Advertisement

Cluj - Dej
Home Infrastructură „Undă verde” pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamţ

„Undă verde” pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamţ

Asocierea Search Corporation – Egis Romania va realiza Studiului de fezabilitate pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamţ, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) după semnarea contractului.

Proiectul prevede realizarea unui sector de drum expres între localităţile Bacău şi Piatra Neamţ, pe o lungime estimată la 61 de kilometri. Potrivit reprezentanţilor CNAIR, viitoarea şosea va asigura un grad ridicat de siguranţă a traficului rutier în zonă.

Valoarea contractului este de 8.923.930,03 Lei fără TVA, iar durata acestuia este de 18 luni, din care 14 luni pentru finalizarea Studiului de fezabilitate. Celelalte 4 luni sunt alocate pentru asistenţă tehnică acordată CNAIR, în vederea pregătirii documentaţiei de atribuire a contractului de lucrări şi pentru depunerea şi aprobarea aplicaţiei de finanţare.

În aprilie 2019, CNAIR a depus cererea de finanţare din fonduri europene nerambursabile pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru Drumul Expres Bacău – Piatra Neamţ. Banii vor fi alocaţi prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.2 – Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiţii, Operaţiunea – Cresterea accesibilităţii zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T.

În prezent, între Bacău şi Piatra Neamţ se poate circula cu maşina pe două trasee: pe Drumul Naţional 15, care face legătura directă între oraşe, sau pe Drumul European E85 şi DN15D, trecând pe lângă municipiul
Roman. Lungimile celor două trasee sunt de 61,4 km, respectiv de 87,6 km.

Prin viitorul drum expres la profil de autostradă, judeţul Neamt va fi conectat la artera principală care leagă Moldova de Muntenia, coridorul IX Pan European. Acesta va fi modernizat în viitor sub numele de Autostrada „Moldova” şi va lega municipiul Ploieşti de graniţa cu Ucraina.

De fapt, Autostrada „Moldova” va fi formată din şase drumuri expres: Ploieşti – Buzău, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău, Bacău- Paşcani, Paşcani – Suceava şi Suceava – Siret. Primele patru şosele de mare viteză, în lungime totală de 330 km, se află în stadiul de elaborare a Studiilor de Fezabilitate. Cele patru documentaţii vor fi realizate de societatea Consitrans. Pentru ultimele două drumuri expres au fost lansate licitaţiile pentru realizarea documentaţiilor.

 

CITEŞTE ŞI:

3 motive să-ți schimbi mașina cu noul Ford Puma

Camere video pentru Poliţia Rutieră. Cum este în alte ţări şi cât costă

eMag începe livrarea coletelor cu vehicule electrice

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...