Advertisement

Home Piaţa auto Analize de piață TOP 10: Cele mai populare SUV-uri compacte

TOP 10: Cele mai populare SUV-uri compacte

Robustețea, spațiul și capacitățile de trecere au făcut din SUV-urile compacte o alegere populară în rândul achizițiilor de flote. Care sunt cele mai populare opțiuni și în ce direcție ar trebui să privim pentru a optimiza la maxim costurile?

Românii sunt mari amatori de SUV-uri compacte, iar vânzările din ultimii cinci ani s-au situat pe o trasă pozitivă în condițiile unei piețe în scădere continuă. Cum vorbim despre mașini cu prețuri de listă destul de ridicate, am putea spune că SUV-urile au reușit să dribleze criza financiară, grație aspectelor practice, dar și a celor emoționale. Multe persoane, când au avut de ales următoarea mașină de serviciu, s-au orientat aproape automat către clasa SUV-urilor, mizând în principal pe ideea de siguranță.

Cea mai populară opțiune din segment este, deloc surprinzător, Dacia Duster, al cărei raport preț/performanțe tipic mărcii de la Mioveni este greu de combătut. Marea majoritate a firmelor care s-au orientat spre acest model au apreciat, pe lângă prețul de achiziție, performanțele meritorii în teren dificil, un aspect din ce în ce mai neglijat de concurenții din segment. Prin urmare, dacă ai nevoie de un model robust pe care să îl exploatezi des în condiții grele, merită să te oprești la primul showroom Dacia. În același timp, trebuie precizat că Duster plătete tribut performanțelor în off-road printr-o transmisie etajată foarte scurt ce se dovedește relativ frustrantă în mediul urban din cauza schimbărilor dese ale treptelor.

suvuri 2De la poziția secundă a acestui top prețurile cresc, dar se mențin la cote acceptabile, în special în cazul fraților Kia Sportage și Hyundai ix35. Coreenii au dominat pentru mulți ani acest top, în special în perioada pre-criză, când Hyundai Santa Fe și Tucson făceau legea, dar noile generații au o concurență mult mai acerbă de înfruntat. Volkswagen Tiguan se insinuează între cei doi coreeni, avantajat de dimensiunile compacte, popularitatea indicativul TDI și valorile bune de revânzare.

O mențiune specială o merită noua generație Ford Kuga, o mașină foarte echilibrată, ce a reușit sa treacă peste toate minusurile generației precedente și în plus beneficiază de promoții interesante, în special în materie de finanțare. În momentul de față, versiunile cu tracțiune simplă (4×2) nu sunt foarte populare, dar această situație se va schimba, cel mai probabil. Pe lângă avantajul în materie de cost de achiziție, versiunile 4×2 implică un consum mai mic de combustibil, iar reviziile sunt mai ieftine comparativ cu modelele 4×4. Lipsa de motricitate poate deveni o problemă doar pe timp de iarnă, dar, în rest, garda la sol generoasă asigură călătorii fără probleme pe drumurile forestiere.

Realist vorbind, marea majoritate a acestor tipuri de SUV-uri rareori părăsesc siguranța asfaltului, așa că investiția în versiunile 4×4 trebuie calculată cu atenție.

10. Mazda CX-5 (17.895 euro / 22.190 euro, TVA inclus)

suvuri 3Motorizare: 2.0i/165 CP – manuală 6; Consum de carburant (u/ex/mixt – emisii CO2): 7,5/5,1/6-139 g/km;
Cea mai vândută versiune: 2.2 D/150 CP, 4×4 (28.590 euro TVA inclus);
Garanție oferită de producător: 5 ani; Calificativ EuroNCAP: 5 stele/94% protecție ocupanți; Raport de fiabilitate DEKRA: nu există date statistice;

Verdict: Ofensiva de produse Mazda a debuat cu SUV-ul CX-5 șŸi, cu toate că vorbim despre o vârstă de peste 3 ani, modelul a rămas în topul preferințelor clienților grație abordării dinamice a setărilor suspensiei, completate ideal de unul dintre cele mai reuŸșite propulsoare diesel din industrie. Latura pragmatică este susținută de raportul optim preț/echipare, versatilitate șŸi oferta de spațiu foarte generoasă. Singurul minus? Interiorul a început sa îŸși arate vârsta, atât ca layout, cât Ÿși la capitolul calitate.

