Tesla și Jeff Dahn testează la uzare accelerată bateria care rezistă 1 milion de mile. Elon Musk a anunțat în aprilie că aceasta va fi disponibilă pentru comenzi începând cu 2020.
Jeff Dahn, partener al companiei americane Tesla, dezvoltă o baterie extrem de rezistentă, care se presupune că va rezista peste 1 milion de mile (1,6 milioane km). Aceasta are tehnologie Li-ion, un nou tip de catod ”single crystal” și un electrolit neutilizat până acum. Tehnologia este explicată pe larg aici.
După testele intensive, rezultatele au fost încurajatoare. Iată fragmentul care concluzionează sesiunea de teste:
”Mai bine de trei ani am testat bateria. Testele includ cicluri lungi de încărcare – descărcare la 20, 40 și 55°C, păstrarea energiei electrice la 20, 40 și 55°C și coulometrie (deplacare) măsurată cu precizie la 40°C. Am folosit câțiva electroliți diferiți (…), inclusiv din cei care permit încărcarea rapidă. (…) Am concluzionat că celulele pe care le-am dezvoltat ar trebui să poată propulsa un autovehicul electric peste 1,6 milioane de km (1 milion de mile) și minimum două decenii, a spus echipa de testare.”
Progresul este uriaș: noile celule promit o viață de până la 3 ori mai mare decât actualele utilizate de Tesla, iar impactul asupra sustenabilității bateriilor și implicit asupra nivelului de poluare a propulsiei electrice ar fi major. Chiar dacă ramura automobilelor particulare este mai interesată de autonomie decât de rezistența bateriilor în timp, taximetriștii și transportatorii care lucrează cu pauze mici sunt direct interesați de rezistența îndelungată a bateriilor, care poate scădea costurile de utilizare pe perioade lungi de timp.
Tesla: mineralele pentru baterii se vor termina!
via insideEVs
Comentați?