Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a luat act de faptul că Executivul comunitar a decis să impună taxe compensatorii provizorii la importurile de mașini electrice fabricate în China, pe baza constatărilor inițiale ale unei investigații antisubvenții inițiate anul trecut.
ACEA consideră că, pentru crearea unei industrie auto europene competitive la nivel global, comerțul liber și echitabil este esențial, în timp ce concurența sănătoasă stimulează inovația și alegerea consumatorilor.
”Comerțul liber și echitabil înseamnă garantarea unor condiții de concurență echitabile pentru toți concurenții, dar este doar o parte importantă a puzzle-ului competitivității globale. „Ceea ce are nevoie sectorul auto european mai presus de orice pentru a fi competitiv la nivel global este o strategie industrială robustă pentru electromobilitate”, a declarat directorul general ACEA, Sigrid de Vries.
„Acest lucru înseamnă asigurarea accesului la materiale critice și la energie accesibilă, un cadru de reglementare coerent, o infrastructură suficientă de încărcare și de realimentare cu hidrogen, stimulente de piață și multe altele”, a mai spus de Vries.
Ancheta va continua timp de câteva luni până când Comisia va decide dacă propune măsuri antisubvenție definitive. Statele membre vor vota apoi o astfel de propunere.
CITEȘTE ȘI:
Europenizarea mașinilor electrice din China
Potrivit unei document intern al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), ajuns...
•Ada Ștefan16 septembrie 2024Primăria Capitalei va achiziționa, prin licitație, o flotă de 99 de autovehicule...
•Flote Auto12 septembrie 2024În raportul său despre competitivitatea europeană, fostul președinte al Băncii Centrale Europene...
•Ada Ștefan11 septembrie 2024Ideea că vehiculele electrice ar fi folosite doar pentru călătorii scurte pare...
•Flote Auto10 septembrie 2024
Comentați?