Transportatorii cer RETURNAREA unei cote din acciză

Federaţia Operatorilor Români de Transport - FORT - a transmis Guvernului o solicitare în vederea rambursării unei cote din acciza încasată din carburanţi către transporturile comerciale.
bani-lei-floteaut

Transportatorii consideră că numai o astfel de măsură poate redresa încasările la bugetul de stat, menţinând totodată competitivitatea sectorului de transporturi româneşti, sector aflat pe locul 6 în topul contribuitorilor, în raport cu ceilalţi transportatori europeni.

„În cazul în care şi această solicitare va fi tratată cu aceeaşi lipsă de interes, ne vom afla în situaţia în care, la solicitarea transportatorilor să organizăm ample manifestaţii de protest”, au precizat reprezentanţii FORT.

În scrisoarea transmisă premierului, FORT arată că transportatorii rutieri din România „sunt din nou puşi într-o situaţie dificilă odată cu adoptarea modificărilor privind acciza la carburant, în principal din cauza faptului că nu pot transfera în tarifele prestate/km, influenţa în costul operaţional”.

„Ne vom afla, astfel, în aceeaşi situaţie din perioada 2015-2017, respectiv cea în care transporturile rutiere internaţionale îşi vor reloca alimentările în afara României (unde recuperează şi TVA, şi parte din acciză), piaţa de consum captivă urmând să diminueze investiţii în flotă, resursa umană şi dezvoltare. Prin piaţă captivă înţelegem transportul licenţiat de mărfuri desfăşurat exclusiv pe teritoriul naţional cu vehicule mai grele de 3,5 tone, transportul regulat de pasageri în trafic judeţean, transportul regulat de pasageri în trafic interjudeţean, transportul regulat special şi cursele ocazionale (turistice)”, precizează FORT.

Federaţia cere consitutirea unui grup de lucru format din specialişti ai Ministerului Finanţelor şi reprezentanţi ai patronatelor din transporturi, care să elaboreze un proiect de act normativ pentru rambursarea unei cote din acciza pe motorină către companiile de transport mărfuri şi pasageri ce alimentează pe teritoriul României, după modelul practicat în Belgia, Franţa, Ungaria, Slovenia şi Spania.

Prin adoptarea unei astfel de măsuri, transportatorii spun că bugetul va beneficia de încasări mai mari, transportatorii români vor continua să fie competitivi şi să alimenteze pe teritoriul României, concurenţa loială va creşte, iar evaziunea fiscală şi comerţul ilicit cu motorină vor scădea.

 

Adaugati comentariu