9. Audi Q5 (33.153 euro / 41.110 euro, TVA inclus)

suvuri 4Motorizare: 2.0 TFSI/180 CP – manuală 6; Consum de carburant (u/ex/mixt – emisii CO2): 9,3/6,4/7,5-174 g/km; Cea mai vândută versiune:: 2.0 TDI/177 CP, 4×4 (42.190 euro TVA inclus); Garanție oferită de producător: 2 ani; Calificativ EuroNCAP: 5 stele/92% protecție ocupanți; Raport de fiabilitate DEKRA: Rezultate foarte bune;

Verdict: Trecut recent printr-o restilizare discretă, Q5 rămâne un actor important în clasa SUV-urilor premium, în special pentru clienții care au nevoie de spațiu împachetat într-un exterior cât mai compact. Spre deosebire de concurenții săi din acest top, Q5 se apropie de clasa imediat superioară ca dimensiuni șŸi, ca orice Audi, excelează atunci când examinezi calitatea interiorului șŸi eficiența trenului de rulare în configurația cea mai populară 2.0 TDI/quattro. Singurul minus? Vizibilitatea.

8. Audi Q3 (23.863 euro / 29.590 euro, TVA inclus)

suvuri 5Motorizare: 1.4 TSI/150 CP – manuală 6;
Consum de carburant (u/ex/mixt – emisii CO2): 7,4/5/5,9-137 g/km; Cea mai vândută versiune: 2.0 TDI/140 CP, 4×4 (33.380 euro TVA inclus); Garanție oferită de producător: 2 ani; Calificativ EuroNCAP: 5 stele/94% protecție ocupanți; Raport de fiabilitate DEKRA: nu există date statistice;

Verdict: Cel mai mic SUV din gama Audi atrage în principal clienții care vizează poziția înaltă la volan tipică SUV-urilor șŸi mai puțin escapadele în teren accidentat. Dimensiunile compacte ale caroseriei îi conferă lui Q3 o manevrabilitate de invidiat în mediu urban, în ciuda vizibilității modeste. Cea mai populară configurație a fost desigur asociată acronimului TDI, mai ales că diferența de preț dintre motorul pe benzină de bază șŸi unitatea diesel este uŸșor de trecut cu vederea, mai ales în zona premium.

7. Land Rover Range Rover Evoque (29.400 euro / 36.456 euro, TVA inclus)

suvuri 6Motorizare: 2,2 eD4/150 CP, 4×2- manuală/6;
Consum de carburant (u/ex/mixt – emisii CO2): 5,7/4,4/4,9-129 g/km; Cea mai vândută versiune: 2,2 TD4/150 CP, 4×4 (38.316 euro TVA inclus); Garanție oferită de producător: 3 ani/100.000 km; Calificativ EuroNCAP: 5 stele/86% protecție ocupanți; Raport de fiabilitate DEKRA: nu există date statistice;

Verdict: Cel mai bine clasat SUV compact premium din acest top a marcat revirimentul mărcii Range Rover în România. Unul dintre atuurile principale ale modelului ține de imaginea spectaculoasă, bazată pe forme angulare șŸi agresivitate, dar Ÿși performanțele bune în teren dificil, grefate invariabil în ADN-ul tuturor modelor producătorului britanic. Cel mai popular propulsor este unitatea de intrare în gama diesel, pe care noi o Ÿși recomandăm, dar în combinație cu tracțiunea integrală, nu în versiunea de bază 4×2.

6. Toyota RAV4 (18.306 euro / 22.700 euro, TVA inclus)

toyota_1Motorizare: 2.0D/124 CP, 4×2 – manuală 6;
Consum de carburant (u/ex/mixt – emisii CO2): 7,1/4,6/5,5-129 g/km;
Cea mai vândută versiune: 2.2 D/150 CP, 4×4 (23.690 euro TVA inclus); Garanție oferită de producător: 5 ani; Calificativ EuroNCAP: 5 stele/89% protecție pasageri; Raport de fiabilitate DEKRA: nu există date statistice;

Verdict: Strategia de vânzări Toyota pare a fi orientată spre obținerea celui mai bun preț în cazul motorizărilor diesel șŸi mai puțin în cazul propulsoarelor pe benzină. Drept rezultat, cel mai accesibil RAV4 este echipat cu motorul 2.0D/124 CP, RAV4 fiind singurul SUV din acest top care oferă un model de intrare în gamă cu propulsor diesel. Cu toate că este un reputat producător de automobile cu tracțiune integrală, versiunea de bază 4×2 este suficient de capabilă pentru ieŸșiri ocazionale pe drumuri neasfaltate.

