Advertisement

Carlos Tavares
Home Piaţa auto Industrie auto Carlos Tavares, Stellantis: Producția de vehiculele electrice crește cu 50% costurile constructorilor auto

Carlos Tavares, Stellantis: Producția de vehiculele electrice crește cu 50% costurile constructorilor auto

Directorul general al grupului Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat că pentru producătorii de automobile obiectivele de electrificare accelerată ar putea duce la pierderi de locuri de muncă, iar autoritățile de reglementare ar trebui să-și concentreze eforturile pe industria energetică și construirea infrastructurii de încărcare, lăsând industia auto să-și facă treaba.

Potrivit acestuia, producția de vehiculele electrice reprezintă o creștere cu 50% a costurilor automobilelor convenționale, care va duce la depășirea prețului autoturismelor pentru clasa de mijloc sau ar putea determina o restructurare a companiilor care își asumă aceste costuri.

„Recomandarea mea către cei care fac reglementări este să aibă grijă de industria energetică, iar industria de automobile să fie lasată să se ocupe de propria sa treabă, care este să ofere o mobilitate curată, accesibilă și sigură clienților”, a afirmat Carlos Tavares în cadrul conferinței virtuale Reuters Next.

Acesta a mai arătat că Stellantis urmăreşte să evite reducerile prin creşterea productivităţii într-un ritm mult mai rapid decât norma industriei.

”În următorii cinci ani, trebuie să suportăm o productivitate de 10% pe an… într-o industrie care este obişnuită să ofere o îmbunătăţire a productivităţii de 2% până la 3%. Viitorul ne va spune cine va putea suporta acest lucru şi cine va eşua. Punem industria la limită!”, a avertizat directorul general Stellantis.

Grupul auto s-a angajat să investească aproximativ 30 de miliarde de euro în electrificare până în 2025 din bugetul său de aproape 70 de miliarde de euro pentru cercetare – dezvoltare și cheltuieli de capital.

„Putem face mai mult dacă este nevoie? Da, desigur, putem. Este o chestiune de a stabili priorități diferite pentru lucrurile pe care plănuim acum să le facem”, a precizat Tavares.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Industrie auto. Electrificarea înseamnă și reconversie

Cele 10 drumuri radiale București – Autostrada A0 vor avea piste de biciclete și 120 de stații de încărcare

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...