Advertisement

amplasarea radarelor
Home Administrare flote Juridic Amplasarea radarelor va fi semnalată șoferilor. Proiect de lege adoptat tacit de Senat

Amplasarea radarelor va fi semnalată șoferilor. Proiect de lege adoptat tacit de Senat

Senatul a adoptat tacit propunerea legislativă de modificare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (Codul Rutier), prin care amplasarea radarelor pentru măsurarea vitezei participanţilor la trafic va trebui semnalată din timp conducătorilor auto fie prin panouri, fie prin mass-media.

Nota de adoptare tacită a propunerii legislative, pentru care termenul de dezbatere şi vot s-a împlinit pe 1 martie, a fost citită de vicepreşedintele Senatului Sorin Cîmpeanu, care a condus şedinţa de luni a plenului, relatează Agerpres.

„Autovehiculele poliţiei, staţionate sau în deplasare, cu care poliţiştii rutieri se află în misiune de supraveghere şi control, utilizează semnale de avertizare luminoase şi sau sonore. Folosirea dispozitivelor de măsurare a vitezei se face doar de către poliţiştii rutieri din autovehiculele poliţiei inscripţionate sau din afara acestora, la loc vizibil pentru participanţii la trafic. (…) Poliţia rutieră avertizează conducătorii de autovehicule în legătură cu prezenţa în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei”, se arată în propunerea legislativă iniţiată de un grup de parlamentari UDMR.

Propunerea legislativă mai prevede instalarea obligatorie de semafoare pe drumurile/străzile cu minimum două benzi de circulaţie pe sens.

„În apropierea unităţilor de învăţământ, unităţilor sanitare sau de asistenţă socio-medicală, a pieţelor, târgurilor, precum şi în zonele cu risc sporit de accidente, prin grija autorităţilor locale sau administratorului drumului, după caz, se vor monta parapete de protecţie şi se vor realiza amenajări rutiere pentru reducerea vitezei de deplasare a vehiculelor”, stipulează proiectul UDMR.

Proiectul de act normativ propune creşterea numărului de ore de instruire practică de la minimum 30 la cel puţin 45 de ore, iar examenul pentru obţinerea permisului se poate realiza „şi de către examinatori persoane fizice atestate de către autoritatea competentă”.

„Conducătorii cu vârsta de până la 21 de ani, precum şi cei care au experienţă de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B, le este interzis să conducă vehicule care depăşesc 100 CP, respectiv 75 kW în cazul vehiculelor rutiere”, se mai arată în proiectul UDMR adoptat tacit de Senat.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

 

CITEȘTE ȘI:

Dacia pierde piața turcă. Toate modelele vor fi redenumite Renault

Șeful Bosch: ”Electrificarea tuturor vehiculelor va dura 35 de ani”

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

salariul minim european
Juridic

Guvernul a aprobat proiectul de lege privind salariul minim european

Guvernul a aprobat, vineri, proiectul de lege privind salariul minim european, prin...

Înverzirea flotelor corporative
Flotă verdeJuridic

Înverzirea flotelor corporative. Consultarea europeană se apropie de final

Deschisă în februarie 2023, consultarea publică a Comisiei Europene privind ecologizarea flotelor...

permisul de conducere
Juridic

Emiterea duplicatului permisului de conducere este disponibilă și online

Începând cu luna iunie, șoferii care și-au pierdut permisul de conducere sau...

permis auto
Juridic

Când poate conduce un minor cu permis auto categoriile B şi BE. Proiect

Un minor în vârstă de 17 ani care deţine permis auto categoriile...