5. Ford Kuga (20.524 euro / 25.450 euro, TVA inclus)

suvuri 7Motorizare: 1.6 EcoBoost/150 CP, 4×2 – manuală 6;
Consum de carburant (u/ex/mixt – emisii CO2): 8,3/5,6/6,6-154 g/km; Cea mai vândută versiune: 2.0 TDCi/163 CP, 4×4 (30.700 euro TVA inclus); Garanție oferită de producător: 4 ani; Calificativ EuroNCAP: 5 stele/94% protecție ocupanți; Raport de fiabilitate DEKRA: nu există date statistice;

Verdict: Ford Kuga este singurul model din acest top care se prezintă cu o motorizare pe benzină de intrare în gamă care nu îți lasă impresia că ai făcut economie de performanțe dinamice. Se remarcă setarea ideală a suspensiei, tipică Ford, ce nu compromite manevrabilitatea pe altarul confortului, cât șŸi organizarea impecabilă a spațiului pe banchetă șŸi în portbagaj. Layout-ul planșŸei de bord bazat pe un număr excesiv de butoane nu va fi pe gustul tuturor, dar, în rest, Kuga punctează în topul segmentului.

4. Hyundai ix35 (14.763 euro / 18.306 euro, TVA inclus)

suvuri 8Motorizare: 1.6 GDI/135CP, 4×2 – manuală 6;
Consum de carburant (u/ex/mixt – emisii CO2): 8,2/6/6,8-158 g/km; Cea mai vândută versiune: 2.0 D/184 CP, 4×4 (25.560 euro TVA inclus); Garanție oferita de producător: 5 ani; Calificativ EuroNCAP: 5 stele/90% protecție ocupanți; Raport de fiabilitate DEKRA: rezultate foarte bune;

Verdict: Fratele de platformă al lui Kia Sportage oferă un pachet estetic ceva mai elaborat, atât la exterior, cât șŸi la interior, în timp ce diferența de preț fațăa de Kia nu este atât de mare cât să reprezinte un factor relevant. Prin urmare, alegerea dintre cele două modele ține mai mult de negociere șŸi de afinitatea personală pentru un brand sau altul. În mod surprinzător, deșŸi vorbim despre un model de buget, mulți clieni s-au orientat spre versiunea de top 2.0 D/184 CP, probabil grație unor discounturi generoase.

3. Volkswagen Tiguan (19.252 euro / 23.872 euro, TVA inclus)

suvuri 9Motorizare: 1.4 TSI/122 CP, 4×2 – manuală 6;
Consum de carburant (u/ex/mixt – emisii CO2): 8,3/5,5/6,5-152 g/km; Cea mai vândută versiune: 2.0 TDI/140 CP, 4×4 (29.419 euro TVA inclus); Garanție oferită de producator: 4 ani; Calificativ EuroNCAP: 5 stele/87% protecție pasageri; Raport de fiabilitate DEKRA: rezultate peste media segmentului;

Verdict: Nu putea să existe un top fără un reprezentant al celui mai popular importator din România. VW Tiguan nu se poate lăuda cu cel mai bun preț sau cu o experiență vastă în clasa SUVurilor, dar media performanțelor generale se află undeva în primii trei din segment, iar sigla VW are o credibilitate importantă în rândul clienților din România. Dimensiunile exterioare compacte Ÿși vizibilitatea excelenta îl fac un companion bun în mediul urban, dar performanțele în teren greu sunt destul de modeste.

