Volkswagen Caddy: Două dintr-o lovitură!

Volkswagen Caddy primește în această vară două versiuni suplimentare. Acestea oferă o extindere a gamei de variante de propulsie, respectiv un plus de atractivitate. Și, mai mult, aceste atuuri se pot combina.
Volkswagen Caddy

Volkswagen Autovehicule Comerciale (VWCV) a decis să ofere plus-valoare portofoliului Caddy. Și propune, începând din luna iulie în Germania (disponibilitatea pe alte piețe urmează să fie anunțată), o versiune TGI alimentată cu CNG și o ediție specială elegantă „Dark Label”.
Caddy TGI vine să completeze gama extinsă de propulsoare pe benzină și diesel pentru modelul Maxi, mai lung cu 35 cm, prin adăugarea unui sistem de propulsie alternativ: acum este disponibil și cu un motor CNG (gaz natural comprimat). Propulsorul de 1,5 litri cu turbocompresor furnizează 96 kW /131 CP și asigură performanțe bune de conducere și un consum redus de energie în Caddy. Caddy Maxi TGI obține, de exemplu, eticheta energetică A+, fiind singurul vehicul din gamă care obține aceasta certificare.

Folosind Bio-CNG, noul venit este extrem de atractiv pentri posesorii de flote atât din punct de vedere financiar, cât și ecologic. Costul CNG este mult mai mic decât cel al benzinei sau al motorinei. De asemenea, 1 kg de CNG furnizează aproximativ de 1,5 ori mai multă energie decât un litru de benzină – și de 1,3 ori mai multă energie decât un litru de motorină. Iar oficialii constructorului oferă și repere, legate de piața germană, prima care va beneficia de această nouă versiune. Astfel, pentru ca o mașină să funcționeze la fel de ieftin ca și cu Bio-CNG, prețul motorinei ar trebui să fie de aproximativ 75 de cenți pe litru, iar cel al benzinei ar trebui să fie de doar 65 de cenți.

Volkswagen Caddy

Nivelurile de emisii mult mai scăzute decât cele ale motoarelor cu combustie internă convenționale, până la o conducere neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, sunt posibile cu ajutorul Bio-CNG în Caddy TGI. CNG (gazul natural comprimat) provine în Germania din producția internă. La producerea sa se folosesc numai deșeuri și reziduuri. Bio-metanul poate fi produs, de exemplu, din paie sau nămoluri.

În cele 5 rezervoare de oțel din partea inferioară a vehiculului încap 139 de litri sau 21,1 kg de gaz natural comprimat. Ca urmare a faptului că rezervoarele sunt montate sub vehicul, spațiul mare de încărcare al Caddy Maxi poate fi utilizat în continuare ca și până acum. Sistemul de propulsie CNG cvasi-monovalent din Caddy dispune, de asemenea, de un rezervor suplimentar pentru benzină cu o capacitate de 8,25 litri.

În cazul în care, din când în când, nu este posibil să se ajungă la o pompă de alimentare cu CNG, există astfel rezerve adecvate la bord. Quasi-monovalent înseamnă că Caddy pornește cu ajutorul benzinei și apoi funcționează întotdeauna cu CNG, trecând la benzină doar dacă rezervorul de gaz este gol. Această comutare are loc fără ca ocupanții să observe sau să fie nevoiți să facă ceva. Indicatoarele de autonomie și de nivel al combustibilului comută automat în funcție de combustibilul utilizat în acel moment.

La o rată de consum de 4,3 kg de CNG la suta de kilometri sau, în termeni corespunzători, 118 g de CO2 la un km (ciclu combinat), ar trebui să fie posibilă parcurgerea a peste 400 km cu CNG și a încă aproximativ 120 km cu un rezervor plin de benzină, în funcție de stilul individual de conducere. Pentru a realiza acest lucru, Caddy Maxi TGI de la Volkswagen Vehicule Comerciale utilizează cel mai recent motor de 1,5 litri și 96 kW de pe platforma MQB a Grupului Volkswagen, care a fost dezvoltat special pentru utilizarea GNC.

Noul Caddy TGI este disponibil în variantele Cargo, Kombi, Caddy Life și Style, doar în versiunea cu ampatament lung. Prețurile pentru Caddy alimentat cu CNG încep, în Germania, de la 27.430,00 euro (net/excl. TVA), iar pentru furgoneta de la 35.075,25 euro (brut/incl. TVA) pentru Caddy Kombi Maxi.

Elegant și întunecat – noul Volkswagen Caddy „Dark Label”

La fel ca și TGI, de asemenea, și modelul ediție specială „Dark Label” este disponibil deja pe piața germane. Și propune numeroase elemente de design negru și dotări interioare premium. Furnizat în doar patru finisaje de vopsea exterioară de culoare surdă, modelul se distinge astfel în mod elegant de celelalte modele din linia Caddy.

Volkswagen Caddy

Noul model ediție specială se bazează pe specificația „Life”. În plus, modelul „Dark Label” are, de exemplu, bare de acoperiș negre, jante din aliaj „Columbo” de 17 inch, de culoare neagră, și autocolante cu numele modelului cu un stil corespunzător. Capacele oglinzilor retrovizoare laterale sunt, de asemenea, vopsite în negru, mânerele ușilor în culoarea caroseriei și șinele ușilor glisante în negru. Un acoperiș panoramic din sticlă, farurile principale cu LED cu lumini de zi cu LED, luminile spate cu LED și sistemul „Keyless Start” sunt incluse în gama de dotări.
Cele patru culori exterioare care pot fi combinate cu Caddy Dark Label sunt: Deep Black Pearl, Indium Grey Metallic, Starlight Blue Metallic și Pure Grey ca a doua nuanță de gri. Caddy Dark Label poate fi comandat cu un ampatament scurt sau lung. În ceea ce privește sistemul de propulsie, clienții pot alege oricare dintre motoarele pe benzină sau diesel cu tracțiune față sau, de asemenea, integrală, care sunt disponibile pentru Caddy, bineînțeles, și noul TGI cu motor pe gaz natural. Prețurile pentru acest model ediție specială încep, în Germania, de la 29.642,90 euro (TVA inclus) pentru TSI de 1,5 litri.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie-august 2022)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Autonom intră pe piața asigurărilor din România, alături de Hellas Direct

Cât de repede s-au epuizat fondurile pentru Rabla Plus la ultima sesiune de înscriere din acest an

 

 

Adaugati comentariu