Majoritatea bucureştenilor (87%) consideră că transportul alternativ este cea mai bună opţiune pentru călătoriile în oraş şi poate duce la creşterea calităţii serviciilor pentru toţi furnizorii de servicii transport persoane, inclusiv companiile de taximetrie, relevă datele unui sondaj comandat de Coaliţia pentru Economia Digitală.
Sondajul, realizat de Mercury Research în perioada 19 – 20 martie, relevă că doi din trei (63%) cetăţeni ai Capitalei consideră că protestele industriei de taxi sunt neîntemeiate, iar cerinţele acesteia sunt „aberante”. Jumătate din respondenţi ar considera că Guvernul (45%), aproape în aceeaşi măsură cu companiile de taxi (48%), sunt de vină pentru eventuala dispariţie a serviciilor de transport alternativ.
Mari consumatori de servicii de transport alternativ, locuitorii Capitalei, în proporţie de 60% consideră că impactul eventualei dispariţii a transportului alternativ ar avea efecte foarte negative sau destul de negative asupra lor personal.
„Acest sondaj nu face nimic altceva decât să transforme în cifre realitatea de pe străzi, comentariile din mediul online, şi nu numai. Sunt lucruri pe care le-am comunicat de la începutul acestor proteste care cer eliminarea din piaţă a unor servicii care sunt accesate de peste 3 milioane de utilizatori. Industria de taxi forţează schimbări legislative care să aducă transportul de persoane din România înapoi la nivelul anilor 2000. Cifrele acestui sondaj de opinie demonstrează că utilizatorii îşi doresc servicii moderne, uşor de accesat, transparente şi cu grad ridicat de siguranţă”, a declarat Cătălin Codreanu, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală.
Disputa care a cuprins sectorul de transport persoane, cu proteste ale taximetriştilor în mai multe oraşe din ţară care cer paradoxal schimbarea altei legi decât a lor este un subiect cunoscut de aproape două treimi dintre locuitorii Capitalei. Bucureştenii, cei care într-o zi oarecare de luni comandă peste 150.000 de curse de transport alternativ consideră, în proporţie de 70%, că industria de taximetrie presează, prin protestele de stradă, modificări legislative care ar duce la dispariţia transportului alternativ.
Studiul a analizat şase atribute ale serviciilor de transport de persoane (taxi, transport în comun şi transportul alternativ) iar concluzia generală este că taxiurile sunt percepute ca fiind inferioare faţă de transportul alternativ pe toate atributele evaluate. Claritatea traseului pe care va fi efectuată cursa, rapiditatea cu care vin la comandă şi calitatea serviciului, toate sunt evaluate la 8,1 din 10 în timp ce serviciile de taxi obţin o medie de 5,7 pe cele trei atribute. În acelaşi timp, raportul calitate preţ este la transportul alternativ clasificat cu o evaluare de 7,6 (pe o scală de la 1 la 10) în timp ce taxi are un scor de 5,1.
„Serviciile de taximetrie au rămas mult în urma vremurilor. Prin proteste şi presiune publică asupra Guvernului, taximetria vrea să impună transportului alternativ principii şi mecanisme legislative învechite care iată, prin cifre îşi demonstrează limitele în faţa tehnologiilor moderne. Practic taximetria vrea, cerând aceste lucruri, să aducă în pragul colapsului un serviciu apreciat de utilizatori”, a concluzionat Codreanu.
Cercetarea a fost realizată de Mercury Research la comanda Coaliţiei pentru Economia Digitală. Sondajul, reprezentativ, a fost realizat pe un eşantion de 1009 persoane cu vârsta peste 18 ani, din Bucureşti, prin interviuri online, în perioada 19-20 martie. Marja maximă de eroare de eşantionare este de +/- 3,1%.
Coaliţia pentru Economia Digitală reprezintă principalele platforme digitale de transport alternativ Bolt şi Uber, principalele platforme digitale de livrare de alimente şi alte bunuri Bringo, Glovo şi Tazz şi operatorul de închiriere de trotinete Lime.
CITEȘTE ȘI:
Afacerile din comerţul auto-moto au crescut cu doar 1% în ianuarie 2024
Licitații pentru modernizarea infrastructurii: lărgirea DN 1 și 3 noduri rutiere pe A7, A2 și A0
Comentați?