Utilitarele de peste 2,4 tone ar putea fi scutite de la plata taxelor de drum. Proiect

Vehiculele pentru transportul mărfurilor, cu o masă totală maximă admisă de peste 2,4 tone ar putea fi scutite, în 2020, de la plata taxelor de drum, adică a tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale şi a tarifului de trecere a podurilor. Măsura este prevăzută într-un proiect de lege depus spre dezbatere la Senat de un grup de parlamentari UDMR.



Autostrada de Centură Bucureşti

Iniţiativa legislativă, destinată acordării unor facilităţi în domeniile transportului de mărfuri şi construcţiilor, este structurată în două capitole, primul referindu-se la sectorul transportului de mărfuri, iar al doilea, la sectorul construcţiilor.

Potrivit art. 1, „se scutesc temporar de la plata tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 (…) vehiculele de transport marfă şi vehiculele marfă de orice categorie, cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone”.

Vehiculele pentru care se prevede scutirea pot fi înregistrate în baza de date a SIEGMCR (Sistemul Informatic de Emitere Gestiune şi Monitorizare a Rovinietei) în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a legii, dacă sistemul o permite. În caz contrar, scutirea se aplică de drept, pe baza certificatului de înmatriculare sau a cărţii de identitate a vehiculului.

Proiectul mai prevede că scutirea se aplică de la data intrării în vigoare a legii până la data de 31 decembrie 2020, ora 24.

Utilizatorii care au achitat deja tariful de utilizare şi beneficiază de o durată de utilizare care excede data intrării în vigoare a legii, începând cu data de 1 ianuarie 2021 vor utiliza diferenţa de perioadă corespunzând duratei neutilizate.

„Prin derogare de la prevederile art. 1 alin. (74) din Ordonanţa 15/2002, tariful de trecere neutilizat până la data intrării în vigoare a prezentei legi rămâne valabil până la următoarea trecere pentru care se datorează tariful”, mai prevede propunerea legislativă .

Potrivit iniţiatorilor, proiectul de lege a fost depus în Parlament în contextul în care activitatea operatorilor de transport trebuie să se desfăşoare la un nivel optim, fără sincope.

„În prezent, sectoare largi de activitate sunt parţial sau total paralizate, sute de mii de contracte de muncă sunt suspendate şi în pericol de a fi desfiinţate. Pentru ca totuşi economia şi societatea să poată funcţiona, am identificat două ramuri ale industriei care în prezent au în mod deosebit nevoie de facilităţi pentru a-şi continua activitatea. Acestea s-ar acorda până la 31 decembrie 2020, stimulând astfel participarea celor două industrii la eforturile de reconstrucţie, de refacere a economiei. Astfel, pentru ca bunurile – atât cele de maximă urgenţă, cât şi cele de folosinţă cotidiană – să poată fi livrate, este nevoie ca transporturile să se deruleze la nivel optim, iar activitatea operatorilor să se desfăşoare fără sincope”, îşi motivează demersul legislativ cei 24 de parlamentari UDMR.

 

CITEŞTE ŞI:

Starea de alertă. 25 de puncte de trecere a frontierei rămân închise total sau parţial

Video: viitoarele Kia Stinger GT și VW Golf GTI TCR pe Nurburgring

România, „corijentă” de 5 ori la Mobilitate şi Transport

Adaugati comentariu