A fost emis ordinul de începere a lucrărilor pentru Lotul 1 de pe Autostrada A0

Autostrada

Ministrul Cătălin Drulă, alături de reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a înmânat ordinul de începere a lucrărilor pentru Lotul I, Semi-inelul de sud, de pe Autostrada de Centură București A0.

La eveniment a fost prezent și ambasadorul Republicii Turcia la Bucureşti, Fusun Aramaz.

Lotul 1 (17 km) va fi realizat de societatea turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret, care deja a început lucrările și pe Lotul 2 (16,3 km).

„Știm foarte bine ce importanță au cele două inele de autostradă pentru noi, românii. Le urăm colegilor noștri din Republica Turcia mult succes. Ne dorim ca lucrările să fie de cea mai bună calitate, ca proiectul să fie livrat la timp și ca pe teren să existe mobilizare generală, astfel încât, până la finalul anului 2022, să dăm în circulație cea mai mare parte a celor două loturi, urmând ca restul să fie livrat în 2023, conform contractului. Am încredere în acest parteneriat și vă ofer sprijinul nostru”, a declarat Cătălin Drulă.

Pentru Lotul 1, valoarea contractului este de 830,679 milioane de lei, fără TVA, iar durata acestuia este de 30 luni pentru perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni pentru perioada de garanţie a acestora. Lucrările au ca termen de finalizare prima jumătate a anului 2023.

Traseul începe printr-un nod rutier prevăzut la intersecţia cu autostrada A2, traverseaza râul Dâmboviţa se înscrie între Glina şi Bălăceanca, după care ia direcţia vest traversând Valea Câlnăului şi intersectează DN 4. Aici va exista un nod rutier tip treflă. Din acest punct, traseul merge paralel cu Centura existentă, trece la nord de Berceni unde intresectează DJ 401, punctul final fiind la km 69.

Ministrul Transporturilor a inspectat și lucrările aflate deja în desfășurare pe Lotul 2, acolo unde același constructor turc este mobilizat pe teren, de anul trecut. Cătălin Drulă a transmis că se așteaptă la un avans consistent în 2021, în condițiile în care exproprierile au fost finalizate în decembrie 2020.

Pentru Lotul 2, traseul începe din apropierea liniei CF 902 Bucureşti-Giurgiu. De aici, autostrada va trece printre localităţile Sineşti şi Jilava unde intersectează DJ 401A, traversează râul Sabar, după care intersectează DN 5 unde a fost prevăzut un nod rutier. După intersectia cu DN 5, traseul autostrăzii ia direcţia nord-est, ocolind pădurea Jilava, traverseaza CF Port 1 Decembrie, trece la nord de Dărăşti unde intersectează DC 101. În continuare, traseul se desfăşoară aproape paralel cu râul Sabar pe circa doi kilometri, trece la sud de Măgurele şi Bragadiru unde intersectează, printr-un nod rutier, DN 6.

Potrivit CNAIR, Autostrada de Centură Bucureşti (A0) este proiectată pentru a prelua traficul de tranzit, în special traficul greu, pe relaţia Constanţa – Nădlac şi pe direcţia Giurgiu – Siret.

Execuţia sa a fost divizată în două mari părţi, Semi-inelul de Sud (km 52+070 – km 100+765), care include şi modernizarea actualei Şosele de centură a Capitalei (DNCB) şi Semi-inelul de Nord (km 0 – km 52+070).

Ambele secţiuni fac parte din proiectul intitulat generic „Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti”.

 

CITEȘTE ȘI:

Nissan anunță o nouă generație de utilitare pentru Europa

Cele două companii petroliere care vor opera noi parcări pe autostrăzile A1 și A2

Intrarea în Anglia, înăsprită suplimentar. Ce au anunțat autoritățile din Marea Britanie

 

 

Adaugati comentariu