Advertisement

contracte de muncă
Home Administrare flote Service Aproape 37.000 de persoane şi-au pierdut locul de muncă în comerţul auto şi service-uri

Aproape 37.000 de persoane şi-au pierdut locul de muncă în comerţul auto şi service-uri

De la intrarea în vigoare a stării de urgenţă, în 16 martie, au încetat un număr de 36.783 de contracte de muncă în domeniul comerţului cu ridicata şi amănuntul/repararea autovehiculelor şi motocicletelor, arată Inspecţia Muncii. În acelaşi timp şi în acelaşi sector de activitate, alte 188.468 de contracte au fost suspendate.

La nivel naţional, datele oficiale arată că au fost suspendate 952.929 de contracte individuale de muncă, majoritatea acestora fiind în:

  • industria prelucrătoare – 278.408 contracte
  • comerţul cu ridicata şi cu amănuntul/repararea autovehiculelor şi motocicletelor – 188.468 contracte,
  • industria hotelurilor şi restaurantelor – 118.277 de contracte.

În acelaşi timp, alte 187.548 de contracte individuale de muncă au încetat, de la instituirea stării de urgenţă şi până luni, astfel:

  • comerţului cu ridicata şi amănuntul/repararea autovehiculelor şi motocicletelor – 36.783 contracte,
  • industria prelucrătoare – 32.494 contracte,
  • construcţii – 23.286 contracte.

Pe de altă parte, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a primit, până în prezent, 34.000 de solicitări din partea companiilor pentru şomajul tehnic, iar la Agenţiile Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) s-au înregistrat puţin peste 35.000 de cereri.

Guvernul a decis să sprijine salariaţii angajatorilor aflaţi în şomaj tehnic prin acoperirea integrală a fondurilor
aferente.

Astfel, angajatorii care au salariaţi prin Contracte Individuale de Muncă (CIM) şi pe care i-au înregistrat în
REVISAL ca intrând în şomaj tehnic, se vor adresa Agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă din
judeţul în care angajatorul are sediul social.

Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agenţiilor judeţene
pentru plăţi şi inspecţie socială din judeţul în care au înregistrat activitatea.

Întreaga comunicare între solicitanţi şi instituţiile vizate, respectiv solicitările şi depunerea documentelor, se face
prin poşta electronică.

 

CITEŞTE ŞI:

Mesajul ministrului Finanţelor către bugetari: Nu vor fi tăieri de salarii

CORONAVIRUS. China nu a înregistrat niciun deces în ultimele 24 de ore

Autostrada Sebeş-Turda va fi complet deschisă în noiembrie 2020

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

întreținere
Service

Care sunt costurile de întreținere a vehiculelor electrice de flotă

Spre deosebire de vehiculele tradiționale cu motor cu combustie internă, mașinile electrice...

Service

Rețeaua de service BMW România, digitalizată cu investiții de peste 1 mil. euro

La nivel de rețea, prin partenerii BMW Group România, s-au realizat investiții...

Service

Piese auto VW: Inovație și durabilitate

Când vine vorba de întreținerea și reparația unui vehicul VW, fiecare proprietar...

service
AsigurăriService

Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la mai multe service-uri auto

Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la opt unități care execută reparații...