Advertisement

Albiţa
Home Infrastructură Vămile Albiţa, Sculeni şi Giurgiuleşti vor fi modernizate

Vămile Albiţa, Sculeni şi Giurgiuleşti vor fi modernizate

Vămile Albiţa, Sculeni şi Giurgiuleşti, precum şi corespondentele lor din Republica Moldova vor fi reabilitate printr-un proiect finanţat de Uniunea Europeană prin Instrumentul European de Vecinătate (ENI).

Punctele vamale care vor fi modernizate în cadrul Programului Operaţional Comun România – Republica Moldova 2014 – 2020 sunt Albiţa – Leuşeni, Sculeni – Sculeni şi Giurgiuleşti.

Proiectul va fi implementat, în parteneriat, de către ANAF, în calitate de beneficiar lider şi de Serviciul Vamal al Republicii Moldova, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice laşi şi Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi, în calitate de beneficiari.

Valoarea totală a proiectului este de 10 milioane de euro, din care jumătate revine părţii române:

  • ANAF – 100.000 euro;
  • Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Iaşi – 3,95 milioane de euro;
  • Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi – 950.000 de euro.

Ulterior semnării contractului de finanţare, implementarea proiectului se va derula pe parcursul a 36 de luni.

Obiectivul general al proiectului il reprezintă modernizarea unui număr de şase puncte de trecere a frontierei, dintre care trei in România, respectiv: Albiţa, Sculeni şi Giurgiuleşti, precum şi imbunătăţirea condiţiilor de efectuare a controlului vamal, conform standardelor internaţionale.

Biroul Vamal de Frontieră Albiţa

Biroul Vamal de Frontieră Albiţa este amplasat in intravilanul satului Râşeşti, comuna Drânceni, judeţul Vaslui, la graniţa României cu Republica Moldova, pe malul râului Prut şi are ca şi corespondent in Republica Moldova, Vama Leuşeni.
Biroul Vamal de Frontieră Albiţa este cel mai mare birou vamal de pe frontiera de est a Uniunii Europene, fiind principalul birou vamal rutier de tranzit al mărfurilor şi călătorilor pe relaţia cu Republica Moldova. În prezent, la trecerea frontierei 7.000 de persoane, 700 de vehicule pentru transportul de mărfuri şi peste 1.500 de autoturisme sunt verificate zilnic de ofiţerii vamali din Albiţa, depăşind capacitatea proiectată a infrastructurii. Toate echipamentele sunt invechite, uzate, cele mai multe necesitând reparaţii sau inlocuiri.

Prin proiectul de reabilitare va fi modernizată reţeaua de drumuri şi cea de iluminat stradal, va fi extinsă parcarea şi va fi achiziţionate vehicule speciale pentru mentenanţa drumurilor, precum şi o platformă mobilă operaţională.

Totodată, vor fi reabilitate clădirile destinate depozitării mărfurilor, va fi modernizată reţeaua electrică şi termică şi va fi construit un grup nou de pavilioane pentru personalul vamal.

Biroul Vamal de Frontieră Sculeni

Biroul Vamal de Frontieră Sculeni este un alt punct de frontieră major care operează la graniţa dintre România şi Moldova, având un program permanent de lucru.

Şi în acest caz va fi modernizată reţeaua de drumuri şi va fi achiziţionată o platformă operaţională pentru controlul nedistructiv. Totodată, vama va fi conectată la reşeaua de apă şi canalizare şi va fi dotată cu sistem de incălzire centrală, conectarea la reţeaua de apă şi canalizare etc.;

Biroui Vamal de Frontieră Giurgiuleşti

Biroul Vamal de Frontieră Giurgiuleşti este situat in judetul Galaţi, in apropierea podului peste râul Prut, la confluenţa cu Dunărea, in dreptul localităţii Giurgiuleşti din Republica Moldova, funcţionând in regim de trafic internaţional cu specific rutier. Este considerat unui dintre birourile vamale-cheie strategice ce operează pe frontiera terestră dintre România şi Republica Moldova şi pe frontiera de est a Uniunii Europene.

Ca atare, pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă in vederea intrării in spaţiul Schengen, şi vama din Giurgiuleşti a fost inclusă în Programul Operational Comun România-Republica Moldova 2014-2020.

Va fi construită o zonă nouă de control, care va fi conectată la utilităţi şi echipată cu facilităţile necesare. Totodată se va reabilita clădirea cu funcţiune de garaj şi se va mai construi încă una, cu aceeaşi destinaţie, cea existentă fiind insuficientă.

Şi la vama de la Giugiuleşti se va reabilita sistemul rutier, deoarece peste 40% este in stare avansată de degradare. Pentru o soluţie durabilă s-a ales varianta intervenţiei la întreaga reţea de drumuri, prin decapare şi turnarea unui strat asfaltic continuu.

 

CITEŞTE ŞI:

Cerere de finanţare pentru lărgirea la 4 benzi a DN 7 Bâldana-Titu

Fondată în 1939, uzina Michelin Victoria aniversează 80 de ani

Trafic cu maşini Tesla ca în filmele gen „Stan şi Bran”

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...