Advertisement

electrice
Home Piaţa auto Analize de piață Vânzările mondiale de mașini electrice au crescut cu 20% în luna noiembrie 2023

Vânzările mondiale de mașini electrice au crescut cu 20% în luna noiembrie 2023

Vânzările de mașini electrice pe baterie şi hibride plug-in au crescut, la nivel mondial, cu 20% în luna noiembrie a acestui an, comparativ cu noiembrie 2022, în condiţiile în care livrările solide din America de Nord şi China au compensat vânzările mai reduse din Europa, potrivit companiei de cercetare de piaţă Rho Motion, relatează Reuters.

Potrivit analiştilor de la Rho Motion, în luna noiembrie 2023, vânzările globale de automobile electrice pe baterie şi hibride plug-in au atins un record lunar de 1,4 milioane de unităţi, în creştere faţă de cele 1,1 milioane de unităţi vândute în luna noiembrie a anului trecut.

„Vânzările au continuat să crească, în pofida sentimentului negativ de pe piaţă, şi ne aşteptăm să rămână solide în luna decembrie”, a precizat Charles Lester, Data Manager în cadrul Rho Motion.

După mai mulţi ani de creştere accelerată, unii constructori auto se tem că vânzările de automobile electrice în Europa, dar şi în alte părţi, ar putea să se îndrepte spre o încetinire a cererii, pe măsură ce automobiliştii aşteaptă să fie lansate modele mai performante şi mai ieftine, lucru care ar urma să se întâmple abia peste doi-trei ani.

La nivel global, automobilele electrice pe baterie au reprezentat 70% din totalul automobilelor electrice vândute în luna noiembrie, iar hibridele plug-in au acoperit restul de 30%, susţin analiştii de la Rho Motion.

Pe piaţa din China, vânzările de automobile electrice au crescut cu 25% în luna noiembrie, în timp ce în SUA şi Canada au crescut cu 43%. În schimb, în Europa, vânzările de automobile electrice au scăzut cu 3% în luna noiembrie a acestui an, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut.

Scăderea vânzărilor pe piaţa din Europa vine pe fondul unui sfârşit de an în forţă înregistrat în 2022, când consumatorii germani s-au grăbit să cumpere automobile electrice înainte de diminuarea primei acordate de guvernul german, precizează analiştii de la Rho Motion.

Charles Lester subliniază faptul că pe măsură ce Germania reduce subvenţiile acordate la achiziţionarea de mașini electrice pe baterie, iar Franţa urmează o politică similară, în ideea de a favoriza automobilele electrice produse în Europa, în dauna celor chineze, vânzările la nivelul întregii Europe ar urma să rămână la un nivel solid, pentru că producătorii auto trebuie să îşi atingă ţintele de reducere a emisiilor pe care şi le-au asumat pentru 2025.

Potrivit lui Lester, planul autorităţilor franceze de a acorda subvenţii ţintite pe automobilele produse în Europa „va avea un impact mai mare” asupra unor vehicule, precum Dacia Spring, care este produsă în China pentru a fi vândută de grupul Renault pe piaţa europeană, decât asupra automobilelor produse de constructorul chinez BYD, pentru că acestea din urmă “abia acum încep să fie comercializate în Franţa”.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Un pas înainte pentru lărgirea unei secțiuni din DN 1A

Autostrada de Centură București. Lotul Vidra – Bragadiru, la un pas de inaugurare

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașina de serviciu
Analize de piață

70% dintre tineri sunt de acord ca mașina de serviciu să devină un „birou pe roți”

Aproape 70% dintre tinerii cu vârste între 18 și 29 de ani...

România
Analize de piațăFlotă verde

Cât de ”verde” va fi parcul auto al România în 2050?

Numărul total de autoturisme din România este estimat să ajungă la 9,1...

APIA
Analize de piață

APIA transmite un semnal de alarmă privind piața auto din România, în pragul lui 2025

În contextul unor schimbări economice și legislative majore la nivel global și...

Înmatriculările
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme în România, în creștere cu 5,4% în primele 10 luni

În primele 10 luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea...