Advertisement

mașini electrice
Home Piaţa auto Flotă verde ACEA: 6 state membre au mai puțin de 1 punct de încărcare la 100 km; doar 1 din 7 cu încărcare rapidă

ACEA: 6 state membre au mai puțin de 1 punct de încărcare la 100 km; doar 1 din 7 cu încărcare rapidă

Nu numai că numărul de punctelor de încărcare pentru mașini electrice de-a lungul rețelelor rutiere este insuficient în cele mai multe țări UE, dar marea majoritate a acestora nu încarcă suficient de repede, arată o analiză a Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Organizația transmite decidenților politici europeni un semnal de alarmă cu privire la această dublă problemă – care riscă să blocheze adoptarea pe piață a mașinilor electrice – cu o săptămână înainte de votul Parlamentului European privind Regulamentul destinat infrastructurii pentru combustibili alternativi (AFIR).

Potrivit analizei ACEA, șase țări membre UE u mai puțin de 1 punct de încărcare la 100 km, 17 au mai puțin de cinci puncte de încărcare la 100 km, doar cinci având mai mult de 10 puncte la fiecare 100 km.

Există, de asemenea, o diferență uriașă între țările cu cele mai multe puncte de încărcare la fiecare 100 km și statele cu cele mai puține. De exemplu, în Olanda există un punct la fiecare 1,5 km de drum, în timp ce Polonia – care este de opt ori mai mare – are doar unul la fiecare 150 km.

Top 5 state UE cu cele mai multe puncte de încărcare la 100 km:

– Olanda – 64,3
– Luxemburg – 57,9
– Germania – 25,8
– Portugalia – 24,9
– Suedia – 12,2

Top 5 state UE cu cele mai puține puncte de încărcare la 100 km:

– Lituania – 0,2
– Cipru – 0,4
– Grecia – 0,4
– Estonia – 0,6
– Polonia – 0,7

Potrivit datelor ACEA, în România sunt 1,7 puncte de încărcare la fiecare 100 de km de drum.

Asociația Producătorilor Europeni de Automobile mai arată că viteza de încărcare este, de asemenea, o problemă majoră pe tot continentul, deoarece punctele de încărcare rapidă (cu o capacitate de peste 22 kW) reprezintă o mică parte din total. Doar unul din șapte puncte furnizează o încărcare rapidă. Toate celelalte au o capacitate de 22 kW sau mai puțin și nu încarcă vehiculele electrice la o viteză acceptabilă.

Pentru a atinge obiectivele de CO2, vânzările de mașini electrice vor trebui să crească masiv în toate țările UE.

„Dacă vrem să convingem cetățenii din întreaga Europă să treacă la mobilitatea electrică în următorul deceniu, încărcarea acestor mașini ar trebui să fie la fel de ușoară precum este astăzi alimentarea cu combustibil. Oamenii nu ar trebui să fie nevoiți să călătorească kilometri întregi pentru a găsi un punct de încărcare și nici nu ar trebui să aștepte mult pentru a-și încărca vehiculul”, a arătat directorul general ACEA, Sigrid de Vries.

Prin urmare, ACEA susține pe deplin raportul europarlamentarului Ismail Ertug, raportorul AFIR. „Solicităm deputaților europeni să voteze săptămâna viitoare pentru acțiuni decisive privind infrastructura de încărcare, stabilind obiective ambițioase – cu mecanisme clare de aplicare – pentru fiecare stat membru”, a îndemnat Sigrid de Vries.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Arval România este un business puternic, cu o creştere foarte bună

Impactul dureros al inflației: Companiile îl pot transfera clienților, dar limitat, și trebuie să ia alte decizii

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...

Rabla Plus
Flotă verdeFonduri publice

Începe o nouă etapă de înscrieri în Programul Rabla Plus 2024

Începând de luni, 22 iulie 2024, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu...

Primăria Sectorului 3
Flotă verdeFonduri publice

Primăria Sectorului 3 și-a bugetat 3,1 mil. lei pentru achiziționarea a 28 de vehicule electrice

Primăria Sectorului 3 al Capitalei a lansat licitația pentru achiziția unui număr...