În ziua de 11 octombrie se împlinesc 106 de ani de la prima atestare documentară a permisului de conducere românesc. În Monitorul Oficial nr.156 din 11 octombrie 1913 au fost prevăzute primele norme referitoare la forma carnetului auto.
Preocuparea autorităţilor pentru buna organizare a deplasării vehiculelor s-a concretizat încă din anul 1907 când au apărut primele dispoziţii referitoare la obligativitatea ca toate persoanele care doresc să conducă autovehicule să posede „brevetul” de şofer, care putea fi obţinut în urma susţinerii unui examen. Examinarea celor care doreau să obţină permis se efectua de către Prefectura de Poliţie din Bucureşti, care a luat această măsură ca urmare a creşterii îngrijorătoare a numărului de autovehicule – impresionanta cifră de 138 de automobile.
Astfel, la 20 de ani după emiterea primului permis de conducere din lume, în 1893 la Paris, prin publicarea în Monitorul Oficial nr.156 din 11 octombrie 1913 a „Regulamentului pentru circulaţiunea autovehiculelor”, au fost prevăzute primele norme referitoare la forma permisului de conducere românesc.
Acesta era „lipit pe pânză subţire colorată în culorile naţională: roşu şi galben, ambele culori în dimensiuni egale şi verticale pe coperta din faţă şi albastru toată coperta din dos şi purta un număr de ordine care se nota într-un registru alfabetic ce se ţinea la prefectură”.
Potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, în prezent, numărul deţinătorilor de permise de conducere depăşeşte 7.500.000 de persoane, iar cel al autovehiculelor înmatriculate, peste 8.500.000 de unităţi.
CITEŞTE ŞI:
UE va finanţa cu 7,5 mil. euro construcţia unui nou pod peste Dâmboviţa
Care este durata de viață REALĂ a bateriilor mașinilor electrice?
Preşedintele ASF, Leonardo Badea, a plecat la BNR
Comentați?