Românii vor avea la dispoziţie, de luni, 7 aprilie, un portal online la Ministerul Finanţelor pentru reclamarea băncilor, în cazul în care întâmpină dificultăţi în accesarea măsurii privind amânarea ratelor.
„Pentru că normele au fost făcute de Ministerul Finanţelor Publice, de mâine (marţi, 7 aprilie 2020 – n. r.) punem la dispoziţie un portal online unde cetăţenii care au întâmpinat dificultăţi în acest demers pot să ne scrie şi vom vedea dacă putem să soluţionăm şi să venim cu soluţii”, a prezentat Florin Cîţu soluţia pentru reclamarea băncilor.
Acesta a declarat, într-o intervenţie la RFI, că ştie că băncile s-au supărat, dar, în opinia sa, instituţiile de credit trebuie să înţeleagă că este o perioadă dificilă. „Critica băncilor o înţeleg, este un cost pentru bănci, îl vor suporta, dar trebuie să fim solidari şi toţi să suportăm o parte din acest cost”, a subliniat ministrul Finanţelor.
Citeşte şi:
Cum se derulează suspendarea ratelor la credite
Guvernul a aprobat, săptămâna trecută, normele de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2020 privind suspendarea ratelor la credite, ce stabilesc condiţiile în care creditorii aprobă solicitările, perioada de amânare şi perioada de prelungire a creditelor amânate, iar în cazul împrumuturilor ipotecare, modul de eşalonare şi garantare a dobânzilor.
CITEŞTE ŞI:
CORONAVIRUS: Cehia şi Germania pregătesc măsuri de relaxare a restricţiilor
Preşedintele Iohannis: „Vom avea o situaţie complicată a bugetului”
Starea de urgenţă se prelungeşte cu încă o lună, până în 16 mai
Comentați?