Advertisement

mașinilor electrice
Home Interviuri Editorial Vești rele pentru scepticii mașinilor electrice

Vești rele pentru scepticii mașinilor electrice

Anul trecut a fost unul foarte bun pentru criticii și scepticii adoptării mașinilor electrice cu baterie. Din cauza, în mare parte, a reducerii sau a eliminării stimulentelor guvernamentale, vânzările de mașini electrice în 2023 au fost blocate la 16% din piața europeană de vehicule noi.

Acești critici și sceptici vor avea și un 2024 grozav, însă în 2025, entuziasmul lor va lua sfârșit. Conform Raportului Dataforce privind vânzările de autoturisme din UE, scăderea cererii de mașini electrice pe baterie se va opri până anul viitor. În timp ce cota lor de piață în Europa va rămâne la 16% în 2024, ulterior va crește până la 23% în 2025, iar apoi va urca la 33% în 2027 și la 48% în 2029.

Pe de altă parte, potrivit estimările Dataforce, cota de piață a hibridelor va continua să scadă la aproximativ 18%, iar cea a vehiculelor termice, adică a celor pe benzină și motorină, va coborî brusc, de la aproape două treimi (64%) în 2023 la mai puțin de jumătate (46%) în 2027 și abia la o treime (34%) în 2029. Iar asta înseamnă că, peste cinci ani, vânzările de mașini electrice pe baterie le vor depăși pe cele ale vehiculelor pe benzină și motorină combinate. Cu alte cuvinte, piața anticipează în mod activ interdicția UE privind comercializarea vehicule termice noi începând din 2035. Extrapolând prognozele Dataforce, ponderea acestora în 2034 va fi într-adevăr una foarte mică.

Dar de ce consideră Dataforce că cererea de mașini electrice pe baterie va reintra pe creștere de anul viitor? Răspunsul poate fi exprimat printr-un singur cuvânt și două tendințe: reduceri – atât în ceea ce privește limitele de emisii, cât și ale prețurilor. Pe de o parte, cerințele din UE privind emisiile de CO2, de 116 g/km în 2020, vor deveni din ce în ce mai stricte: 94 g/km în 2025, 50 g/km în 2030 și, în cele din urmă, 0 g/km în 2035. Pe de altă parte, lansarea pe piață de noi modele, multe dintre ele din China, va împinge în jos prețurile mașinilor electrice pe baterie. În combinație cu o autonomie în creștere, o infrastructură de încărcare mai bună și taxe mai mari pentru autovehiculele termice, acestea vor deveni o opțiune mai atractivă.

Cu toate acestea, nu este totul pierdut pentru criticii și scepticii mașinilor electrice pe baterie. Estimările Dataforce se bazează pe faptul că UE va menține traiectoria de reducere a emisiilor parcului auto european. Dacă va fi sau nu așa, depinde în mare măsură de rezultatul alegerilor europene, care au avut loc la începutul lunii iunie.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iunie 2024)

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Business Lease a lansat noul program de mobilitate sustenabilă, ”GoBetter!”

 

Primăria Bârlad achiziționează 11 autoturisme electrice, prin programul Rabla Plus

 

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașinilor electrice
Editorial

100 de Flote Auto

Prin vremuri bune și mai puțin bune, marcate de creștere economică, dar...

Protecționismul european
Editorial

Protecționismul european și îngrijorarea producătorilor auto

Mecanismul declanșat de Executivul comunitar pentru introducerea de taxe vamale suplimentare la...

mașinilor electrice
Editorial

Cinci tendințe pentru managementul flotei

Specialiștii în managementul flotelor au analizat piața de profil la început de...

Protecționismul european
Editorial

Decarbonizarea, mai dificilă decât s-a crezut

Un raport al Curții de Conturi Europene arată că reducerea emisiilor generate...