Advertisement

electrificarea flotelor
Home Interviuri Editorial 2025, un an cheie pentru electrificarea flotelor

2025, un an cheie pentru electrificarea flotelor

Cu mandat reînnoit în fruntea comisarilor, președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, își pune echipele la treabă. Rând pe rând, acestea și-au primit scrisorile de misiune și încep să se ocupe de dosarele acumulate pe mesele de lucru.

Responsabilul pentru transport durabil, Apóstolos Tzitzikóstas, are și el o serie de sarcini, însă printre cele prioritare se numără ecologizarea flotelor companiilor mari. Concret, mandatul primit de la șefa Executivului comunitar privește „accelerarea electrificării transportului rutier”, context în care, Tzitzikóstas va trebui să supravegheze implementarea rapidă a infrastructurii de stații și să analizeze simplificarea costurilor încărcării, precum și a metodelor de plată. De asemenea, i s-a cerut clar și punctual „să prezinte o propunere legislativă pentru flotele curate ale companiilor”.

Subiectul ecologizării acestor parcuri auto corporative este discutat în Comisia Europeană încă din 2023, însă electrificarea flotelor la scară europeană devine abia acum realitate. După o consultarea publică încheiată în iulie 2024, patru țări – Belgia, Țările de Jos, Austria și Irlanda – au cerut Executivului comunitar să prezinte un proiect înainte de sfârșitul anului 2025. Și, după cum se vede, Ursula von der Leyen a apreciat inițiativa.

Ce va conține propunerea legislativă a noului comisar rămâne de văzut, dar, deocamdată, anunțul este un mare pas înainte nu numai pentru electrificarea parcurilor auto, ci și pentru mobilitatea durabilă în Europa. Și asta pentru că aproximativ 60% dintre mașinile noi care se află pe șoselele din UE aparțin companiilor, ele circulă, în medie, de două ori mai mult decât cele private și, în plus, ajung pe piața auto second hand după 3-4 ani. Astfel, înverzirea flotelor va schimba semnificativ dinamica sectorului de vehicule electrice, prin stimularea cererii în toată Uniunea Europeană, prin reducerea emisiilor din transportul rutier și prin accelerarea absorbției de vehicule electrice pe piața de mașini la mâna a doua. Fără doar și poate, 2025 va fi un an cheie pentru toate acestea.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, decembrie 2024 – ianuarie 2025)

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Aproape 2.900 de proiecte au fost depuse în cadrul programului Electric Up 2

 

KIA PBV, debut în premieră europeană

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

piața auto
Editorial

2025, un an decisiv pentru piața auto

Ghidată de reglementările europene în favoarea mașinilor electrice, intrate în vigoare de...

piața auto
Editorial

Dilema constructorilor auto

În timp ce piața vehiculelor electrice este în impas, producătorii auto se...

piața auto
Editorial

Vehiculele electrice merg mai departe

Ideea că vehiculele electrice ar reprezenta, de fapt, a doua mașină dintr-o...

piața auto
Editorial

Mașinile electrice devin și mai ”curate”

Argumentele privind sustenabilitatea vehiculelor electrice s-au întărit după ce noi studii au...