Baterie Tesla
Home Piaţa auto Autoturisme Care este durata de viață REALĂ a bateriilor mașinilor electrice?

Care este durata de viață REALĂ a bateriilor mașinilor electrice?

Comunitatea proprietarilor de autovehicule Tesla, numită Teslanomics, a stabilit cât din capacitatea inițială de curent mai păstrează bateriile vehiculelor electrice Tesla după un rulaj de 130.000 km. Iată ce au descoperit!

Acum câteva luni, Elon Musk scria pe Twitter că Model 3 este proiectat să fie rezistent ca un pick-up, deci se așteaptă la o durată de viață pentru motor și caroserie de 1 milion de mile (aproximativ 1,6 mil km). Cu bateriile, însă, este o altă poveste. Musk spune că ”ar trebui să reziste” la 1.500 de cicluri de încărcare, valoare care se traduce printr-un rulaj de 480-800 de mii de km. Iar un set nou de baterii pentru Model 3 costă în Statele Unite între 5 și 7 mii de dolari. Multe cifre, majoritatea pur teoretice.

Durata de viață reală a bateriilor electrice

Tesla dezvoltă bateria care ține un milion de mile!

Dar cum se comportă în realitate bateriile? Ne răspunde la această întrebare comunitatea entuziaștilor Tesla. Peste 2.600 de proprietari Tesla au introdus datele legate de bateriile mașinilor în graficul Teslanomics, iar rezultatul este cel de mai jos.

Durata de viață reală a bateriilor

În grafic se vede că, deși au mai fost excepții rare, bateriile și-au păstrat peste 90% din capacitate la majoritatea autoturismelor electrice Tesla. Cei mai mulți utilizatori au parcurs sub 130 de mii de km (valorile de pe axa orizontală sunt în mile), dar sunt și excepții care confirmă rezistența bateriilor și la rulaje mai mari. Chiar și cele mai slabe baterii au păstrat peste 80% din capacitatea inițială. Totuși, este interesant că cea mai importantă degradare este înregistrată în primii 80.000 km (50.000 mile).

via insideevs.com

sursă foto: insideevs.com

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

puncte de încărcare
Analize de piațăFlotă verde

ACEA: UE are nevoie de 8 ori mai multe puncte de încărcare pe an până în 2030

Un nou raport al Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) dezvăluie un...

electrice
Flotă verde

Producătorii auto nu reușesc să livreze mașini electrice la prețuri accesibile

Doar 17% dintre mașinile electrice (BEV) vândute în Europa sunt în segmentul...

Flotă verdePiaţa auto

Ford E-Transit, actualizări importante

Ford Pro introduce opțiunea de autonomie extinsă pentru E-Transit și crește versatilitatea...

Carlos Tavares
Flotă verde

Carlos Tavares: ”Mașina electrică poate fi o soluție pentru unele societăți, dar nu pentru toate”

Carlos Tavares, CEO Stellantis, și-a reiterat punctul de vedere conform căruia mașina...