2. Kia Sportage (13.980 euro / 17.335 euro, TVA inclus)

suvuri 10Motorizare: 1.6 GDI/135 CP, 4×2 – manuală 6;
Consum de carburant (u/ex/mixt – emisii CO2): 8,2/6/6,8-158 g/km; Cea mai vândută versiune: 2.0 D/136 CP (21.684 euro TVA inclus); Garanție oferită de producător: 7 ani/150.000 km; Calificativ EuroNCAP: 5 stele/93% protecție pasageri; Raport de fiabilitate DEKRA: nu există date statistice;

Verdict: Dupa câțiva ani buni în care Kia a dispărut din topurile de vânzări, coreenii revin cu un model tentant ce se pliază perfect pe afinitatea românilor pentru SUV-uri accesibile. Cu un design exterior plăcut dublat de un interior de calitate, Sportage are cel mai mic preț de plecare din acest top pentru un SUV compact de import, indiferent că vorbim despre motorizări pe benzină sau mai popularele diesel. Majoritatea clienților s-au orientat către versiunile 4×2, mai accesibile șŸi mai economice pe termen lung.

1. Dacia Duster (8.871 euro / 11.000 euro, TVA inclus)

suvuri 11Motorizare: 1.6 16v/105 CP, 4×2- manuală 6;
Consum de carburant (u/ex/mixt – emisii CO2): 9,6/6/7,1-165 g/km;
Cea mai vândută versiune: 1.5 dCi/110 CP, 4×4 (14.400 euro TVA inclus);
Garanție oferită de producător: 3 ani/100.000 km;
Calificativ EuroNCAP: 3 stele/74% protecție pasageri;
Raport de fiabilitate DEKRA: nu există date statistice;

Verdict: Ca orice model produs la Mioveni, Duster se remarcă în principal prin oferta financiară imbatabilă. Spațiul interior generos șŸi performanțele meritorii în teren dificil completează portretul ideal al unei mașŸini de lucru robuste. Cu aceste atuuri la vedere nu este de mirare că Duster șŸi-a făcut loc în parcurile auto ale multor firme a căror activitai implică incursiuni pe drumuri care nu apar pe GPS. Lansarea facelift-ului a adus câteva dotări noi de confort, dar ele sunt disponibile exclusiv pe echipările de top.

Alternative

Nissan Qashqai – 18.690 euro, TVA inclus

suvuri 12Motorizare: 1.2T/115 CP, 4×2; Consum de carburant (urban/extra-urban/mixt): 6,9/4,9/5,6; Garanție oferită de producător: 3 ani/100.000 km; Calificativ EuroNCAP: 5 stele/88% protecție pasageri; Raport de fiabilitate DEKRA: nu există date statistice.

Verdict: Construit pe principiul unui crossover Qashqai îmbină excelent manevrabilitatea Ÿși costurile reduse ale unei compacte cu versatilitatea unui SUV.

 

Skoda Yeti – 18.735 euro, TVA inclus

suvuri 13

Motorizare: 1.2 TSI/105 CP, 4×2; Consum de carburant (urban/extra-urban/ mixt): 7,1/5,4/6; Garanție oferită de producător: 4 ani; Calificativ EuroNCAP: 5 stele/92% protecție pasageri; Raport de fiabilitate DEKRA: rezultate în media segmentului;

Verdict: Prețul de achiziție Ÿși modul inteligent în care îŸși exploatează dimensiunea compactă a caroseriei sunt atuurile principale ale lui Yeti.

 

Honda CR-V – 22.308 euro, TVA inclus

suvuri 14Motorizare: 2.0 i-VTEC/156 CP; Consum de carburant (urban/extra-urban/ mixt): 8,9/6,2/7,2; Garanție oferită de producător: 3 ani; Calificativ EuroNCAP: 5 stele/93% protecție pasageri; Raport de fiabilitate DEKRA: nu există date statistice;

Verdict: Spațioas㠟și confortabilă, CR-V poate fi o alegere ideală pentru distanțe lungi, iar pentru costuri reduse puteți alege versiunea 1.6 diesel/130 CP 4×2.

 

(Articol apărut în revista AutoExpert Flote, iunie 2014)

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

vehicule electrice
Analize de piață

EY Global Mobility Consumer Index: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește

Cererea globală pentru vehicule electrice a încetinit, iar, pentru potențialii cumpărători, principala...

Arval
Analize de piață

Arval Employee Mobility Survey 2024: Cererea pentru soluții de mobilitate este în creștere

În 2024, cererea de soluții flexibile de mobilitate este în creștere, în...

vehiculele electrice
Analize de piațăFlotă verde

Vehiculele electrice parcurg mai mulți kilometri decât cele termice. Studiu BloombergNEF

Ideea că vehiculele electrice ar fi folosite doar pentru călătorii scurte pare...