Advertisement

Leapmotor
Home Piaţa auto Industrie auto Stellantis va asambla modele ale chinezilor de la Leapmotor în fabrica din Polonia

Stellantis va asambla modele ale chinezilor de la Leapmotor în fabrica din Polonia

Confruntat cu presiunea crescândă din partea producătorilor de automobile chinezi, în special BYD și MG, pe piața vehiculelor 100% electrice, grupul Stellantis a încheiat un parteneriat cu Leapmotor. Sub conducerea lui Carlos Tavares, grupul a investit 1,5 miliarde de euro în octombrie 2023 pentru a achiziționa un pachet de 21% din acțiunile constructorului auto chinez. Această inițiativă a dus la crearea societății mixte Leapmotor International, cu sediul în Țările de Jos, în care Stellantis deține 51% din acțiuni.

Acest acord cu Leapmotor confirmă noua strategie adoptată de entitatea franco-italiano-americană, care urmărește să stabilească parteneriate strategice, renunțând în același timp la primele sale alianțe din China. Această abordare are o importanță deosebită, deoarece Europa intenționează să impună taxe vamale suplimentare producătorilor auto chinezi.

Leapmotor intenționează să înceapă producția mașinii sale electrice T03 (comercializată la aproximativ 26.000 de euro) în fabrica Stellantis din Polonia, o modalitate de a ocoli eventualele sancțiuni europene. Ca parte a acestui joint venture, producția este de așteptat să înceapă în al doilea trimestru din 2024.

Inițial, primele semnale sugerau că modelele Leapmotor vor fi asamblate la uzina italiană Mirafiori a Fiat, care este în prezent inactivă din cauza cererii insuficiente pentru modelul 500e. Dar cu asamblarea stabilită în Polonia, acest lucru ar putea deschide calea pentru producția unui Fiat 500 cu motor termic pe liniile de asamblare italiene, proiect care a fost dezvăluit săptămâna trecută.

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a anunțat luna trecută posibilitatea de a produce vehicule electrice bazate pe tehnologia Leapmotor în Europa, America de Nord sau pe alte piețe, unde cererea de modele electrice la prețuri mai mici competitive este suficient de puternică pentru a concura cu producătorii chinezi.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Cât de pregătită este România pentru mobilitatea electrică

Surpriză! Mercedes pledează pentru reducerea taxelor vamale la importurile de mașini din China

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...