Tunel submarin între Scoția și Irlanda de Nord. Marea Britanie analizează planul

Liderii industriei feroviare au propus construirea unui tunel între Scoția și Irlanda de Nord, planurile fiind discutate cu grupul însărcinat de Guvernul britanic care studiază modalităților de îmbunătățire a conectivității între cele patru părți ale Marii Britanii, relatează The Guardian.
tunel

Grupul feroviar de mare viteză HSRG a propus construirea tunelului pe sub Marea Irlandei între Stranraer (Scoția) și Larne (Irlanda de Nord), un răspuns al autorităților de la Londra urmând să fie prezentat în câteva săptămâni.

Cele două orașe se află la o distanță de 31 de mile, dar un traseu preferat pentru tunel, bazat pe cercetări vechi de 120 de ani, realizate de inginerul victorian James Barton, ar trebui să fie deviat pentru a evita digul lui Beaufort, un canal adânc de 1.000 de metri în Marea Irlandei.

Potrivit companiei HSRG, tunelul ar aduce Irlanda de Nord mai aproape de Marea Britanie și ar „aborda problemele legate de statutul economic al Irlandei de Nord post-Brexit”.

Propunerea HSRG are sprijinul Adunării Irlandei de Nord și a Parlamentului scoțian, compania indicând că există o „cale fezabilă pentru finanțarea proiectului din partea Guvernului britanic, fără un impact negativ asupra altor finanțări pentru transporturi”.

Premierul Theresa May a sugerat, în urmă cu trei ani, ca legătura dintre Stranraer și Larne să se facă printr-un pod, însă ideea a fost criticată de ingineri. Experții și-au exprimat îngrijorarea cu privire la caracterul practic al construirii unui pod peste o întindere furtunoasă de apă, care are o adâncime de peste 1.000 de metri și care ar necesita zeci de turnuri de sprijin la înălțimi „care nu au fost realizate niciodată”.

 

CITEȘTE ȘI:

Flota companiei Aeroporturi București crește cu 11 utilitare. Ar fi fost necesare 45 de unități în total

Afacerile din comerțul cu autovehicule și motociclete au scăzut cu 8,7% în 2020

 

Adaugati comentariu