furnizează 125 kW (170 CP). Ca al treilea nivel, Volkswagen Commercial Vehicles va oferi un 2.0 TDI bi-turbo cu patru cilindri, care dezvoltă 150 kW (204 CP) sau 154 kW (209 CP), în funcție de piață. În fine, versiunea TDI de top este un V6 de 3,0 litri. Oferă o putere de 177 kW (241 CP) sau 184 kW (250 CP), în funcție de piață. În fine, pe unele piețe, Amarok va fi oferit cu un motor pe benzină, turbo, de 2.3 litri şi cu patru cilindri, cu 302 CP şi 452 Nm, cuplat la o transmisie automată cu 10 trepte și tracțiune integrală permanentă.

Noua transmisie automată cu 10 trepte și sisteme 4MOTION

Începând cu motorizarea cu o putere de 154 kW, toate versiunile Amarok vor beneficia standard de o nouă cutie de viteze automată cu 10 trepte cu e-shifter by wire. Pentru versiunea de 150 kW această transmisie automată va fi disponibilă opțional. Noua cutie o înlocuiește pe cea automată cu 8 trepte a modelului anterior. În plus, în funcție de motorizări, vor exista și transmisii automate cu 6 trepte și cutii de viteze manuale cu 6 sau 5 trepte.

Volkswagen Amarok

În Europa și pe alte piețe, Amarok este furnizat standard cu tracțiune integrală (4MOTION). Același lucru este valabil la nivel mondial pentru toate variantele de motoare care livrează 209 CP sau mai mult. În funcție de piață și motor, vor exista două sisteme 4MOTION diferite aici: cu tracțiune integrală permanentă și cu tracțiune integrală care poate fi selectată în orice situaţie relevantă.

Primul sistem este echipat cu o cutie de transfer electromecanică suplimentară cu două trepte, care este flanșată pe cutia de viteze manuală sau automata și se angajează la cerere. Sistemul este utilizat pentru toate modelele cu o putere mai mare de 204 CP și oferă o gamă largă de variații de tracțiune.

Șoferul poate selecta patru moduri diferite prin intermediul comutatorului 4MOTION de pe consola central. Modul implicit este tracțiunea integrală permanentă. În acest mod, sistemul distribuie forța în mod variabil între cele patru roți pe baza aderenței și a accelerării. În cel de-al doilea mod, 4H, sistemul 4MOTION transmite puterea motorului roților la un raport redus, de exemplu pentru a trece perfect de-a lungul porțiunilor de drum acoperite de zăpadă (tracțiune ridicată la viteză normală). Modul 4L este disponibil ca un al treilea mod de utilizare în off-road (oferind cuplu mare la turație mică). Iar modul 2H, în primul rând pentru drumuri uscate, asigură tracţiune doar pentru puntea din spate.

Al doilea sistem 4MOTION este un sistem de tracțiune integrală selectabil temporar. Acesta oferă trei moduri și utilizează o cutie electronică de transfer care se conectează, de asemenea, la treptele principale și transferă cuplul atunci când este necesar către roțile din spate și din față. Modul implicit aici este tracțiunea spate, adică 2H. Modurile 4H (on-road) și 4L (off-road) sunt, de asemenea, utilizate pentru a stăpâni porțiuni solicitante de drum sau de teren.

Peste 20 de noi sisteme de asistență a șoferului

Modurile de condus disponibile, în funcţie de model, sunt: Normal, Eco, Slippery, Snow/Sand, Mud/Rut şi Tow/Haul. Modelul poate fi dotat cu peste 30 de sisteme de asistenţă, dintre care peste 20 sunt noi, printre care Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist și Front Assist. Multe dintre sisteme, cum ar fi Adaptive Cruise Control, fac parte din specificațiile standard, chiar şi pe modelul de bază.

Gama de accesorii off-road din fabrică cuprinde: troliuri şi cârliguri de remorcare electrice, grile de protecţie pentru blocurile optice, un bullbar, scuturi de protecție, un kit de înălțare care poate asigura 20 de mm gardă la sol suplimentară, inele de tractare faţă/spate, snorkel. Și lista poate continua.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie-august 2022)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Volkswagen Caddy: Două dintr-o lovitură!

Fonduri UE pentru realizarea Podului de la Ungheni cu dublă destinație, civilă și militară

 

 

Adaugati comentariu