Autostrada Sebeş-Turda va fi complet deschisă în noiembrie 2020

Circulaţia ar putea fi deschisă pe întreaga autostradă Sebeş-Turda la finalul lunii noiembrie 2020, odată cu finalizarea loturilor 1 şi 2, a arătat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, într-un document transmis Camerei Deputaţilor.
Constanţa-Tulcea

Autostrada A10 Sebeş – Turda va face conexiunea între autostrăzile A1 şi A3 Transilvania, urmând să lege oraşele Sebeş, Alba Iulia, Teiuş, Aiud şi Turda. În lungime de numai 70 de km, lucrările au început în 2014, ceea ce înseamnă că, în total, construcţia va dura aproximativ 7 ani. Pentru finanţarea investiţiei, Comisia Europeană a acordat, prin POIM 2014-2020, fonduri în valoare de 272 milioane de euro.

După cum se ştie, realizarea Autostrăzii A10 Sebeş-Turda a fost împărţită în patru loturi, dar numai două sunt deschise circulaţiei.

Lotul 1, nefinalizat, are o lungime de 17 kilometri, fiind cuprins între intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Contractul a fost semnat cu asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii la data de 2 decembrie 2014, investiţia trebuind finalizată încă din 2016.

În acest moment, stadiul fizic al lucrărilor este de 83,5%, finalizarea lor fiind estimată la data de 30 noiembrie 2020.

Unul dintre motivele pentru care, anul trecut, lucrările au fost întârziate pe Lotul 1 a fost şi emiterea hotărârii Tribunalului Alba de sistare temporară a construcţiei, la solicitarea unei familii din Oarda de Sus, a căror locuinţă se află la 50 de metri de şantier. Familia Lăncrănjan a dat în judecată atât pe constructorul autostrăzii, cât şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), solicitând montarea unor panouri fonoabsorbante, izolarea fonică a imobilului proprietatea reclamanţilor şi ecranarea imobilului de şantierul organizat în imediata apropriere a locuinţei reclamanţilor.

„CNAIR, în calitate de Beneficiar, a  solicitat Antreprenorului luarea unor măsuri în vederea reducerii poluării atmosferice şi fonice în zona km 5+600, Oarda de Sus. În vederea acestor solicitări, antreprenorul a amplasat panouri fonoabsorbante în dreptul proprietăţii reclamanţilor, atât pe marginea podului în construcţie, cât şi la baza acestuia, la limita culoarului expropiat, pe o înălţime de 3 metri. Decizia civilă nr. 657/A/2019 a Tribunalului Alba afectează lucrările în zona km 5+600 a autostrăzii, prin reducerea programului de lucru, iar acest aspect a condus la un ritm scăzut al progresului fizic al lucrărilor”, explică ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Lotul 2, tot nefinalizat, are o lungime de 24,25 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Contractul a fost semnat în data de 2 decembrie 2014 cu asocierea Aktor – Euroconstruct Trading ’98. Stadiul de execuţie a lucrărilor fiind de 62%. Anul trecut, pentru acest lot, Ministerul Transporturilor condus de Răzvan Cuc estima că traficul va fi deschis în iunie 2019. Lucian Bode estimează că Lotul 2 va fi dat în circulaţie în data de 28 noiembrie 2020.

Lotul 3, în lungime 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Prima recepţie a fost programată pentru ianuarie 2018, însă neconformităţile în construcţie au determinat CNAIR să amâne cu 90 de zile acordarea avizului. Noul termen prevăzut a fost luna mai 2018, dar nici acesta nu a putut fi respectat. De data aceasta, însă, întârzierea nu a durat prea mult, traficul fiind deschis în luna iulie. Contractul a fost semnat în data 20 mai 2014 cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua.

Lotul 4 are o lungime de 16,3 km şi se termină în Turda. Pe acest sector, dat în folosinţă anul trecut, în iulie 2019, se va face joncţiunea între A10 şi A3 Transilvania. Contractul a fost semnat în data 20 mai 2017 cu asocierea Porr Construct – Porr Bau.

 

CITEŞTE ŞI:

Portal online pentru reclamarea băncilor, la Ministerul Finanţelor

CORONAVIRUS: Cehia şi Germania pregătesc măsuri de relaxare a restricţiilor

Preşedintele Iohannis: „Vom avea o situaţie complicată a bugetului”

 

Adaugati comentariu