Comunitatea proprietarilor de autovehicule Tesla, numită Teslanomics, a stabilit cât din capacitatea inițială de curent mai păstrează bateriile vehiculelor electrice Tesla după un rulaj de 130.000 km. Iată ce au descoperit!
Acum câteva luni, Elon Musk scria pe Twitter că Model 3 este proiectat să fie rezistent ca un pick-up, deci se așteaptă la o durată de viață pentru motor și caroserie de 1 milion de mile (aproximativ 1,6 mil km). Cu bateriile, însă, este o altă poveste. Musk spune că ”ar trebui să reziste” la 1.500 de cicluri de încărcare, valoare care se traduce printr-un rulaj de 480-800 de mii de km. Iar un set nou de baterii pentru Model 3 costă în Statele Unite între 5 și 7 mii de dolari. Multe cifre, majoritatea pur teoretice.
Tesla dezvoltă bateria care ține un milion de mile!
Dar cum se comportă în realitate bateriile? Ne răspunde la această întrebare comunitatea entuziaștilor Tesla. Peste 2.600 de proprietari Tesla au introdus datele legate de bateriile mașinilor în graficul Teslanomics, iar rezultatul este cel de mai jos.
În grafic se vede că, deși au mai fost excepții rare, bateriile și-au păstrat peste 90% din capacitate la majoritatea autoturismelor electrice Tesla. Cei mai mulți utilizatori au parcurs sub 130 de mii de km (valorile de pe axa orizontală sunt în mile), dar sunt și excepții care confirmă rezistența bateriilor și la rulaje mai mari. Chiar și cele mai slabe baterii au păstrat peste 80% din capacitatea inițială. Totuși, este interesant că cea mai importantă degradare este înregistrată în primii 80.000 km (50.000 mile).
via insideevs.com
sursă foto: insideevs.com
Comentați?