Cele 10 drumuri radiale București – Autostrada A0 vor avea piste de biciclete și 120 de stații de încărcare

Pentru a crește atractivitatea viitoarei Autostrăzi de Centură a Capitalei - A0, aceasta va fi conectată la marile bulevarde din București printr-o rețea de 10 drumuri radiale, de-a lungul cărora vor fi construite trotuare și piste de biciclete și pe care vor fi instalate stații de încărcare pentru mașinile electrice.
drumuri radiale

Protocolul privind colaborarea instituțională dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Consiliul Județean Ilfov și Primăria Municipiului București în vederea realizării și implementării proiectului ”Orbital București” a fost deja semnat la începutul lunii noiembrie.

”Este vorba despre 10 drumuri radiale pe o lungime de peste 96 de km și 33 de noduri rutiere, care leagă artere importante ale Municipiului București și Centura Capitalei cu Autostrada Bucureștiului – A0, intersectând 30 de localități din zona metropolitană. Vor fi 96 de km de trotuare și de piste de biciclete în lungul tuturor drumurilor radiale și 120 de puncte de încărcare a autovehiculelor electrice”, a explicat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.

Costul estimat al proiectelor este de 590.85 mil. euro fără TVA și 703.12 mil. euro cu TVA. De asemenea, costul pe km este de aproximativ 7.32 mil. euro cu TVA”.

Traseele propuse pentru cele 10 drumuri radiale

  • DR1 – Vest Expres va avea o lungime de 8,98 km și realizează legătura între Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timișoara, având un cost estimat de 75,11 milioane euro cu TVA.
  • DR2 – Autostrada A1 va avea o lungime de 12,02 km și scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 a Autostrăzii A1. Costul estimat este de 42,90 milioan euro cu TVA.
  • DR3 – Giulești Expres, cu o lungime de 10,37 km, va conecta Săbăreni la Autostrada A0, se va prelungi până la DNCB, apoi va realiza legătura cu Calea Giuleşti. Costul estimat este de 72,62 milioane euro cu TVA.
  • DR4 – Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km realizează conexiunea localităţii Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungește spre DNCB și Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,39 milioan euro cu TVA.
  • DR5 – Pipera Expres va avea o lungime de 10,53.km și realizează legătura între Autostrada A0 și localitățile Otopeni – Tunari – DNCB – Pipera – Băneasa Nord. Costul total estimat este de 85,97 milioane euro cu TVA.
  • DR6 – Afumaţi Expres va realiza conexiunea Autostrăzii A0 cu DN 2, devenind o variantă de ocolire a localității Afumaţi. Va avea o lungime de 4.39 km și un cost total de 34,14 milioane euro cu TVA.
  • DR7 – Est Expres va avea o lungime totală de 6,10 km și conectează Moara Domnească la Autostrada A0 și va realiza legătura municipiului București la A0 prin Dobroiești – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat este de 58,34 milioane euro cu TVA.
  • DR8 – Splai Expres, cu o lungime de 5,49 km, va conecta Autostrada A0 cu municipiul București prin legătura la DNCB și Splaiul Unirii, dar și conexiunea cu zona metropolitană prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,51 milioane euro cu TVA.
  • DR9 – Sud Expres va avea o lungime de 13,86 km și va realiza conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96.44 milioane euro cu TVA.
  • DR10 – Măgurele Expres va realiza legătura Autostrăzii A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari. Va avea o lungime de 9,62 km și un cost total estimat de 76,65 milioane euro cu TVA.

De asemenea, în proiectul Orbital București sunt propuse două noduri rutiere principale, care au rolul de a conecta reţeaua rutieră existentă la Autostrada A0:

  • Nodul rutier 1 realizează conectarea drumul județean DJ 200 la Autostrada A0 pe teritoriul localității Ștefăneștii de Jos. Costul total este estimat la 7,14 milioane euro cu TVA.
  • Nodul rutier 2 propus pentru realizarea legăturii între drumul național DN 3 la Autostrada A0 (Pantelimon), cu un cost total estimat de 14,90 milioane euro cu TVA.

Obiectivele proiectului

Potrivit Ministerului Transporturilor, obiectivul principal al proiectului îl reprezintă implementarea unor măsuri și proiecte pentru creșterea atractivităţii investiţiei autostrăzii A0 – Inel București pentru Regiunea de Dezvoltare București – Ilfov, prin atragerea transportului de mărfuri și pasageri, prin generarea unui trafic eficient și rentabil. Un al doilea obiectiv îl reprezintă conexiunea cât mai facilă a autostrăzii A0 – Inel București cu Capitala și cu aria metropolitană prin drumuri de legătură la aceasta (noi drumuri radiale). Astfel, se asigură accesibilitatea prin opțiuni de transport care permit noi destinaţii și acces către servicii esenţiale.

În viziunea ministerului, un al treilea obiectiv al proiectului este reprezentat de creșterea conectivității la A0 prin drumurile de legătură (drumuri radiale) care determină dezvoltarea economică și creșterea randamentului zonelor logistice, industriale și rezidenţiale din Regiunea București – Ilfov.

Cel de-al patrulea obiectiv al proiectului este legat de realizarea unei conectivități directe, integrate între marile bulevarde radiale ale municipiului București și a DNCB – cu Autostrada A0 – Inel București prin drumuri radiale, având ca principală consecință optimizarea și decongestiona traficul rutier pe străzile și bulevardele din zonele de interferenţă dintre zona urbană și cea metropolitană.

 

CITEȘTE ȘI:

Ministerul Afacerilor Externe achiziționează 10 mașini electrice prin programele Rabla

Bancnota de 20 de lei intră în circulație de la data de 1 decembrie

 

Adaugati comentariu